Clomittaret 2012

nellustiina thanks, menin kyllä eilen vain niin sekaisin noitten listojen kanssa, että taisin päivittää sen suoraan huomiselle jo vahingossa. täytyy tarkistaa myöhemmin, nyt ei ehdi ;)

tilli pahoittelut että ne clomit ei vain siulla toimi :( jatkathan kuitenkin meidän kanssa keskusteluja tällä palstalla vaikka lääkkeet vaihtuukin?

dana- okei, lisäsin siut listoille :)
 
Osanottoni Vauvaton. Voimia surun keskellä. :(

ON Meikäläinen on vähän yrittänyt pitää henkisesti kesälomaa tästä touhusta, vaikka ei tätä kyllä voi olla ajattelematta edes lomalla.
Kuitenkin mulla siis nyt tilanne, että ovistesti plussa viime viikolla kp 18, ja jos nyt folli suvaitsi irrota niin nyt olis menossa dpo 8. Mitään tuntemuksia ei ollut ovulaatiosta, että en tiedä sitten irtosko. Eilen käyty verikokeessa ja ensi viikon to soittoaika klinikalle, että tietää tapahtuiko ovis. Ja sen mukaan sit mietitään ens kierron lääkkeet, tuplataanko femar vai jatketaanko samalla annoksella.

Mut saa laittaa piinailijoihin, oletan että tänään siis dpo 8. :)
 
another mulla tuossa listassa on ainakin perjantain kp:t.

Harmi Tilli84 ettei sulla clomit toimineet. Pääsette onneksi kuitenkin nopeasti hoidoissa eteenpäin.

ON: Voi huh huh näitä kuumia aaltoja, taas pukkaa hikeä kun saunassa istuisi. Onneksi tästä ei clomien määrä enää nouse, voisi olla aika huono olla.
 


sunnuntai 2.9





Nimi__________kp________YA/YK/YV__________hoitokerta

minnams..........kp65/33.................yk13...........................2.clomi
Kassiopeia..........kp50/31-33...........ya8/2010.......................tauko
Linneat...............kp38/26?......ya 09/2011................2.clomi+metut
PikkuJellona........kp35/28...............ya9/10.........................tauko
nellustiina..........kp35/28..............ya kesä2010..................5.clomi
skorppari82.........kp29/??..............yv1,5.............................1.femar
Pamsku..............kp29/17-52..............yk10.....................clomitauko
0emppu0..........kp28/25-50......... yk 7, ya 12/2011............ 2.clomi
Amalia89.......... kp28/28............ ..ya11/10................ 4.clomi+primo
DjaP.................kp27/28-34............................... 5.clomi+terot+metut
Ambrosia85.........kp26/26-32.........ya10/10/yk20.................6.clomi
Auppis...............kp22/33................................1.anstrozol+puregon
Tilli84...............kp16/27-?............ yk11..........................2.clomi
another.............kp15/32-53...........yk9/ya1/11.......................5.clomi
10kaks...............kp15/42...............yk5..............................4.clomi
Sanzu...............kp14/28-42.............................................4.femar
Dana-..............kp12/28.................yk15................. ..........3.clomi
Tikkerituu.......kp8/31-37.....ya08/11.....6.clomi+metut+pregnyl+luget
rimpatti...............kp5/26-28.............yv2/yk23...............4.clomi
Slartibart.............kp3/?............... yk 1.............................?

Tauolla/taustalla
Lumihiutale92, Calliope, AamuTorkku,
Nyrpee-81, undercovergirl, Ranskismopsi, Katrina86,
Inkeri84, toiveuni83, Ansku83, Pettunia, Lilleri82


Piinailijat
pamsku dpo 9-10
skorppari82 dpo 10

Ghostbusters


PLUSSANNEET

heinäkuu:
Alisa84.........13.6?..kp80/70.........?..........1.clomi
Minttu_89.....8.7....kp34/??..........9..........4.clomi
Raita12.....15.7....kp58/30.....ya8/10.......tauko

kesäkuu:
Aniit...........21.5.....?..............?................?
Hollannissa...14.6...kp33/?....ya06/2011...1. clomi
JeNski91....18.6....Kp29/27-28 .....?.........4.clomi (Km&Tm :()

toukokuu:
toiveuni83....4.5.... kp15/28?.....ya9/10......1.clomi (km :()
tinksu.........11.5... kp 28/29...... yk 4........ 3.clomi
magda........16.5...kp26/28-30...ya6/10.....2.letrozol
toivounelma..19.5..kp27/30?..yk29(ya5/09).3.Clomi+Gonal-F+Pregnyl( km:( )

huhtikuu:
Vauvaton..5.4........kp26/??......ya12/08.....8.clomi(enkelikaksoset :( )
Kiri..........19.4.......kp33/25-30....ya10/10.....2.clomi
Nana2012...21.4....kp34/??........ya6/2011....4.clomi
10kaks.......26.4....kp32/42..........yk2..........2.clomi (km :()

maaliskuu:
Kuume82..11.3...kp30/~30..ya1/11...2.clomi
toiveajatus..12.3...kp 31/??....yk11....2.clomi

helmikuu:
Micaela..22.02....kp29/33.....yk5....3.clomi
Idylli......24.02....kp27/28.....yv3.....2.clomi
Marsiina..26.02...kp47/??...............clomit





Clomittaret 2011 -pinoon linkki: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/1896220-clomittaret-vuonna-2011-a/

Clomittarien plussapinkka: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2079283-clomifem-hoidosta-plussanneet/


Päivittäjä: another (ja Ansku83)

 
Viimeksi muokattu:
P12
Pitkästä aikaa kävin lukemassa teidän kuulumisia ja kyyneleet vierii poskille :'( Voi vauvaton, olen niin pahoillani ettei sanat riitä kertomaan. Paljon voimia sinulle ja miehellesi.

What Makes A Mother

I thought of you and closed my eyes
And prayed to God today.
I asked what makes a Mother
And I know I heard him say.

A Mother has a baby
This we know is true.
But God, can you be a Mother
When your baby's not with you?

Yes, you can He replied
With confidence in His voice
I give many women babies
When they leave is not their choice.

Some I send for a lifetime
And others for a day.
And some I send to filll the womb
But there's no need to stay.

I just don't understand this, God
I want my baby here
He took a breath and cleared His throat
And then I saw a tear.

I wish I could show you
What your child is doing today.
If you could see your child smile
With other children and say

"We go to earth and learn our lessons
Of love and life and fear.
My Mommy loved me oh so much
I got to come straight here.

I feel so lucky to have a Mom
Who had so much love for me
I learned my lesson very quickly
My Mommy set me free.

I miss my Mommy oh so much
But I visit her each day.
When she goes to sleep
On her pillow is where I lay.

I stroke her hair and kiss her cheek
And whisper in her ear
"Mommy don't be sad today
I'm your baby and I'm here."

So you see my dear sweet one
Your children are OK
Your babies are here in My home
And this is where they'll stay.

They'll wait for you with me
Until your lesson is through
And on the day that you come home
They'll be at the gates for you.

So now you see what makes a Mother
It's the feeling in your heart.
It's the love you had so much of
Right from the very start.
 
  • Tykkää
Reactions: vauvaton
Another: jotta homma ei menisi liian helpoksi- otatko mut pois piinailijoista ja laitat kp 12 mulle tälle päivälle. Ja neljäs femari nyt alla. Kiitos=)

Tilli84- voihan..:( ei teille oo ollut puhetta femareista? Tai ootko niitä jo joskus kokeillutkin? Tää touhu on kyllä niin turhauttavaa joskus. Vertaistukihalaus täältä! Mulla seuraavaan kiertoo suunnitteilla myös pistokset. Mutta vielä toivo elää- pakkohan se on. Kaikkia murheellisia uutisi lukiessa vaan miettiin että miksi, miksi...???
No joo, mutta hännät pystyyn ja plussatuulia nyt tänne!
 
Viimeksi muokattu:
Heips, pitkästä aikaa, eipä ole sit kuitenkaan tullut paljoa kirjoiteltua sen jälkeen kun tänne liityin, koko kaksplussa jäänyt taka-alalle nyt muutaman viikon aikana..Tarpeeksi masentavaa muutenkin tämä touhu ja saatika vielä jos täällä sivuilla päätyy itseään kiusaamaan esim.odottajien puolelle :|

No mutta asiaan; vauvaton, täytyy yhtyä muihin ja todeta et mitkään sanat ei riitä kuvaamaan miten pahoillani olen sun ja sun miehen puolesta! Miten voikin tuntemattoman ihmisen kohtalo koskettaa näin paljon, aivan järkyttävää. Itku kyllä tuli :'( Paljon voimia koko perheelle!
Ja samoin tottakai muillekin menetyksen kohdanneille!

Tuolla aiemmin Dana kyseli teidän mielipidettä clomien annostuksesta ja luin kyllä vastaukset, mutta silti haluaisin vielä kysyä omastakin tilanteestani:
Eli mulla nyt neljäs clomi-kuuri lähenee loppuaan, sunnuntaina alkaa menkat. Ja nehän alkaa, koska en tässä(kään) kierrossa ovisplussaa saanut, ja myöskin kropan tuntemukset (tai lähinnä niiden puuttuminen) kertoo kyllä samaa tarinaa et ovulaatiota ei tapahtunut.
Neljässä kierrossa olen yhden kerran saanut plussan, taisi olla kp20 ja sitten oli oli yksi vähän epäselvä tilanne, missä testin viiva lähti vahvistumaan mutta en mielestäni plussaa saanut. Ja sitten kaksi kiertoa, missä varmasti ei ovulaatiota. Lääkäri on määrännyt puoleksi vuodeksi clomit annostuksella 1.tbl päivässä ja tänä aikana on yhteensä kaksi seurantaultraa. Kysymys kuuluu, että uskailtaisikohan sitä mennä omin päin nostamaan clomien annostusta? Onko kukaan koskaan clomittarien historiassa tehnyt niin??
Aina kun joku kyselee jotain tällaista niin oon sitä mieltä et teet nyt vaan niinkuin lääkäri on määrännyt, mut sit kun on omasta elämästä kyse, niin sitä alkaa miettiä et jos sittenkin..On vaan erittäin turhauttavaa jatkaa noin pienellä annostuksella, kun se ei selvästikään toimi :( Ei tietenkään ole takeita et annostuksen nostaminen auttaisi, mutta itse olisin valmis yrittämään. Eli nyt arvon clomittaret, saa puhua järkeä mulle, nostanko clomien annostusta seuraavaan kiertoon (omin päin ja ilman seurantaultraa) vai jatkanko vielä kaksi kiertoa tuolla pikkuannostuksella joka ei melko varmasti auta yhtään??
 
Amalia89: musta kuulostaa ettei clomi yhdellä tabulla oikein toimi.Voisiko lääkärille soittaa ja kysyä, että voisiko tuplata koska tilanne on tämä...? ja jos sais vongattua vielä ultrauksenkin. Sit olis varmemmilla vesillä..mutta kummaa ettei yhtään katsota, että toimiiko se lääke vai ei- joutuu itse täällä pähkimään- mitäs sitten jos puoli vuotta syöt näin-aatteliko ne sit nostaa kahteen ja taas odotella saman verran? Sulla vois hyvin se nosto auttaa siihen irtoamiseen (tai jos ei auta niin tietäisi sitten heti että clomit ei sulle toimi..), mutta itse halusin kyllä sen ultran siihen ehdottomasti!!!! Non niin ja tästähän oli siis paljon apua:D
 
Amalia Olisko sulla vaikka mahdollista soittaa sua hoitavalle lääkärille ja kysyä siltä? Mä en kyllä olis uskaltanu nostaa annosta, ellei olis ollu siihen lääkärin suositusta.
Mutta mun lääkäri sanoi, että jos ei yhdellä clomilla tuu ovista niin ei ole mitään haittaa jos nostaa annosta.. Anto mulle just tänään ohjeeks että jos ei kahdella niin voi nostaa jopa kolmeen.. Mutta siis en lähtis nostamaan annoksia ilman lupaa..
 
Raskaustesti tehty----> nega. Mut ei ollu yllätys ku olin siinä follikkeli ultras niin sielä ei näkynyt mitää. Nyt odotellaan vaan menkkojen alkua ja sitte alkaa 6 ja viimeinen clomikierros ja meinaan omin päin ottaa 3tbl. Koska sitte joutuu pitää taukoa ja saa vasta keväällä uudestaa alottaa clomit.. rasittavaa.. katsotaan nyt mitä elämä tuo tullessa..
 
nellustiina miksi noin pitkä hoitotauko tiiossa?
pahoittelut negasta, mutta jospa se plussa vielä ilmestyisi siullekin testiin ;)

amalia89 miekin kyllä sinuna kysyisin lääkäriltä ennen annoksen nostoa. onhan tuo varmasti turhauttavaa jos tuntuu ettei kierto pelaa pienellä annoksella.
yhtä asiaa mie vain mietin: jos tiedät niin tarkkaan ettei ovulaatiota tapahdu, niin miten siulla voi olla tarkkaan tiiossa menkkojen alkamispäivä??
koska miullahan ovis tapahtui aina silloin kun kierto on 31 päivää, mutta heti kun tuli ovuloimaton kierto niin kierto venähti 53 päiväiseksi. ja siis tuossa edelliskierrossakin epäilin ettei ovista tapahtunut, mutta kyllä se tapahtui kun kierto jäi 31 päivään.
 
another No, en mä tiiä se lekuri vaan sano et clomeja saa syödä ½v putkeen ja sitte taukoa. Sanoi et Jos haluan niin syö seuraavas kierrossa clomit mut ei antanut mitää toivoa.. Sanoi vaan et olis tärpännyt jos meinaa noilla tärpätä.. Ehdotti et mentäis tampereelle avaan mut emmä tiiä. Nyt käydään mehiläises. Meinaan ottaa kuudennen kierron ja ´sitte jos ei tärppää niin meen kyllä heti tammikuus uudestaan hakeen clomit ;) :D Toivotaan et se + pärähtäis vielä testiin..
 
Kiitos kaikille vastauksista, kaikella järjellä lääkärille tosiaan pitäis ainakin soittaa ja kysäistä ensin, mut ajattelinpa kuitenkin kysellä/pähkäillä ensin täällä. Kiitos kun puhuitte järkeä mulle :D

mitäs sitten jos puoli vuotta syöt näin-aatteliko ne sit nostaa kahteen ja taas odotella saman verran?

Tätä mä pelkään, toivottavasti ei! Viimeksi seurantaultrassa oli vaan puhetta et kun lokakuussa tuun seuraavan kerran, niin sit mietitään jatkoa..Ja kuten sanottu niin toivon totisesti et se jatko ei tarkoita pelkästään annostuksen nostoa, kun sitä olis voinut mielestäni kokeilla jo aikaisemmin eikä odotella puolta vuotta.

yhtä asiaa mie vain mietin: jos tiedät niin tarkkaan ettei ovulaatiota tapahdu, niin miten siulla voi olla tarkkaan tiiossa menkkojen alkamispäivä??

Koska mä syön lisäksi primoluteja kp16-25 ja ne on aina toimineet ihan kellon tarkasti. Nekin mua itseäni epäilyttää, mutta lääkäri oli sitä mieltä että ne ei estä raskautumista (tai miks ne oliskaan sit ne määrännyt kun tietää että yritän). Ja lisäksi varmaan sen takia, et jos/kun mulla ei ovulaatiota tapahdu, niin kierto on ilman primoja ihan mitä sattuu, ja mun on aina lääkärikäynnillä pitänyt samantien varata seuraava aika kierron X kp:lle 12 ja sitä on aika mahdotonta laskea hyvissä ajoin jos kierrot on epäsäännölliset :| Siellä on ilmeisesti niin täyttä, et kovin lyhyellä varoitusajalla ei saa ultaukseen aikoja..
Mielelläni menisin yksityiselle, niin tuskin olisi tätäkään ongelmaa, mut pitäs eka voittaa lotossa :headwall:

nellustiina pahoittelut negasta :(
 
Mä oon ihan neuvoton.
Mulla on kolmas kierto meneillään ilman Clomeja. Kaksi aikaisempaa kiertoa ilman niitä ovuloin ihan kuten Clomienkin kanssa, menkat alkoivat kp28.
Tässä kierrossa mulla oli lääkäri kp10, joka sanoi siellä olevan 12mm follikkeli, joka irtoaa kp14 tai kp15 jos on irrotakseen. Bongasin ovislimat kuten ennenkin, tissit tulivat kipeiksi ja kaikki meni kuten ennenkin.
Joskus kp 26 tuli tissit taas kipeiksi ja menkkaturvotus alkoi. Mutta menkat eivät alkaneet. Tunnen painetta alavatsassa, pientä nipistelyä ja vihlontaa. Nyt on kp34, tein raskaustestin ja se oli negatiivinen. Tissit on edelleen arat ja jotenkin kummalliset, niissä tuntuu sellainen kovempi "patti".

?????
 
(.) Kävin torstaina jälleen seurantaultrassa ja folli oli kasvanut 15 mm kokoiseksi. Olen nyt jatkanut pistelyä ja tänään vielä pistän Puregonia, mutta huomenna on sitten vuorossa irrotuspiikki. Huomiseksi ja maanantai-illaksi on myös lääkärin määräys hommailla. ;) Tiistaina aloitan kahden viikon lugesteronit, ja sitten täytyy vaan toivoa parasta. Pitkä kierto luvassa joka tapauksessa.
 
  • Tykkää
Reactions: Pettunia
auppis heh mukavaa on kun tietää milloin hommailla ;) tallettelujen iloja sinne :kiss:

pikkujellona mikähän siinä kierrossa kestää :/ alkaa kuulostaa sittenkin ovuloimattomalle kierrolle, vaikka oireita plussastakin on! ehkä sun pittää kohta varata uusi aika lääkärille! vai sanoiko lääkäri milloin aloittaa terot jos vuotoo eikä plussaa kuulu?

nellustiina okei, inhottavaa kun tulee tuommosii hoitotaukoja. mutta jännä sinänsä ettei siulle vaihdeta toisia lääkkeitä jos clomeja ei saa syödä kuin puoli vuotta, luulis et jos ne ei toimi niin vaihtaisivat lääkettä.

amalia89 aa, sie syöt niitäkin.
se on kyllä niin hassua miten lääkärit sanoo aina asioista erilailla, kun miekin kysyin silloin tukee keskivälin kiertoa yksityiseltä lääkäriltä jolta clomit sain, niin sanoi ettei teroille tms ole tarvetta kun clomien pitäisi se ovis aiheuttaa. se nyt olikin vähän erilainen lääkäri ;) saas nyt nähdä myöhemmin mitä tää julkispuolen lääkäri tuumaa, että kauanko pelkillä clomeilla jatketaan.
 
another: No me sovittiin, että odotellaan rauhassa häiden ja häämatkan yli. Sitten teroilla kuukautiset aikaiseksi, sitten clomit kp3-7, ultraan kp11 ja keinohedelmöitykseen.. Tottakai sitä olisi vain niin kovasti toivonut, ettei tarvitsisi keinohedelmöitykseen asti mennä. Kiitos kun vastasit! Ehkä yritän nyt lakata unelmoimisen ja tyydyn siihen ovuloimattomuuteen.
 
another Mulle on kans määrätty terot vaikka clomeja otankin. Tai teroja otan vaan sitten jos ovista ei tapahdu kun kierrot venyy muuten ihan hirveen pitkiks. Viimekierrossa piti just ottaa teroja ku menkat ei olis ittestää alkanu varmaa ikinä..
 
Heippa todella pitkästä aikaa :) vauvaton yhdyn muihin suuret surunvalittelut! P12 kirjoituksesi sai minut ihan hillittömiin kyyneliin. Oli todella liikuttavaa. Oma napa vois päivittää kp36 tauko eli mulla kun ei tärpännyt toisesta clomi kuurista vaan kk alko kp28 petyin ihan hirveesti. Tai pikemmin suutuin. Heitin clomit menemään ja vannouduin etten ajattele koko vauva asiaa enää ollenkaan. Masensi muutenkin ihan älyttömästi tämä riittämättömuus. Noh nyt sit on tilanne et tässä kierrossa en syönyt clomeja ku ne taitaa olla täl hetkel liuennein jossain viemärin perukoil. Olen 99.9% varma et ovis ois ollu ja kk ois pitänny alkaa viimeistään 28pvä. Lääkäri totesi silloin aikoinaan ettei tarvitse clomeja syödä et tärppää muutenkin mut siihen voi mennä aikaa. Sain syödä jos halusin. Eli nyt sit tilanne on se et pahoinvoinnista olen kärsinyt kp26 lähtien ja huimausta tullu mukaan. Rinnat oli kipeinä oviksen aikaan mut meni ohi ja kipeytyivät uudestaan kp26 tienoil ja ovat nyt erittäin arat etenkin nännit. Väsyny ja vetelä olo on jatkuvasti. Mietiskelin sitä että eikö jo kahdesta clomi kuurista pitäis sitä kertyä kehoon et vaikuttais viel tässäkin kieros? Ekal kierrol otin 2 clomia ja toisel 1 clomin koska taisi tulla ylistimulaatio eka kierros. Olo on kuin raskaana oleval mut sitä ei todellakaan uskalla toivoa. Kk mul on aina tullut voinnu olla viikon heittoo maksimissaan. Nyt oonkin ihan kierron takarajoilla mitä koskaan ollu. Tänä vuonna pisin kierto on ollu 33. En vaan uskalla tehdä testiä. Ajattelin odottaa kp42 et sit vois jo uskoo olevansa raskaan jos siihen mennes ei oo alkan.
 
dana- juu on miullakin siis teroresepti olemassa päättämään ylipitkät kierrot, mutta ei ole sitä tarvinnut clomien kanssa käyttää kun vuodot onkin alkaneet pelkillä clomeilla.

minnams voi että tullappa plussa siulle kunhan uskallat testata :)

pikkujellona olikos teillä syyshäät nyt tiiossa?
ja totta, että ei sitä oikein tahdo uskoa että joutuu jonnekin kunnon lapsettomuushoitoihin asti menemään, mutta hyvinkin todennäköistä se on omallakin kohdalla.
 
Täällä on nyt menossa kp 2/?. Keskiviikkona otin viimeisen teron, että saatais kierto alkamaan ja eilen aamulla alkoi menkat. Tiistaina ensimmäinen clomi. Lääkäri määräsi syömään clomeja 5.-9. ja teroja 15.-24. Ovistikkujakin (satsasin heti digitaalisiin) kävin hakemassa, jos sattuisin löytämään oviksen, menkat kun tulee joka tapauksessa kun on kahdet lääkkeet sitä varmistamassa.
Liikuntaurakka on alkanut ihan hyvin, lääkäri kun kehotti myös tiputtamaan painoa. Nyt kun on kunnon motivaattori, niin oon lähtenyt tällä viikolla niin kävelylenkeille kuin kahvakuulatreeneihinkin ja viikon kruunasi eilinen hot-venyttely.

Ja jos haluatte mut lisätä oikein riviin, niin kp 2/?, yk 1, ikä 24, eka lapsi.
 
Viimeksi muokattu:
minnams: Kuulostaa kyllä samanlaisilta oloilta kuin minullakin! Ostin jo pari raskaustestiä lisää ja aion tehdä huomenna taas.. tyhmä se ei vain kerrasta usko :D

another: Juu, meillä on häät ensi viikon lauantaina ja ollaan siitä viikko etelässä, joten tässä kyllä ressiä riittää ihan mukavasti :) Voi kun sitä voisi noin vain rukouksen voimalla saada jokaiselle halukkaalle pienen ihmeen rinnan alle.. <3
 

Yhteistyössä