Clomittaret 2012

pahoitteluni kenellä kp:t heittelee, tää ei aina oo niin yksinkertaista hommaa päivitellä :D ajatus jos yhtään katkee niin ei aina muista mihin kohtaan jäi!

raita12 ihania ultakuulumisia :heart: ihaninta odotusaikaa teille!

aukkarista joo vaihtelee kyllä aikalailla lääkäristä riippuen kenellä missäkin vaiheessa se tehdään, minulla se esim on edessä vasta syksymmällä, silloin kun clomitkin on jo yli puoli vuotta käytössä olleet.

minnams
no kiitos :hug: vaikken kyllä koe olevani yhtään sen enempi muita kannustava kuin muutkaan täällä ;)
tuuhan sitten kertoon ultrakuulumisii matkan varrella ;)

Djap google on kyllä paha keksintö tässä vauvakuumeilussa: kaikista asioista löytäisi raskausoireita :D onpahan siis itsekin monesti tullut googlailtua omia oireita ja toivoa vain raskautumisia!
kumpa kuitenkin siun kohdalla ne ois oikeita raskausoireita :kiss:

linneat
joo r-testien teko on aina niin piinaavaa, vaikka sen kuinka tietäisi näyttävän negaa niin silti toivoo viimeiseen asti plussaa!
parempi se silti on testata ja varmistua tuloksista ennen lääkkeitä..
 
Tulin lyhyesti kertomaan kuulumisia, vaikken vielä tiedä palaanko teidän seuraan. Kroppa alkaa palautua keskenmenosta. Viime viikon loppu puolella alkoi vaikuttaa siltä että ovulaatio voisi olla tuloillaa. Niinpä otin mielenkiinnosta tikut käyttöön. Niitä ja kroppaani tulkitsemalla voin todeta että ovulaatio tapahtui eilen ja nyt odotellaan iloisena menkkoja saapuvaksi alle 2 viikon. Yleensä mun lutelaalivaihe kestää 13-14 päivää. oon tosi iloinen että elimistö palautuu ja alkaa toimia. Ensi viikolla on jälkitarkastus ja suunnitellaan millä hoidoilla mennään eteenpäin.
 
Raita12 hyvä että kaikki on sujunut hyvin ja saat nauttia raskaudesta :) Kunpa itselläkin olisi pian sama edessä.

Tänään kp 40 ja ensimmäinen tero otettu eilen. Raskaustesti näytti siis negaa. Ei tosin tuntunut miltään, kun tiesin sen niin varmaksi, että ovulaatiota ei ole tapahtunut ja sen vuoksi menkatkin viipyvät. Ja mulla siis se tilanne, että ilman lääkkeitä mennään yleensä siellä kp 130 kunnes on pakko vaan ottaa teroja, jotta kuukautiset tulisivat.
Miten te muut olette syöneet teroja, jos kuukautisia ei ole kuulunut, 11 päivääkö?

Kysymyksiä teille, joilla on PCO/PCOS: Tiedättekö kuinka paljon rakkuloita teillä on munasarjoissa? Entä mitä muita oireita? Entäpä verikokeet?
Mulla on siis PCOS. Kun mulla aloitettiin hoidot, niin mulla oli molemmissa munasarjoissa 25 rakkulaa :|, testosteroni yli kaksinkertainen normaaliin naisen arvoon verrattuna, aknea, hieman hirsutismia, normaalipainoinen olen, mutta e-pillereiden lopettamisen jälkeen paino on tasaisesti noussut 5-7 kg. Enkä saa niitä pudotettua millään.
Tosi masentavaa... :'( Olette varmaan kertoneet jo useaan kertaan nämä täällä, mutta jos jaksatte vielä kertoa, niin olisin kiitollinen.

Jaksan kuitenkin toivoa, että vielä onnistaa, kyllä, ihan varmasti! :D Yhden ihmelapsen olen onnistunut saamaan, joten muuta vikaa ei pitäisi olla tuon PCOS:n lisäksi ja kuitenkin ekassa clomikierrossa ovulaatio tapahtui aivan varmasti, nyt vaan toisessa kierrossa kävi näin. Ehkä tupla-annos clomeja auttaa! :)
 
Linneat Mä en tiedä kuinka paljon mulla on rakkuloita. En ole edes älynny sellasta kysyä.. Mut pcos oireita on kyllä vaikka muille jakaa.. Olen itekkin huomannu, että pillereiden jälkeen paino nousi ainaki 7kg, eikä juu lähde mihinkään. Akne on välillä aika paha, liikakarvotusta on varsinkin vatsassa ja ylähuulessa ajoittain tosi paljon. Aineenvaihduntakin käy välillä ylikierroksilla niin ja kierrot on ilman lääkkeitä ihan järkyttävän pitkiä.. Olikohan siinä nyt kaikki :D
Ja noista teroista. Oon ottanu niitä 2päivässä kymmene päivän ajan sillon kun olen niitä tarvinnut.
 


lauantai 8.9





Nimi__________kp________YA/YK/YV__________hoitokerta

Kassiopeia..........kp56/31-33...........ya8/2010.......................tauko
Linneat...............kp44/?.........ya 09/2011................2.clomi+metut
PikkuJellona........kp41/28...............ya9/10.........................tauko
skorppari82.........kp35/??..............yv1,5.............................1.femar
Pamsku..............kp35/17-52..............yk10.....................clomitauko
DjaP.................kp33/28-34............................... 5.clomi+terot+metut
Ambrosia85.........kp32/26-32.........ya10/10/yk20.................6.clomi
Auppis...............kp28/33................................1.anstrozol+puregon
Tilli84...............kp22/27-?............ yk11..........................2.clomi
another.............kp21/32-53...........yk9/ya1/11.......................5.clomi
10kaks...............kp21/42...............yk5..............................4.clomi
Sanzu...............kp20/28-42.............................................4.femar
Dana-..............kp17/28.................yk15................. ..........3.clomi
Töpöhäntä...... kp16/28............... yv3.......................... 4.clomikierto
Tikkerituu.......kp14/31-37.....ya08/11.....6.clomi+metut+pregnyl+luget
rimpatti...............kp11/26-28.............yv2/yk23...............4.clomi
Slartibart.............kp9/?............ yk 1/ya3/2012............clomit + terot
0emppu0..........kp9/25-50......... yk 8, ya 12/2011......3.clomi+metut
Amalia89.......... kp7/28............ ..ya11/10................ 5.clomi+primo
nellustiina..........kp6/28..............ya kesä2010..................6.clomi

Tauolla/taustalla
Lumihiutale92, Calliope, AamuTorkku,
Nyrpee-81, undercovergirl, Ranskismopsi, Katrina86,
Inkeri84, toiveuni83, Ansku83, Pettunia, Lilleri82


Piinailijat
pamsku dpo 15-16
skorppari82 dpo 16

Ghostbusters


PLUSSANNEET

syyskuu:
minnams....2.9......kp37/28.....yk13............tauko

heinäkuu:
Alisa84.........13.6?..kp80/70.........?..........1.clomi
Minttu_89.....8.7....kp34/??..........9..........4.clomi
Raita12.....15.7....kp58/30.....ya8/10.......tauko

kesäkuu:
Aniit...........21.5.....?..............?................?
Hollannissa...14.6...kp33/?....ya06/2011...1. clomi
JeNski91....18.6....Kp29/27-28 .....?.........4.clomi (Km&Tm :()

toukokuu:
toiveuni83....4.5.... kp15/28?.....ya9/10......1.clomi (km :()
tinksu.........11.5... kp 28/29...... yk 4........ 3.clomi
magda........16.5...kp26/28-30...ya6/10.....2.letrozol
toivounelma..19.5..kp27/30?..yk29(ya5/09).3.Clomi+Gonal-F+Pregnyl( km:( )

huhtikuu:
Vauvaton..5.4........kp26/??......ya12/08.....8.clomi(enkelikaksoset :( )
Kiri..........19.4.......kp33/25-30....ya10/10.....2.clomi
Nana2012...21.4....kp34/??........ya6/2011....4.clomi
10kaks.......26.4....kp32/42..........yk2..........2.clomi (km :()

maaliskuu:
Kuume82..11.3...kp30/~30..ya1/11...2.clomi
toiveajatus..12.3...kp 31/??....yk11....2.clomi

helmikuu:
Micaela..22.02....kp29/33.....yk5....3.clomi
Idylli......24.02....kp27/28.....yv3.....2.clomi
Marsiina..26.02...kp47/??...............clomit





Clomittaret 2011 -pinoon linkki: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/1896220-clomittaret-vuonna-2011-a/

Clomittarien plussapinkka: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2079283-clomifem-hoidosta-plussanneet/


Päivittäjä: another (ja Ansku83)

 
Viimeksi muokattu:
linneat
miullakin on pcos, heti määrittelivät siis syndroomaksi. lääkäri kuitenkin sanoi että hirsutismia on vain vähän, ei olisi sitä maininnut muuten kuin itse kysyin.
miulla varmaan on niitä rakkuloita kymmenittäin, kun muistan vain siitä ekasta ultrasta että niitä näkyi varmaan 7-10/puoli.
miekin oon normipainoinen, mutta eihän tuo tauti sitä katso, se on vain vissiin yleisempää ylipainoisilla. e-pillereiden lopetuksen jälkeen paino nousi sen 5 kiloa, mikä oli kohdallani vain hyvä asia, kun paino ei saisi liikaa laskee jos meinaa raskautua.
noita verikokeita en oikein muista, muuten kuin että lääkäri oli siihen kirjoittannu että "ei ovulaatiota", silloin siis olin odotellut kuukautisii 10 kk ajan. mutta tosiaan miulla ei taida ovulaatiota ilman clomeja tulla ollenkaan :(
en nyt viimeisimpii verikokeita oo ees uskaltanut soittaa, jotenkin sitä aina vain pelkää niitä tuloksia!

jos joku muuten haluaa niin voi pe-ma välisen ajan päivitellä listaa! en silloin pääse tietokoneen äärelle! voin siis vielä to-illalla päivittää listan perjantaille..
 
Mulle sanottiin ekassa ultrassa tammikuussa että rakkuloita on toistakymmentä. ei laskenut tarkempaan. tällä totesi pcon. nykyään puhutaan pco-tyyppisistä tai pco-maisista munasarjoista. olen normaalipainoinen, teininä lievästi alipainoinen. verikokeisiin oon menossa, jahka uusi kierto alkaa..
 
Hei

Mahtuuko mukaan? Ensimmäinen clomikierto meneillään vähään aikaan. Kp 13/28. Toista lasta yritetty jo 3 vuotta. Näihin kolmeen vuoteen sisältyy myös 3 raskautta, jotka kaikki päättyivät keskenmenoon viikoilla 7-10. Jos nyt tärppää niin piikittelen Klexanea massuuni ainakin alkuraskauden ajan, josko se saisi keskenmenon ehkäistyä.
 
Viimeksi muokattu:
Töpöhäntä tervetuloa :wave:
kylläpä olette pitkään odotelleet jo toista lasta!
oliko teillä ensimmäisen kanssakin pitkä odotus ennen plussaa?
jos muuten haluat kp-listoille mukaan, niin ilmoitteletko tiiot vähän selkeemmässä muodossa, kiitos :)
 
Kiitos mukaan kelpuuttamisesta =) Ollaan pitkään odoteltu ja monet itkut itketty. Niin raskautumisen vaikeuden kuin myös keskenmenojen kanssa. Ensimmäinen lapsi sai alkunsa heti ensimmäisestä kierrosta, kun pillerit aikoinaan jätin pois. Raskauden jälkeen multa löydettiin kysta vasemmasta munasarjasta, joka oli päässyt niin isoksi ja pahaksi, että koko munasarja jouduttiin poistamaan. Yhdellä munasarjalla siis mennään ja siksikin raskautuminen ilmeisesti haastavampaa.

Clomeja olen syönyt ennenkin, mutta nyt keskenmenon jälkeen pitänyt taukoa. Jotenkin mulla odotukset todella korkealla, sillä edellisistäkin clomeista raskauduin. Raskaus ei vain kestänyt. Nyt tosiaan Klexane-resepti odottaa kaapissa ja heti kun plussa pärähtää niin aloitan piikittelyn. Jospa sillä tavoin saataisiin oma pikkuinen syliin saakka.

Listoille olisi mukava päästä. Miten laskette clomikierrot? Tämä on kokonaisuudessaan 4.kierto clomeilla, mutta välillä tosiaan puolen vuoden tauko. Eli joko 4. tai 1. clomikierto meneillään.

Töpöhäntä, kp 14/28, yv3, 4.clomikierto??
 
Töpöhäntä lisäilin siut listoille, vaikee kyllä sanoa miten itsekään laskisin tuossa tilanteessa clomien käyttökerrat, ei kai se niin paha ole jos sen 4. kerraksi merkkaa, vaikka periaatteessa on 1.
mutta onnea matkaan :) jospa teidänkin odotteluvuoro pian päättyisi ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Töpöhäntä
Kiitos onnitteluista :heart:

Kovasti tsemppiä ja positiivisia ajatuksia lähettelen kaikille!

Ja kiitos kaikille tän palstan antamasta valtavasta tuesta, on ollut helpottavaa purkaa tuntoja sellaisille, jotka oikeasti ymmärtävät, miltä tämä kaikki on tuntunut.

Reipasta syksyn alkua :)
 
Heips! Täällä on vähän epäselvä tilanne.
Luulin tädin saapuneen toissayönä, kun valkovuodon seassa tuli tuhrua. No, tuhru jäikin siihen, samoin menkkajomot. Napukka on tosi ylhäällä ja kova (ovulaation jälkeen pehmeni aikalailla ja oli korkeella). Nyt en siis tosiaan tiedä mitä tehdä. Raskaustestit pakkasin jo johonkin laatikkoon muuttoa varten...

Eihän sellaista minimaalista vuotoa voi laskea menkoiksi? Huoh.
Ja mitä, jos en olisi nyt ovuloinutkaan tässä kierrossa, niin voiko vuoto olla siksi noin niukkaa? Mutta eikös sen vuodon pitäis tulla joka tapauksessa??
 
Hei hyvät Clomittaret! Ajattelin, että teiltä voisi löytyä oikeaa tietoa mun tilanteeseen.

Eli sain juuri hetki sitten tietää alkukierron verikokeen tulokset. LH oli kp4 mitattuna 0,95. Tulos oli alhainen ja mietinkin mitä lukemia teiltä on mitattu kun olette saanut clomit? Ja eikö juuri clomit ole oikea lääke kun lh on alhainen? Olenko ymmärtänyt oikein? Olisin kiitollinen kaikenlaisista tiedoista ja kokemuksista... :)
 
Oman napaista päivittelyä: tänään seurantaultra, folleja yksi ja onneton 12mm, lääkäri tuomitsi huonoksi kierroksi...lisäksi löytyi 2 kpl munasarjakystiä, yksi molemmilta puolin. Huoh :( Clomien syöminen loppuu tähän, samoin kuin kevyemmät hoidot. Saimme ivf-hoidon suunnitteluun ajan lokakuun lopulle. Siihen asti voisin siirtyä taustalle tsekkailemaan, tämä palsta on hyvä vertaistuki ja purkautumispaikka. Plussatuulia kovasti kaikille!
 
^Mä olen ymmärtänyt, että alle 10 mm folleilla ei toivoa oikein ole, mutta kyllä 12 mm voi hyvin vielä kasvaa kunnolliseksi. Ikävä silti, että löytyi kystia! :(

Pamsku sinuna kyllä testailisin, ainakin, jos meinaat jatkaa clomeja. Ettet vaan syö niitä jos tärppi on käynyt! :)

Täällä elellään flunssaista hiljaiseloa. Pistin irrotuspiikin sunnuntaina ja silloin sekä maanantaina sitten touhuiltiin. (Oli kiva muuten harrastaa seksiä, kun on nenä tukossa, silmät vuotaa ja päästä heittää.) Tiistaista lähtien olen käyttänyt lugeja 2krt vuorokaudessa ja niitä jatketaan tuonne syyskuun 18. päivään asti. Mun kierron voisi siksi päivittää nyt ainakin toistaiseksi kp 28/40, ettei kukaan ala pian kyselemään, joko olen testailemassa. ;)

Mitään tuntemuksia ei tällä viikolla ole ollut paria nippailua lukuunottamatta, ja pelottaa, että jos jotain mahiksia olisikin ollut, tää flunssa on vienyt ne.
 
rimpatti ikävä, että löytyi kystia, mutta muuten ihmettelen miksi jo luovutettiin tämän kierron suhteen. Mulla tässä kierrossa oli kp 12 suurin folli 10 mm, no mulla katottiin neljän päivän päästä uudestaan niin oli 17 mm. Sain ovisplussan seuraavan päivän iltana ja verikokeella varmistettiin, että oli irronnut. Voisihan se siis sullakin kasvaa vielä ihan hyvin!

Pamsku, inhottavaa toi tuhruilu. Mulla sama homma, paitsi, että sitä on nyt jatkunut lähes viikon. Ei vaan ala vuoto kunnolla (ovis siis oli verikokeen mukaan). Ja tietty elättelen toiveita ettei alkaiskaan ja olisin raskaana, mutta testi oli armoton nega :( TOivottavasti sulla tois plussan, testaa nyt ihmeessä!
 
Tervetuloa uusille :wave:

Pamsku testaa ihmeessä! Täällä jännitän sun puolesta.

Ikävää kuulla rimpatti ettei teille kevyemmät konstit riittäneet.

ON folliultrassa masentavat näkymät: ei johtofollia kp13 ja limis liian ohut, eli ei mitään muutosta alkuviikkoiseen. Meillä alkaa sitten Menopur-piikittelyt ensi kierrossa, joka laitetaan käyntiin Teroilla. Lääkäri koitti lohduttaa että niillä follit kasvaa varmasti. Aika alavireiset on kuitenkin tunnelmat juuri nyt.
 
Tervetuloa Slartibart ja Töpöhäntä, toivottavasti ette joudu pitkään täällä pyörimään :)

Linneat
- Tiedättekö kuinka paljon rakkuloita teillä on munasarjoissa? Mulla rakkuloita on varmaan reilusti päälle 20/munasarja tällä hetkellä mitä itse pystyn ultrakuvasta laskemaan... Eli paljon. Paljon enemmän kuin ensimmäisen kerran ultrattaessa kun en vielä lääkkeitä ollut aloittanut.
- Entä mitä muita oireita? Laitoinkin joskus aiemmin, että kaikki mahdolliset oireet, koko ajan pahenee. Lievää ylipainoa, finnejä, joita voi kutsua jo akneksi myös selässä, liikakarvoitusta kaikissa epäasiallisissa paikoissa... Ai että miten viehättävää...
- Entäpä verikokeet? Mulla ei ole otettu kuin prolaktiini ja tsh, jotka olivat normaalit

Pamsku kipin kapin apteekkiin ja kertomaan meille kuinka kävi!!

Tikkerituu, myötätuntohalaus :hug: Uskoisin pääseväni kohta samoille lääkkeille kuin sinäkin, nyt siis menossa "vain" kolme clomia ja metut, mutta olen hirmu skeptinen nyt tämän suhteen. Mikä sun clomiannostus on ollut?

Täällä jännätään pikkuisen keskiviikkoista ultraa, en kuitenkaan yhtään niin toiveikkaana kuin viime kerralla... Jospas sitten vaikka pistoksia jos ei mitään tapahdu näin... Miehen sperma oli ihan ok, suunnilleen viitearvoissa! Tästä on oltu enemmän kuin iloisia tällä viikolla :)
 
0emppu0 mulla annostus oli 3 tablettia tässä kierrossa. Nyt mennään seuraavassa takaisin 2 tablettiin ja piikitys alkaa siinä samalla kp 5.

Linneat mulla ei ole ollut hirmu paljoa rakkuloita (en kyllä tiedä tarkalleen monta) mutta muut PCOS-oireet ovat aika voimakkaat. On harmittavan paljon finnejä, lievää liikakarvoitusta, lievä mutta sitkeä ylipaino. Verikokeissa LH:n ja FSH:n suhde väärinpäin vaikka arvot viiterajoissa, normaalit myös kilpirauhasarvot ja prolaktiini.
 

Yhteistyössä