Clomit ja tikutettu ovis

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tirpunen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tirpunen

Vieras
Kaipailisin kokeneempien clomistien kokemuksia seuraavista aiheista:
1. Missä vaiheessa (mikä kp)olette ovulaation tikuilla löytäneet?
2. Oletteko käyneet kierron aikana seurantaultrassa ja jos olette niin minä päivänä ja mikä oli tuomio (Rakkulan koko)?

Itselläni on nyt ensimmäinen clomi-kierto menossa ja kp 12 olin seurantaultrassa, jossa näkyi yksi 18mm munarakkula. Aloin sitten tikuttelemaan vasta kp 13 ja nyt menossa jo kp 16, mutta ovulaatiosta ei jälkeäkään.

Ymmärtääkseni tuo 18mm on kuitenkin jo niin iso, että olisi hyvin voinut jo irrotakin, joten nyt huolena on, että ehtiköhän ovulaatio sittenkin jo mennä eli mahtoiko lh-huippu olla jo ennen kiertopäivää 13.

Tarkoitus olisi tehdä myös ensimmäinen inseminaatio tässä kierrossa, mutta heikolta näyttää jos ei ovulaatiotakaan havaita.

Muuten kiertoni on aina ollut epäsäännöllinen ja kertaakaan en ole ovulaatiota löytänyt, joten nyt kaipaankin teidän kokemuksia ja tsemppausta. Olotilat tämän lapsettomuuden suhteen alkavat olla sietämättömät ja tuntuu, että koko muu elämäkin kärsii tästä.

Siis kääk, eikö kenelläkään mitään kokemuksia aiheesta?

Mä olen ihan masis, kun viikonloppu tulossa ja ovulaatio hukassa. Jos tulee huomenna, ei inseminaatiota tehdä, joten toivon sitä sunnuntaille tai kai mä nyt lähinnä toivon, että koko ovulaatio edes ilmaantuisi. Olisihan se kiva edes kerran tikuilla todentaa, että kroppa toimii edes joten kuten.

Voiko ovulaatio jäädä tapahtumatta, vaikka munarakkula olisikin jo kehittynyt 18mm kokoon asti?

No mulla on vasta kp 17-18 ovis tullut clomien kanssa. Ultra taisi olla kp 11 tienoilla ja siitä lääkäri päätteli että viitisen päivää menisi munasolun irtoamiseen. Kyllä se ovulaatio voi siis myöhäänkin tapahtua clomeilla, eri asia on se että onko myöhäinen ovis hyvä vai huono asia... sitäpä en tiedä.

Kiitos cam vastauksestasi, vastaan nyt vielä itse itselleni ja muille, jotka mahdollisesti pohtivat samaa asiaa. Eli ensimmäistä kertaa tuli sitten tikutettua ovis tänä aamuna -> jee. Huomenna sitten pitää varata aikaa inssiin ja aika vähän alko jänskättää. Pitäis osata suhtautua realistisesti, mutta tiedän silti, että jos ei onnistu niin korkeelta tiputaan taas ja korkeemmalta kuin koskaa, kun on eka avusteinen yritys.

Itse en pelkkien clomien aikaan kuin kerran tikuttanut puhdasta plussaa ovistikkuun. Kierron puolenvälin molemmin puolin kyllä alkoi haamuilla.

Jokaisella tuo plussaaminen on yksilöllistä (kaikille kun ei clomejakaan määrätä samoille kiertopäiville otettavaksi). Suositeltavaa on tikuttaa kp 9-15 päivinä (nämäkin päivät varmaan vaihtelee henkilöstä riippuen).

Seurantaultraa ei ilmeisesti yhden tbl päiväannostuksella ole (itsellänikään ei). Useamman tbl päiväannostuksella pitäisi olla ihan normikäytäntö.

No sitten :) Käytännöt vaihtelee paikkakunnittain (jossain taidettiin jo todeta tämä). Syytä ei tiedä, että miksi toisilla on seuranta ja toisilla ei :/ Pääasiallisesti vissiin yhdellä clomilla ei ole sitä riskiä, että alkaisi tulla ylituotantoa (johon se seurantakin kai perustuu).

Juu, näinhän se on, että käytännöt vaihtelee. Tänään inseminaation yhteydessä selvisi, ettei minunkaan jatkossa (jota ei toivottavasti tule) tarvi käydä enää seurannassa, kun nyt on todettu 1 tabletin olevan sopiva annostus minulle.

Onnea muuten sulle Pietu. Luin tuolta toisesta ketjusta positiivisista kuulumisistasi.

Mulla oli nyt ensimmäinen clomikierto ja aloitin oviksen etsinnän tänä aamuna ja samantien oli tikussa kaksi viivaa.. eivät olleet tummimpia mahdollisia, mutta keskenään saman vahvuisia. Eikö se ole juuri idea, että tummuusaste on sama? Ja päiviä tänään 12/30. Voiko näin clomistina luottaa tulokseen vai onko mahdollista, että popsittu hormoni vaikuttaisi jollain lailla testiin? Jos joku viitsii vastata niin olen kovin kiitollinen :flower:

Uusimmat

Yhteistyössä