clomit ja limakalvot

Hei,

Aloittelen ekaa clomikiertoa ja pelottaa jo etukäteen mahdollinen limiksen ohentuminen (entisestään) hoitojen yhteydessä. Jos limakalvot ohenevat, niin normalisoituvatko ne clomitauon aikana itsestään? Vai tuleeko ohuista limiksistä pysyvä ongelma?

Kertokaa rakkaat kanssasisaret mitä teille lääkäri on sanonut asiasta tai mitä kokemusta teillä on. Omalta lääkäriltäni olen saanut vain vähän tietoa irti.

Kiitollisena ja pelokkaana odottelen, jos joku vastaisi...

Hei
Minä olen syönyt 2 kiertoa clomeja ja ennestään niukat kuukautiset ovat niukentuneet lisää, kysyin noin kuukausi sitten gyneltä että onko niukat kuukautiset=ohut limakalvo= raskaus ei onnistu ja hän sanoi että ei ole näin. Minä en kuitenkaan usko ja 22.1 minulla on uusi gyne aika ja aion saada asiaan varmuuden/ratkaisun koska minä uskon että vika on limakalvossa ja tosi tosi niukoissa menkoissa kun en tule raskaaksi millään

Kiitos vastauksestasi. :flower:
Minulla on myös nikahkot ja lyhyet menkat, ja siksi epäröin clomien käyttöä. Clomeistahan elimistö kuulemma toipuu parin-kolmen lääkkeettömän kierron aikana - tai että lääkkeet poistuvat elimistöstä parin lääkkeettömän kierron aikana. Mutta pelottaa, jos mahdolliset ohentuneet limakalvot jäisivät pysyvästi ohentuneiksi. Voisitko käydä kertomassa, mitä gynesi sanoi?

Tietäisikö kukaan muu asiasta jotain?

Eikös se limakalvo rakennu joka kuukausi uudelleen ja vuotaa sitten kuukauden lopuksi kuukautisina ulos? Näin sanotaan hedelmällisyys-sivuilla:

"Jos hedelmöitystä ei tapahdu tai alkio ei kiinnity, kohdun limakalvo poistuu elimistöstä emättimen kautta kuukautisvuotona ja kehittyy hitaasti uudelleen seuraavan kierron aikana."

Eli tuskin ne clomit mitään pysyvää vauriota saavat aikaiseksi. Clomien lopettamisen jälkeen limis taas paksuuntuu. Ja mulla ei clomit ole edes ohentaneet limistä.

Hui,en ollut kuullutkaan että elimistö palautuu clomeista pari kiertoa.Hups,menin nimittäin syömään yhteen (tähän) luomu kiertoon satsin vuoden takaisia clomeja.Ensi kuussa taas inssi ja ajattelin itsekseni että otan väliin clomit.Toivottavasti on palautunut menkkojen alussa normaaliin. :ashamed: :/

Minullakaan clomeilla ei ollut mitään vaikutusta vuodon määrään. Täysin normaali oli vuodon määrä ja kesto ainakin tuossa ekassa clomikierrossa. Tosin siinä gynekin totesi munisultrassa, että limakalvo on erittäin hyvä ja samoin oli tässä kierrossa. Mulla ei kyllä ole aikaisemminkaan ollut tuon puolen kanssa ongelmia, joten siksi ei ehkä clomien kanssakaan. Ainakaan toistaiseksi. Mulla ongelmat siis muualla.

Lumis
Hei,

minulla kuukautisvuoto muuttui clomien aikana aivan olemattomaksi (tyyliin muutama tippa rusehtavaa tavaraa, kun ennen tuli useampi päivä kunnon vuotoa). Limakalvot olivat ohentuneet. Julkisen puolen lääkäri ei kommentoinut oikein mitään, kun valitin aiheesta. Seurantaa ei ollut 6kk aikana kuin ekassa kierrossa, jossa katsottiin, että ovulaatio tapahtui. Siirryin yksityiselle ja clomien lopettamisen jälkeen tilanne palautui kyllä ennalleen ja inssit tehtiin käyttäen muita lääkkeitä. Mutta clomit voivat toimia mainiostikin, eivätkä välttämättä ohenna limakalvoja. Kannattaa vähän seurata ja kysyä, jos kuukautisvuoto on vallan olematonta.

Tsemppiä ja vauvaonnea!
Lumis

Moi
Tänään kävin sitten gynellä viimein. Vastasin alkuperäiseen viestiin ensimmäisenä. Nyt kp ja menkat loppui jo viime yönä eli yhden päivän kuukautiset mutta gyne oli sitä mieltä että vähäisellä kuukautisvuodolla ei ole mitään tekemistä sen kanssa onnistuuko kiinnittyminen/ raskautuminen. Epäilen vieläkin vaikka oli jo kolmas gyne joka vastasi näin.

Hei,

Kiitän ja kumarran sinulle, kun tulit vielä kertomaan gynesi näkemyksen asiaan. Jotenkin sen niukan vuodon itse aina yhdistää raskautumismahdollisuuden vaikeuteen. Mutta kylläpä pienessä päässään täällä miettii niin monenlaista.

Seuraavat menkat pitäsi alkaa viikonloppuna, eli ensi viikolla pääsen sitten nappailemaan clomeja.

Onnea meille kaikille!
Aloittaja

höpöliini
En tiedä tuosta, mutta omalta kohdaltani voin kertoa että raskaus alkoi spontaanisti vaikka limakalvo oli vain 7mm paksu. Olin seurannassa kun tarkoitus oli tehdä inseminaatio seuraavassa kierrossa mutta tulinkin raskaaksi juuri ennen. Kävin ultrassa kp 13 jolloin nähtiin että munasolu oli irronnut ja limakalvo olin vain noin 7mm paksu. Mutta niinpä vaan kiinnittyi :)

Yhteistyössä