clomifeniä syöneitä paikalla? Kyse ovulaatioiden lukumäärästä!

• Viestiketjun aloittaja kakkonen haaveissa
  • Ensimmäinen viesti
kakkonen haaveissa
Nyt menossa ensimmäinen kierto clomifeneillä. Annos oli 2tbl heti suoraan, koska viimeksi ei ovulaatiota yhdellä saatu aikaan. Onko normaalia, että ovulaatioita tulee useampia? Nyt ovulaatiot kp 8 ja testasin juuri kp 19, kun pari päivää jo ollut jälleen ovulaatio olo. Clearbluella testailen niin ei viivat jää arvailuksi eli varmoja ovulaatioita ovat. Muina kiertopäivinä en ole nyt testejä tehnytkään.
Muistelisin että sillon aikoinaan tuli kolme ovulaatiota, mutta lyhyemmän aikavälin sisällä, ja siltä kierrolta myös tärppäsi.
Onko kellään vastaavia kokemuksia?

Ööö... Odotas nyt kun muistelen... Mä en saanu clomeista huolimatta koskaan plussaa ovistikkuun, myöskään siinä kierrossa, missä raskauduin, mutta että useita oviksia per kierto... Varmahan en voi tietysti ola, kun en plussaa koskaan tikuttanu, mut kyllä mulla oli jossain kierrossa (3 kiertoa söin clomeja ) oli pariin otteeseen semmonen ovis-olo.

Paljonpa musta taas oli apua. En osaa vastata sun kysymykseen / neuvoa tän enempää

-
Jos sulla on clomit käytössä monirakkulaisten munasarjojen vuoksi, on mahdollista, että sinun kohdalla nuo tikut ei toimi oikein. Silloin voi tulla noita positiivisia ovistestejä ja kyse ei varmastikaan ole siitä, että ovuloisit useamman kerran samassa kierrossa.

Minulla ainakin PCO:n takia ovistestit ei toimi, näyttää siis lähes aina plussaa.

Kuulostaa aika erikoiselle jos olisi kaksi ovista. Mulla oli yhdessä kierrossa kaksi follikkelia kypsymässä ja ne irtosi eri päivinä eli ovisnippaukset oli toisesta vuorokautta myöhemmin. Mutta ei siis noin pitkää väliä mitä sinulla.

123
En usko, että useampia ovulaatioita kuin yksi on mahdollista tulla. Mulla PCO ja tokalla clomikierrolla tulin raskaaksi. Ekalla kierrolla meni kesken, koska kohdun limakalvo liian ohut, eikä päässyt kiinnittymään. Sitten yksi kk väliä ja sitten tärppäs kun lisättiin terolut + clomifen yhdistelmään vielä lugesteron keltarauhashormonia emättimeen heti oviksesta lähtien. Vinkkinä siis vaan! Nyt 3 kk vauva sylissä :)

ap
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Jos sulla on clomit käytössä monirakkulaisten munasarjojen vuoksi, on mahdollista, että sinun kohdalla nuo tikut ei toimi oikein. Silloin voi tulla noita positiivisia ovistestejä ja kyse ei varmastikaan ole siitä, että ovuloisit useamman kerran samassa kierrossa.
No todellakin on pco!
Mitäs järkeä tässä koko testailutouhussa sitten on, jos ne ei näytä oikein! Pitää vissiin hässiä vaan joka päivä... No toivottavasti nyt kuiteski olis sitten ihan oikea ovulaatio.
Lisään vielä, että ilman clomeja en ovuloi lainkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja -:
No todellakin on pco!
Mitäs järkeä tässä koko testailutouhussa sitten on, jos ne ei näytä oikein! Pitää vissiin hässiä vaan joka päivä... No toivottavasti nyt kuiteski olis sitten ihan oikea ovulaatio.
Lisään vielä, että ilman clomeja en ovuloi lainkaan.
Juttele gynesi kanssa olisiko seuraavassa kierrossa -jos tässä ei tärppää- mahdollista seurata ultralla ovista.

ghh
ehdottomasti pitää seurata ultralla ovista kun käytetään clomeja. näin varmistetaan, ettei ole esim. kolmoisraskausmahdollisuutta. julkisella ei kai aina tätä tehdä, mikä tosi typerää. yksityisellä tehdään aina!!!

-
Alkuperäinen kirjoittaja ghh:
ehdottomasti pitää seurata ultralla ovista kun käytetään clomeja. näin varmistetaan, ettei ole esim. kolmoisraskausmahdollisuutta. julkisella ei kai aina tätä tehdä, mikä tosi typerää. yksityisellä tehdään aina!!!
Eipä tehty mulle yksityisellä. Ja kappas, vastoin ennakko-odotuksia olinkin kehittänyt ainakin 3 follikkelia. Onneksi tuloksena yksösraskaus...

heitä nurkka roskikseen
Alkuperäinen kirjoittaja kakkonen haaveissa:
Nyt menossa ensimmäinen kierto clomifeneillä. Annos oli 2tbl heti suoraan, koska viimeksi ei ovulaatiota yhdellä saatu aikaan. Onko normaalia, että ovulaatioita tulee useampia? Nyt ovulaatiot kp 8 ja testasin juuri kp 19, kun pari päivää jo ollut jälleen ovulaatio olo. Clearbluella testailen niin ei viivat jää arvailuksi eli varmoja ovulaatioita ovat. Muina kiertopäivinä en ole nyt testejä tehnytkään.
Muistelisin että sillon aikoinaan tuli kolme ovulaatiota, mutta lyhyemmän aikavälin sisällä, ja siltä kierrolta myös tärppäsi.
Onko kellään vastaavia kokemuksia?
Noilla ovistesteillä ei oikeasti tee mitään kun ei kerro irtooko munasolu vai ei. Kertoo vain siitä, että seLH- hormoni mikä irrottaa munasolun niin se nousee, mutta ei odellakaan stä että se munasolu on irronnut. Irtoamisen voi todeta vain verikokeella tai ultrassa ja ultrassakaan se ei sata varmasti näy ja jos näkyy niin nestetilkkana että on irronnut.
joka toinen pvä pupuilu tuo tulosta jos on tuodakseen. Vuoden yrittämisen jälkeen voi ottaa yhteyttä lasettomuusklinikkaan ja mennä testeihin, et missä vika.

takennus
Alkuperäinen kirjoittaja ghh:
Höpö, höpö, ei tehdä yksityiselläkään aina. Joissain pitää itse tajuta pyytääkontrolli.
Sielläkin seurataan, että kuinka monta munarakkulaa on kasvamasssa, ei ovulaatiota

Myös PCO
Mulla clomit toimi pienellä annoksella yhden kerran, toista kuukautta eivät toimineet. Isommalla annoksella eivät toimineet myöskään eli ovulaatiota ei saatu edes sillä aikaan.

Mulla ei ensimmäisen clomisyönnin aikana ylsityisellä seurattu ultralla, enkä edes osannut sellaista vaatia. Tikutin ovista joka päivä ja (suurin piirtein ahdistelin miestäni joka päivä :LOL: )

Alkuraskaudessa oli epämääräistä vatsakipua ja syyksi löytyi kaksi isoa koteloitunutta hedelmöittynyttä munasolua ja yksi elävä alkio. Kolmosraskautena alkoi, mutta monenlaisten vaikeuksien ja pelottelujen myötä ykkösraskautena jatkui ja ONNEKSI terve poika syntyi.

Toista raskautumista sitten seurattiinkin tarkasti alusta asti.

Yhteistyössä