Clomittaret 2012

p12 kävitkö noin aikasin jo ultrassa? yksityisellä? Ihana uutinen, onnea :heart:

under testaa jo :) peukut pystyssä täällä.
ja tosta 6kk rajasta oli puhetta aiemmin, niin meidän kohdalla nähtiin että on siitä senkin jälkeen apua... mullahan oli kahdeksas clomikierto mistä tärppäs...

mä vielä joudun reilun viikon jännäämään ennen ultraa... tänään tais alkaa pahoinvointi et jotain tapahtuu mutta mitä. ja kuinka monta siellä onkaan? jännää.
 
toivounelma me ollaan yksityisellä koska en vaan enää jaksanu odottaa julkiselle pääsyä. Luultavasti pysytäänkin ainakin siihen asti jos tarttis koeputkihoitoihin alkaa, niihin ei taida rahat riittää.
Oon ollu tänään tosi kipee. Ja miettiny et onko se normaalia kun cytotecit otettu lauantaina suun kautta?? Kävelen hiukan etukumarassa kun sattuu niin. Eilen oli huomattavasti parempi päivä kun tänään.
Mäkin haluisin että ultrattais, näkis et kaikki on varmasti pois. Nyt oon jotenki varma et kaikki ei oo tullu. Mun lääkärin mukaan (julkisen gyne jonne sain lähetteen) oli sitä mieltä että ei varmaan kauheesti vuodakaan kun olin niin alkuvaiheessa ettei paljon olekaan "tavaraa".
Niin ja toiveissa olis siis mulle toinen lapsi ja miehelle eka. Yritetty ollaan n. puolitoista vuotta.
Onko muuten väärin että saan lohtua siitä että näin on käynyt muillekin? Haen netistä tarinoita ja elän niitä.
 
Viimeksi muokattu:
Aniit Kivut ovat varmaan aika yksilöllisiä. Mulla oli siis tilanne että alkio oli kuollut rv 6+2 ja kun tyhjennys tehtiin oltiin rv 8+0. Mä sain kohdunsuuta valmistavan lääkkeen ja siitä kahden päivän päästä menin sairaalaan sisälle. Tuossa vaiheessa oli pientä tuhrua alkanut tulla. Mähän en siis vuotanut ollenkaan, vain raskausoireet oli lieventynyt. Sitten sairaalassa osastolla mä sain ensin kaksi Panacod pore tablettia kipulääkkeeksi. Tämän jälkeen Cytoteceja laitettiin 4 kpl suoraan emättimeen. Tämän jälkeen piti maata tunnin verran ettei lääkkeet tule ulos. Noin 40 minuutin päästä alkoi aivan älyttömät kivut. Ensin pieniä kramppeja ja sitten kivut olivat niin kovat että tärisin kivusta ja kylmästä sängyssä. Jonkin ajan päästä sain lisää kipulääkettä suppona. Sitten alkoi helpottaa. Kivut olivat siedettäviä. Kuulemma kipu johtuu kohdunsuun avautumisesta. Kun avautuminen on tapahtunut, kivut helpottavat. Mutta vuotoa ei alkanut kuulua. Mun käskettiin liikkua mahdollisimman paljon. Parin kolmen tunnin päästä mulle laitettiin pari Cytotecia lisää emättimeen, koska vuotoa ei ollut kuin nimeksi ja sekin ruskeaa. Sitten käskettiin kävellä. Miehen kanssa käveltiin sairaalan käytäviä edestakaisin ja rappuja ylös alas. Mun oli määrä käydä tekemässä kaikki tarpeeni ämpäriin, jotta hoitajat voivat arvioida millaista vuoto on ja mitä tulee pihalle. Muutaman kerran kävin ämpärillä. Kerran tunsin jotain tulevan uloskin. Se oli se istukka, joka oli noin 5 cm halkasijaltaan oleva ympyrä. Mutta esitin huoleni siitä että vuoto oli mielestäni aika vähäistä, mutta hoitajien mielestä riittävää. Kivut rauhoittuivat päivän mittaan muuttuen enemmän menkkamaiseksi jomotukseksi. Kipilääkettä hoitajat kehottivat pyytämään tarpeen mukaan. Ei kuulemma kannata ja tarvi kärsiä kivusta, kun on henkisesti jo tarpeeksi rankkaa. Pääsin illalla kotiin, kun olivat sitä mieltä että kohtu on tyhjentynyt riittävästi ja loput tulevat viimeistään menkkojen yhteydessä.

Kotona seuraavan päivän ilta oli varmaan seuraavaksi pahin. Alkoi kovat jälkisupistukset. Eli kohtu kouristeli ja alkoi palautua normaaliin mittaansa. Olihan se jo ehtinyt vähän kasvaa. Otin silloinkin lääkkeen. Muutama päivä oli sellaista ajoittaista, melko kovaakin kipua. Mutta sitten oli lähinnä vuotoa. Noin viikon päästä mulle tuli taas kipuja ja pelkäsin että tuliko kohtutulehdus tms. Mutta sitten mulla tuli vielä jotain jäänteitä pihalle. (Pahoittelut heikkovatsaisille lukijoille) Se mitä oli tulossa ulos, ei tullutkaan vaan roikkui emättimestä ja oli jossain kiinni. Jouduin käyttämään käsivoimia ja ponnistamaan. Vedin sen jonkin siis ulos. Se oli kuin naru, jonka lopussa oli sormenpään kokoinen patti. Patti oli siis kohdun puolella ja koska kohdunsuu oli jo ehtinyt mennä kiinni, se ei meinannut päästä ulos. Siksi jouduin käyttämään käsivoimia. Hetken näin tähtiä tuon operaation jälkeen. Mutta ajattelin että pakko se on ulos saada ettei tule tulehdusta. Siitä vielä muutaman päivän päästä tuli melkoinen iso klöntti hyytynyttä verta, joka kipu tuntemuksista päätelle 'repesi' irti kohdun seinämästä. Sitten oikeastaan loppui vuoto.

Mun homma meni siis aika eri tavalla, koska alku hoidettiin sairaalassa. Mutta tosiaan raskausmateriaalia ei välttämättä paljon tule. Tuulimunassa käsittääkseni jopa vähemmän. Paljonko sulla oli niitä viikkoja ehtinyt tulla?

Muista kuitenkin että jos kipu jatkuu ja varsinkin jos nousee kuumetta niin sitten voi kyse olla kohtutulehduksesta. Yksi tuttava sai kohtutulehduksen keskenmenon jälkeen. Ei siis ole leikin asia.

Me ollaan tosiaan julkisella ja katsotaan nyt miten siellä menee. Sinne jonotusaika oli sopiva mun miehelle sopeutua ajatukseen. vaikka siis on ollut tiedossa vuosia että mun PCOS:n johdosta lapsen saaminen tulee olemaan haasteellista. Katsotaan nyt jos julkisen hoitokerroilla ei tulosta saada niin sitten voidaan ehkä mennä yksityispuolelle jatkamaan. Mulla alkaa kohta jo ikäkin tulla vastaan. Siis en mikään ikäloppu ole mutta täytän 35 ja onhan se esikoisen saamiseen jo aika korkea ikä. Meille molemmille kyseessä eka lapsi. Ja tosiaan kuten jo kerroin 2 vuotta 11 kuukautta on pakerrettu.

En siis osaa vastata onko normaalia tuo kipusi, mutta josko oma kokemukseni auttaisi sinua pohtimaan omaa kipua ja vuodon määrää.
 


keskiviikko 18.4.





Nimi__________kp________YA/YK/YV__________hoitokerta


JeNski91............kp75/??..............yk8.............................2.clomi
Nyrpee-81.........kp68/32-33..........ya1/10...........................
tinksu...............kp33/28-31...........yk3..............................tauko
kiri....................kp32/25-30..........ya10/10.......................2.clomi
Nana2012...........kp31/??..............ya6/2011......................4.clomi
magda...............kp31/28-32.........ya6/10........................2.letrozol
Pettunia............kp28/28-36......... yk17...............................tauko
undercovergirl.....kp28/30..............ya6/10/yv2...................2.clomi
skorppari82........kp27/??..............yv1,5.............................1.clomi
toivounelma.....kp26/29-48...ya 5/2009/ yk28... 2.clomi+GonalF+Pregnyl
another.............kp24/28-?.........yk5/ya1/11.......................1.clomi
10kaks..............kp24/42...............yk2.............................2.clomi
AamuTorkku.......kp21/30..............yv3..............................4.clomi
Ansku83............kp18/30-31..........yk14/ya11/10..................tauko
minttu_89..........kp17/26-28..........yk4................................tauko
toiveuni83.........kp13/28?...............ya9/10..........................1.clomi
PikkuJellona........kp13/??...............ya9/10...............terot/clomitauko
Inkeri84.............kp5/??..............yk7................................4.clomi
Ambrosia85.........kp5/26-32.........ya10/10/yk16...................2.clomi
Kassiopeia..........kp5/??...............ya8/2010.......................3.clomi
Sanzu...............kp4/34................yv1.............................1.femar
Ranskismopsi.......kp??....................yk?.............................3.clomi
Raita12..............kp??...................ya8/10............................?


Tauolla/taustalla
Lumihiutale92, Calliope


Piinailijat



Ghostbusters
minttu_89






PLUSSANNEET

huhtikuu:
Vauvaton..5.4....kp26/??....ya12/08....8.clomi

maaliskuu:
Kuume82..11.3...kp30/~30..ya1/11...2.clomi
toiveajatus..12.3...kp 31/??....yk11....2.clomi
Aniit.........19.3....kp 30/?....ya10/10...5.clomi (km :()


helmikuu:
Micaela..22.02....kp29/33.....yk5....3.clomi
Idylli......24.02....kp27/28.....yv3.....2.clomi
Marsiina..26.02...kp47/??...............clomit







Clomittaret 2011 -pinoon linkki: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/1896220-clomittaret-vuonna-2011-a/

Clomittarien plussapinkka: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2079283-clomifem-hoidosta-plussanneet/


Päivittäjä: another (ja Ansku83)

 
Viimeksi muokattu:
toivounelma tervetuloa minunkin puolesta ja pahoitteluni kkm:sta, itse käyn aivan samaa läpi, sillä meillä todettiin kkm 03/12 nt-ultrassa, varhaisultrassa rv 7+2 syke näkyi vielä, mutta pieni ei ollut jaksanut enää kauaa. Jännä miten vaihtelee paikkakunnittain noi käytännöt, mä sain lääkkeet kotiin tyhjennystä varten, mut onneks kaikki meni hyvin ja jälkitarkastuksessa kävin sit ihan oman mielenrauhan takia omalla gynellä. Nyt odotellaan menkkoja, jälkivuoto mulla kesti 4 vkoa (meinas lähtee jo järki!). Terot jo valmiina, jos kierto ei lähde pyörimään. Tunteet vaihtelee laidasta laitaan, tuo kkm oli niin iso järkytys! Tsemppiä siis sinulle!

Aniit tsemppiä kovasti myös sinulle rankan asian läpikäymisessä! Niin kuin tohon ylös kirjottelinkin toivounelmalle, että samoja juttuja käydään läpi. Eikä todellakaan ole outoa, että luet ja etsit samankaltaisia tarinoita, sehän on vertaistukea! Samaa minäkin teen ja täällä palstalla on kiva purkaa omia tuntemuksiaan, kun ollaan samassa veneessä, mutta toivottavasti ei kauaa.

Kassiopeia suurkiitos tsempistä ja haleista, samaa toivotan myös sinulle!

P12 tuplaonnittelut sinulle! Hienoja uutisia!

minttu-89 tsemppiä!

on ajoittaista tuhruvuotoa havaittavissa, tulkaa menkat, oi tulkaa! Harvoin sitä toivoo menkkoja, mutta tässä mun tilanteessa olisi jo aika reilua, niin päästäis taas yrittämään. Mun menkat ei oikeestaan ikinä ala tällaisella ruskealla tuhruvuodolla, vaan aina on ennen ollut jo ihan kirkasta verta, vaikka vuoto vähäistä onkin ollut. No tää varmaan johtuu nyt tuosta kkm:sta, et kroppa käyttäytyy eri tavalla.
 
Tulin vaan pikaisesti kertomaan että mä siirryn taustailemaan nyt joksikin aikaa. Tänään kp1 ja tää on nyt jotenkin niin rankkaa että musta ei ole tueksi kenellekään, päinvastoin tarvin sitä itse niin paljon nyt että olisin vaan huono palstailija. Tauko siis paikallaan. Eilen oli ruskeeta tuhrua vähän ja sitä ei ole koskaan ennen ollut joten sekin nosti toiveita. Mutta kas, tänään sitten aukesi hanat. Ei tätä pettymystä meinaa kestää. Mielessä pyörii vain ja ainostaa suuri MIKSI. Vuoto ei ole ihan kunnolla vielä alkanut mutta eiköhän se tästä. Kipuja ainakin on koko porukan edestä, mutta henkinen puoli on paljon rankempi.

Toivottelen tsemppiä ja paljon voimia teille kaikille. Käyn kyllä varmaan lukemassa teidän juttuja mutta en jaksa itse kirjoitella. Haleja!!!
 
Calliope :hug: Mä vielä toivon, että hanat ei sulla oikeesti auennutkaan, vaan että siellä olis pieni kasvamassa. Itse olen just sellanen, että viimeiseen piiruun asti pidän toivosta kiinni, vaikka faktat kertois ihan jotain muuta. Niin kuin nytkin kun jo on pientä veristä vuotoakin tuhrun lisäksi ja silti toivon, että kierron lopputulos olis toinen. Uskon tilanteen yleensä vasta kp2, kun vuoto on ollut superrunsasta yli vuorokauden...

Mites Magda ja muut listan alkupäässä olevat? Tulkaahan kertomaan tunnelmia ja oireita.
 
Heips ja pitkästä aikaa. Mulle saisi laittaa tälle päivälle kp3. Ja kierto näyttäis olevan 34 päivää tai ainakin siihen suuntaan on nyt kaksi kiertoa olleet...vähän alavireisiä uutisia täällä viime aikoina? itselläkin taas aika kumma tilanne. Lääkäri päätti yllättäen, että kaksi clomikiertoa riittää näytöksi ettei toimi mulle ja vaihtoi femariin??!Eivät halunneet nostaa enää määrää kolmeen tablettiin vaan totesivat että parempi kokeilla toista lääkettä. Femaria nyt sitä napsastu tänään ensimmäistä päivää?? eli en tiedä saanko täällä enää clomittarissa edes enää hengailla :p
Onko teillä kokemuksia ko. lääkkeestä? itse kerron heti kun jotain tuntemuksia tulee. Fiilis taas aika kummallinen, epätoivoa ja toivoa? Lisäksi kuulin, että diagnoosini on PCOS ja siihen kun lisää sen, että toisen piuhan aukiolo on epäselvää niin tajusin että esikoisemme olemassaolo ja alkaminen luomuna on pieni ihme. Se kolahti aika kovaa.
Täällä oli aiemmin keskustelua tuosta tilanteesta kun odottelee pikku kakkosta tai kolmosta alkavaksi. Sitä tuntee ettei ole oikein lapseton, niinkuin ei olekaan, mutta kuitenkin tuntee ettei ole oikein tavallinen "lapsellinenkaan". Toisaalta lapsen olemassaolo tuo toivoa siitä, että se on mahdollista- ja tietysti vie ajatuksia vähän pois kaikesta tästä. En olisi voinut uskoa että se kaipuu lapsesta on kuitenkin ihan yhtä kova kuin ensimmäisen kohdalla, nyt ehkä jopa kovempi?
Mutta kesää kohti ja lisää pieniä ihmeitä odotellaan. Jaksamista kaikille. Itse palaan viimeistään folliultran jälkeen kertomaan uutiset...
 
Calliope ikävä kuulla, että menkat alkoi. tämä on niin raskasta eikä näitä tuntoja (fyysisiä/henkisiä) toivois kenellekään. kun tarvitset tukea tai purkaa tuntoja niin laitappa viestiä tulemaan. välillä on hyvä hengähtää. Tsemppiä ja lähetän sinulle ison ison halauksen. Nauti yhä lisääntyvästä auringonpaisteesta ja ota aikaa itsellesi.

Kaikille kovia kokeneille: :hug:
 
Sanzu eikö clomit kasvattanu folleja? minkäkokoisia folleja sulla oli? varasin ittelle tähänkin kiertoon folliultran kun en usko, että folli kasvaa. siksi tässä kyselen jos clomit ei tee sitä mitä pitäis niin mikä ois vaihtoehto...
 
toivounelma mulla on kipuja edelleen ja päätin että huomenna soitan gynen polille tästä. Mut muuten taidan lopettaa tässä kirjottelun tästä ikävästä aiheesta. Yv:llä saatan sua muistaa jos tilanne siltä näyttää. :)

Pettunia :hug:
 
Ompas alavireistä.... :( Halit kaikille sitä tarvitseville! <3

Meillä on menossa kp13 ja musta tuntuu, että ovulaatio on-nyt-ihan-just.. Ainakin luulen niin. Testi oli vielä eilen nega, mutta luulisin, että tänään tai huomenna olisi positiivinen.
Lääkäri komensi mua alottamaan Terot kp15.. kannattaako niitä ottaa jos LH-testi on positiivinen...?

Mietin, että jos unohtais tässä kierrossa kaikki lääkkeet ja ottais vaan rennosti.. josko Clomit ois sen verran tätä runnottua kroppaa potkineet, että menkat tulis ihan itelleen..? :)
Ja mä aion tulla tästä kierrosta raskaaksi, tiedoksi vaan :)
 
undercover, niin ei sitä liian aikasin kyllä kannata testailla! toivotaan että huomenna siulle tulisi tulipunainen plussa :)

sanzu toki jatkat meidän seurassa!!
harmi vaan että jouduit noin pian jo vaihtamaan lääkettä, hmm, oisko se lääkäri sitten tarkkaan havainnut jotain missä ne femarit toimii paremmin kuin clomit?
onnea ekoihin fermareihin, toivotaan että pahoja oireita ei ilmene!

Kassiopeia minkä kokoisii siun follit sitten viimeksi oli, jos epäilet ettei tässä kierrossa kypsy? vai onko siulla annostusta muutettu clomeille?

PikkuJellona onnea matkaan oviksen metsästykseen!!
en valitettavasti osaa auttaa siinä, miten pillereitä kannattaisi ottaa. itse oon ollut täsmällinen ja noudattanut aina annettuja ohjeita, mutta toisaalta sitten miulle kyllä lääkäri antoi pelkät clomit ja sanoi että jos ne toimii oikein niin teroille ei tarvetta ollenkaan. siksi en siis jatka teroilla, ellei tietty käy niin ettei vuotoo ikinä tuu..
 
another: Kiitos :) Mä en ole tässä kierrossa syönyt Clomejakaan ollenkaan, nyt mennään siis pelkillä Teroilla. Pari aikaisempaa kiertoa meni clomi + pregnyl -yhdistelmällä. Nyt kuitenkin tuntuu, että ovis olisi tulossa.. ehkä. Voisko se tosiaan tulla ilman mitään lääkitystä.. Toivottavasti. Taidanpa tehdä niin, että jätän terot kaappiin jos oviksen bongaan :)
 
Kuinkas hyvin olette onnistuneet bongaileen ovistanne? Mulla tulee tikkuihin haamuviivaa melkein koko kierron. Johtunee noista mun PCO munasarjoista. Mutta kyllä mä silti oviksen olen saanut tikuillekin ja muutaman kerran tuntenutkin.

Onnea heille joilla bongailut on juuri käsillä.

Mulla on huomenna testipäivä. Usko plussaan on heikko mutta toiveita vielä ylläpidetään.
 
p12 eikä! ei ei ei, en ala jos tuo raskaus ei siulla kestä! on sen kestettävä!! ei tehdä hätiköityjä päätöksiä vielä!!
onneksi siulla on perjantaina se lääkäri niin näkee ajan tasaisen tilanteen!
täällä lähetellään positiivisia ajatuksia sinne sinulle! :kiss:

Pikkujellona okei, noilla lääkkeillähän on pitkä vaikutusaika, niin ei oo ihme jos välikierrossakin kierto toimii! tai siis niin oon ainakin kuullut että etenkin clomit vaikuttaa vielä lääkkeettömäänkin kiertoon..

toivounelma mie sain tässä kierrossa ekaa kertaa bongattua oviksen, mutta edes pregcheck ei yhtä vahvaa tai vahvempaa viivaa antanut, vaikka cb digi hymyili. luotan siis jatkossakin enempi tuohon digiin! on se vaan niin kätevä!
miullakin siis on pcos, ja nuo ovistestit antaa aina haamuja :/ se on kyllä kurjaa!
 
P12 ei kai? älä vielä luovuta, vasta kun faktat on täysin edessä niin voi tietää varmaksi. voimia sinulle paljon :hug: ei tarvitse pyydellä anteeksi omaa napailua, sitä vartenhan täällä ollaan

Aniit toivottavasti olosi parantuu pian

toivounelma oon tainnu pariinkin kertaan kirjottaa täällä tuosta oviksen pongauksesta. oon niistä jotenkin sekaisin ja ymmälläni. itte sain viime kierross kp19 ja kp20 cb:n testiin hymyt. muut testit (liukat ja puikot) sen sijaan eivät näyttäneet oikein mitään. voi olla mahollista, että oon tehny jotain väärinkin...mulla ei oo pcos. oon hiukan epäilevällä kannalla ite noiden testien kanssa, mutta ei tässä oikein voi muuhunkaan luottaa. toivottavasti saat kunnon plussan testiin d:)b

another mulla oli 1.clomikierto kp13 10,5mm ja 2.clomikierto kp14 14 mm. muistaakseni, mulla on töissä hyvinkin tarkka kirjanpito :D Kun oon lukenu muiden follikokoja niin ei nuo hirvittävän isoja ole, vaikkakin ilmeisesti vastetta oon lääkkeestä saanu. ilman clomeja tais olla kp12 8mm. oon taas menosaa mittailee folleja kp13 niin näkee sit oisko kasvua vielä tullu, jos ei niin soittelen lääkärille. mut tässä kierrossa sit näkee oliko viime kierron 14mm sattumaa....
 
Pikaista vastailua another ja kassiopeia...yhdellä clomilla follit jäi liian pieniksi, mutta ovis silti tuli (kuitenkin liian myöhään). Kahdella tabulla kasvoi sopivan kokoisiksi kp12 jotain 14-16mm (2 kpl, kummallekin puolelle), mutta eivät irronneet. Tästä syystä mieluummin vaihtoivat merkin kuin lisäsivät annostusta. Jatkosta en sit tiedä mitään- ilmeisesti tämänkin annoksen voi tuplata. Muuten on aika "pelottavan" oloiset lääkkeet- käytetään yleisesti siis rintasyövän jatkohoidossa ("estolääkkeenä"), mutta kai siis periaatteessa samantyyppinen vaikutus. Lääkkeenä tässä tarkoituksessa aika uusi. Mutta kai tätä on joskus testattu jollain, tai ehkä olen osa salaista ihmiskoetta:p vielä ei kummalta tunnu- onko se sitten hyvä vai ei?
Aika jännä muuten tuo että PCOS näyttäisi ovista vähän koko ajan- itsellä ei oo kyllä tuota ollut- mikähän siihen vaikuttaa?
 
P12 ei oo totta!!! Suuren suuret pahoittelut ja paljon halauksia sekä voimia sinulle! Ei voi todeta muuta kuin että tää on niin väärin!

Sanzu mullekin gyne tarjos toisena vaihtoehtona Femareita, kun kauhistelin taas sille tota clomien hintaa. Noi Femarit kun on paljon halvempia, mutta en sitten uskaltautunut niitä ottamaan, kun mulla clomit toimi hyvin, niin sit jos noi ei toimiskaan mulla jostain syystä. Toivottavasti Femarit auttaa sulla!

).( menkat tais alkaa tänään, nyt on tullu ihan kirkasta verta ja hulahti oikein kunnolla pönttöön. Eikös se ollut niin, et kun mun vuoto alkoi klo 18 jälkeen, niin sit huominen on kp1? Mä oon tällä hetkellä varmaan ainoa palstalainen, joka riemuitsee menkkojen alkamisesta, mut vihdoin pääsen taas kartalle kierrosta ja päästään aloittamaan yritys uudelleen!
 
Voi P12! Ihan sanattomaksi vetää. Onneksi itselläsi olosuhteisiin nähden ok fiilikset. Oisin niin toivonut sulle niitä tuplia. Menetkö perjantaina kuitenkin ultraan? Jos toinen olisi säilynyt ihmeen kaupalla.

Peukut pystyssä Under.

Taidan itse ihan huvin vuoksi testailla huomisaamuna. Käsillä kyseenalainen ennätys: tuhruilua kestänyt jo 10 päivää.

Sanzu, mullakin on käytössä "femarit". Pyysin vain lääkäriltä halvemmat rinnakkaislääkkeet käyttöön. Kunhan tässä uusi kierto lähtee käyntiin, alkaa myös toinen lezorolkierto. Mulla ei ekalla lääkekierrolla tullut mitään ihmeempiä oireita.
 

Yhteistyössä