Clomit ja kontrolliultran puute

Syökö kukaan Clomeja ilman kontrolliultrausta???

Itselläni on kaapissa yhteen kiertoon Clomit, jotka jäivät yli inssien jälkeen. Mieli tekisi kokeilla pelkillä Clomeilla, sillä häikkäni lienee juuri munasolun irtomisessa tms. Folleja mulla on Clomeja syömällä kasvanut 2-3 niissä kolmessa kierrossa, joihin niitä käytin. Aina siis ultrattiin, koska oli inssi. Yhdestä "inssistä" tuli haamut, joka sitten hävisi (Tämä "inssi" oli normaali yhdyntä lääkkeillä; Clomit+irrotuspiikki+Luget; sillä olimme ulkomailla matkalla).

Takana on siis syksyllä nyt IVF ja siitä keskenmeno. PAS:ia odottelen tammikuussa, mutta tässä olisi yksi "ylimääräinen" kierto välissä, kun joulun takia klinikka on kiinni.

Olen miettinyt, että jos joudun toisen kerran IVF-jonoon, haluaisin väliajalle Clomit, jotta olisi edes jotain mahista tulla raskaaksi jonottaessakin. TAYS:lla taitavat vain olla aika tiukkoja asiasta, joten ehkä sitten yksityiseltä pitäisi mennä pyytämään...

 
Voisitko harkita käyväsi yksityisellä kontrolliultrassa? Ei se kovin kallista ole KELA-korvausten jälkeen, ja tuonhan voi tehdä melkein gyne kun gyne.

Jos munasoluja tulee aina 2-3, niin en ehkä ilman ultraa viitsisi koittaa monikkoriskin vuoksi.

Kaikki klinikat ei kai kolmella follilla päästä edes inssiin, ellei osaa punktoida pois?
 
Tutkailin sivustoja... Jossain sanottiin, että yksityisellä jätetään ultraus helpommin väliin. Ultraus on kyllä tärkeä juttu. Omalla kohdallani pohdin sitä, että koska Clomit eivät aiheuttaneet kolmella kerralla ultratessa ylistimulaatiota, niin onkohan oletettavaa, että ne eivät jatkossakaan sitä aiheuttaisi...
 
Gilmore: Kolmella follilla tehtiin inssi, koska olin 34v. Sanoivat, että nuoremmalla naisella on syytä olla harkita kahdesti. Tässä iässä on kai hyväksyttävä se, että munikset eivät enää ole priimaa. Vaikka oli kolme follia, ei tullut plussaa inssistä.
 
Julietta Mulle kanssa sanottiin samalla lailla.. mutta halusin kuitenkin mennä toisella kierrolla uudestaan, koska en ollut löytänyt ovista vaikka ultrassa kasvokin.. Tässä kierrossa olin kp 15 ja siellä kasvoi 23mm johtofolli ja illalla digitaalinen ovis testi näytti plussaa... Tietty ne rahat olis voinu laittaa hyödyllisempääkin, mutta ajattelin, että oma mielenterveys on pääasiasia nyt. Ei tarvi miettiä turhaan....

Ellastiina
Mä ainakin varasin itse yksityiselle ajan ultraukseen.. Eipä sillä gynellä paljon sanomista siihen ole, Rahaahan se siitä saa...
 
Minä olin alkutalven Väestöliiton kirjoilla ja sieltä clomireseptini sain eikä kontrolliultria tehty. Oli lääkärin mielestä ihan ok syödä niitä omin päin.
Jos mahdollisien follien määrä mietityttää, niin voithan ottaa clomeja vähemmän, esim. joka toinen päivä tai riippuen sinulle määrätystä annostuksesta.
Antaahan tuo sinun saamasi haamu uskoa siihen, että ns. puoliluomunakin voitte onnistua!
 
olen nut aloittamassa kolmatta clomikiertoa,yksi nega inssi takana ja en kerkiä ultraan mennä,joten itekseni syön kp 3-7 50 mg kertaa yksi...edellisillä kerroilla kanssa 3-4 follia ja ikä 38 vee joten innsiä ei peruuttu mutta nega...ensi vuonna ivf tähtäävät hoidot yksi clomikierto viä tän jälkeen.
 
Hei! Kiitos kaikki kommenteista! Tulin siihen tulokseen, että tämä kierto menköön ilman lääkkeitä, ettei mikään vaan vaikuta negatiivisesti tammikuun PAS:iin. Ei ainakaan tarvitse miettiä, että onko hyvä vai huono PAS:n kannalta jos käyttää omin lupinensa Clomeja ja Lugeja. Jos PAS tuo negan, niin sitten koitan saada Clomit käyttöön siksi aikaa, kun jonotamme seuraavaan IVF:ään. Mutta tammikuussa joka tapauksessa sulatellaan kahta alkiota ja toivotaan parasta!
 

Yhteistyössä