Clomit ja seuranta?

Kysyisin vaan, että onko täällä joku/joitain jotka ovat syöneet Clomeja ilman joka Clomikierrolla tapahtuvaa seurantaultraa? Ja onko kaikki mennyt ok? Kun mun pitäis piakkoin aloitta Clomit ihan ekaa kertaa ja lääkärini määräsi mulle S-prog kokeen, joka olisi arviolta n. kp 28, ja sitten söisin niitä omin päin aina kesäkuulle asti, jolloin mulla vasta on seuraava käynti polilla. Mitenkä menkat nyt sitten tuleekin, mutta ennen lääkäriä ehtisin siis syödä ainakin kaksi Clomikuuria kp 4-8. Ja mennessäni lääkäriin kp voisi olla n. 23, joten ei oikein järkevä päivä ns.seurantaultraukseen. Eli varsinaista seurantaultraa mulle ei oo määrätty! Ja kaikki täällä netissä varoittelee, että se pitäis vaatia, koska on riskejä. Mutta kaipaisin siis kokemuksia teiltä jotka ette oo seur. ultrassa käyneet Clomeja syötyänne? Meinaan hirvittää aloittaa ne pillerit, mutta ei kehtais alkaa hankalaksi asiakkaaksi. :ashamed:
 
Hei,

mä söin niitä useita vuosia sitten enkä ikinä ollut seurantaultrassa, vain s-prog kokeessa parisen kertaa. Näin olen käsittänyt että usein on julkisella puolella... Annostukseni oli tosin vain se alhaisin eli 50 mg. Lääkäri oli kyllä kovin kokenut ja luulisi, että hän olisi ultran määrännyt jos sellaista olisi tarvinnut??? Joka paikastahan tuosta ultrasta lukee.

Söin muistaakseni minäkin Clomeja 4 kk putkeen, sitten pidin taukoa ja taas muutaman kuukauden. En kuitenkaan tullut raskaaksi:(. Monellahan Clomit onneksi auttavat kyllä, joten lykkyä pyttyyn! Kyllä kai uskallat niitä syödä ilman noita ultriakin, ultrassahan oikeastaan vain halutaan seurata, ettei munarakkuloita kypsy liikaa (kaksosriski).
 
Päivi79
Mulle määrättiin polilla kanssa clomit ja pregnyl ruiskeet. Soitin vielä perään lääkärille, että eikö seurantaultraa ole. Tökerö mies lääkäri sanoi että kaikessahan on riskinsä ja nähdään muutaman kuukauden päästä. Sain tarpeekseni ja vaihdoin yksityiselle. Siellä suositeltiin ultraa ja piikit jätettiin pois. Söin yhden kuurin, mutta ultrassa follikkeli ei ollut tarpeeksi iso. Sitten jouduin lopettamaan clomifenin koska tuli suuri kysta.

Nyt olen ollut keskussairaalassa ssg tutkimuksessa (munanjohdinten aukiolotutkimuksessa) ja todettiin avoimiksi. Nyt kokeillaan taas clomifenia ja lääkäri määräsi seurantaultrankin suoraan. Syön terolutia että kk tulisi järkevään aikaan ja sitten aloitan taas clomifenin.

Toivottavasti ymmärsit tekstistä jotain....

Minä olen seurannan kannalla. Eihän sitä koskaan tiedä kuinka monta kasvaa vai kasvaako mitään ja pitääkö lääkeannosta suurentaa. Minä suosittelen että vaadit ultraa.

Plussaista kevään jatkoa sinulle.
 
aikanaan söin clomeja ja sain pregnyl-ruiskeita muutamaan kuukauden eikä kyllä kertaakaan kukaan tainnut edes ultrasta puhua. Ultralla kyllä kerran jotain tutkittiin. Ja munanjohtimet tähystettiin. Sitten tuli ukosta ero ja tapasin nykyisen mieheni parin vuoden päästä ja vauva sai alkunsa luonnolista tietä. Tässä siis oma tarina, onnellisine loppuineen. Mutta kyllä mä ainakin luottaisin lääkärin arviointitaitoon! Täällä ei ainakaan kukaan tk:n yleislääkäri edes clomeja määrää vaan aina pitää käydä naisten polilla ensin.
 

Yhteistyössä