Clomifen hankinta

  • Viestiketjun aloittaja PCO
  • Ensimmäinen viesti
PCO
Sairastan PCO:ta ja lapsen yrittämistä on nyt reilu vuosi takana. Viimeiset 6kk olen syönyt Teroluteja, mutta niistä ei ole apua ollut. Ollaan nyt pohdittu josko otettaisi Clomit avuksi, mutta miten helposti niitä määrätään? Riittääkö perusteeksi pelkkä PCO vai tutkitaanko asiaa lisää että miksi lasta ei kuulu? Ei siinä sinänsä mitään, ollaan miehen kanssa molemmat suostuvaisia mihin tahansa tutkimuksiin, mutta mielenkiinnosta vain asiaa kyselen. :)
 
hoidoissaollut
Clomifenit ovat yleensä ensimmäinen hormonilääkehoito lapsettomuuden hoidossa. Terolutit tätä eivät ole, ne vain tasaavat kiertoa eivätkä vaikuta ovulaatioon.

Eli menet käymään yksityisellä gynellä, se ultraa sinut ja mieheltä otetaan spermanäyte (koska on turha hoitaa ovuloimattomuutta jos siittiöissä on vikaa). Aivan varmasti saat clomifenit jollei siihen jotain kontraindikaatiota ole. :)
 
"Maria"
Klomifeenia voidaan tarvittaessa käyttää ovulaation induktioon oli sitten PCO-tyyppiset munasarjat tai ei. Seuranta kehittyvien follikkelien osalta on hyvä olla ja etenkin, jos munasarjat ovat polykystiset (siis PCO) jotta nähdään ettei follikkeleita lähde kehittymään liian montaa. Yhdynnät ovat kiellettyjä, jos follikkeleita/munasoluja kehittyy liikaa. Tuosta seuraisi minisikiöraskauden riski. Jos munasarjat stimuloituvat liikaa, puhutaan hyperstimulaatiosta, joka voi pahana vaatia jopa sairaalahoitoa. Sen riski on suurempi PCO tapauksissa ja tästä lienee tullut joillekin käsitys, ettei klomifeenia voisi PCO tilanteessa käyttää.
 
Suosittelen karppausta ensimmäiseksi keinoksi.

Tai edes karkit ja muut nopeat sokerit pois, lisää vähän laadukasta rasvaa ja kalaöljyä, ja berberiiniä napsii. D-vitamiinia reilu annos (100ug päivässä, tai vaikka tuplana alkuun jos et ole ennen käyttäny).

Mulla ei clomeista tai teroista ollu mitään apua. Mut kun sain sokereita vähemmälle (painoki putos hieman), söin d-vitamiinia ja berberiiniäki olin just ruennu napsiin, ni tulin sit raskaaksi. 2,5+1,5=4 vuoden jälkeen (km tuossa välissä). Toisesta kierrosta berberiinin aloittamisen jälkeen. Liekö berberiinin tulosta seki, että kierto ylipäätään palautui (pitkähkönä tosin) muutaman kuukauden tauon jälkeen.
Ja vastaavia tarinoita olen kuullut muitakin.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä