Clomifen + ovulaatio

Kokeillaanpa löytyiskö täältä asiasta tietäviä...

Oon siis käyttänyt clomeja kp 5-9, ja kp12 kävin folliultrassa jossa näkyi vaan 11mm ja 12mm rakkulat. Kp14 lähtien oon tikuttanut ovista, mutta testit näyttää vieläkin (kp18) pelkkää haljakkaa haamua. Davidin testit ei juuri sitäkään, niillä en ole koskaan kunnon viivaa saanutkaan. Ja missä vaiheessa kiertoa munasolun pitäisi irrota jotta se ehtisi vielä hedelmöittyä ja kiinnittyä?

Odotukset oli korkealla koska olen aiemmin käyttänyt clomeja, ekalla kierrolla napsahti heti ja tulin raskaaksi. Silloin tosin clomien sivuoireetkin oli paljon voimakkaammat, tällä kertaa ei oikein tuntunut missään. Onkohan tää kierto nyt mennyt ihan harakoille? :(
 
Kannattaa varmaan kysyä lääkäriltä jos seuraavassa kierrossa ottaisit clomit kp 3-7, niin lähtisi nopeammin toimimaan, toisaalta nyt limakalvo ainakin ehtii paksunemaan. Musta mulle on comeback syödessä sanottu, että munarakkula kasvaa n 2mm/vrk eli kyllä luulisi että ihan just irtoaisi?! Mulla on kyllä ultrassa nähty 24mm munarakkuloita eli aika isoja, mutta sitten on aina tuikattu pregnyl varmistamaan irtoaminen ja otettu luget loppukiertoon antamaan aikaa, että munasolu ehtii jakautua ja kiinnittyä ennen kun limakalvo alkaa rapistumaan. Jos sulla on yli 30 päivän kierto niin on tässä muutama päivää aikaa. Davidin ovistestit oli mulla ainakin ihan susia, kertaakaan en saanut niillä tasavahvaa, wondfo:n toimi hienosti aina :) tsemppiä ja onnea kiertoon!
 
Joo, kierto on ollut n. 33 päivää yleensä, eli ehkä tässä vielä ehtii. Edellisellä kerralla clomien kanssa sain ovistestiplussan kp 20 ja munasolun irtoamisen tunsin edellisenä iltana. Muistaakseni viiva tummeni ainakin viikon ajan kunnes oli sitten ihan samanvahvuinen testiviivan kanssa. Pregcheckeillä testailin nyt ja silloinkin, ja on hatara muistikuva että davidin testeissä se viiva oli melkein koko ajan ihan himmeä. Eli ihan susia ovat minustakin!

Kiitos tsempeistä, täytyy pitää toivoa yllä vielä :)
 
NiQ
Mites Mutsylle kävi? Tuliko ovisplussaa lainkaan? Käsittääkseni nuo 11mm ja 12mm ovat vielä kooltaan sen kokoisia ettei niistä välttämättä ole tulossakaan johtofollia. Jostain justiinsa luin että vasta 14-15mm voidaan aika varmaksi sanoa että ne tulee ovuloitumaan. Ennen ovulaatiota munarakkulat lähtee 5-6pv ennen kasvamaan hurjaa vauhtia ennen ovulaaiota (1-2mm/pv). Itse kävin juuri folliultrassa kp14 (ekat clomit kp5-9) oli kaksi 17mm jja 18mm follit kasvanut, Pregnyl samana iltana ja nyt on piinaavat kaksi viikkoa edessä... Esikoinem tärppäsi aikanaan ihan luomusti kp27 tapahtuneesta oviksesta, joten ei se pitkä kierto aina mene hukkaan :) ja noista clomeistahan ei mulle tullu mitään muuta sivuoiretta kun pari ärhäkkää finniä kasvoihin, eli ei ne sivuoireet välttämättä kerro vasteesta.
 

Yhteistyössä