Clomifenista kysyttävää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja clomisti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
C

clomisti

Vieras
Hei!
Sain clomi-kuurin yksityiseltä lääkäriltä. Nyt pitäisi aloittaa toinen clomi-kierros, mutta en tiedä uskallanko. Lääkäri oli nimittäin sitä mieltä, että viime kierrossa ultrattiin ja näkyi vain yksi johtofolli, niin toista kertaa ei tarvitse enää clomien aikana ultrata.

Onko tietoa/kokemusta, tuleeko joka kerta vain se yksi folli (tai ei yhtään) samalla annostuksella vai voiko tässä kierrossa tulla vaikka kaksi?

Mulla ei ultrattu kuin kerran sen puolen vuoden aikana kun clomeja söin. Ja sekin kerta oli vasta viimeisessä kierrossa, katsottiin vain onko clomeilla mitään vaikutusta.

Mulle esikoista yrittäessämme lääkäri sanoi samalla tavalla. Hänen mukaansa siitä ekasta kierrosta jo voi päätellä, reagoiko kroppa jotenkin liikaa clomeihin. Toisaalta mulla oli takana jo aiemmin kolme tuloksetonta clomikiertoa. Ja tuloksettomiksi jäi nuo toisetkin kolme. Toista lasta kun yritettiin, sain reseptin ja mun taustalla ultraa ei katsottu ollenkaan aiheelliseksi. Kappas vaan, tokasta clomikierrosta tärppäsi ja varhaisraskauden ultrassa löydettiin munasarjoista useita kystia. Lääkärin mukaan follikkeleita oli siinä kierrossa ollut useita, raskaus oli kuitenkin yksisikiöinen. Ilmeisesti ensimmäinen raskaus oli muuttanut kroppani toimintaa.