clomi-annostelusta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vilja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

vilja

Jäsen
06.02.2006
46
0
6
Hei!

Vaikka kaikki on tietenkin yksilöllistä, olisiko kenelläkään kokemusta aiheesta clomien aiempi vaste vs. seuraava/t käyttökerta/kerrat? Eli, oletteko aloitettuanne uudet clomit reagoineet niihin kuten joskus aiemmin? Entä, miten olette reagoineet? Onko esimerkiksi yleistä, että 1tbl:lla(50mg) kypsyy useampi munasolu? Ja, jos kypsyy, onko yleensä tärpännyt yksi vai monta?

Meillä 50mg annostelulla kp 3-7 tärppäsi taannoin 1.kierrosta kaksoset (ei käyty tuolloin vasteultrassa). Nyt clomit lienee lähitulevaisuudessa jälleen ajankohtaiset ja, pohdimmekin tuota annosteluasiaa. L:rin mukaan vaste yleensä pysyy samana eli, jos on ennenkin reagoinut hyvin, reagoi tod.näk.myöhemminkin. Hänestä tuo 50mg on nytkin ihan hyvä meille, mutta myötäili myös ajatustamme 25mg (tabl.puolittaminen!?) aloituksesta, jos niin halutaan, vaikkei sellaisesta annostelusta ole koskaan kuullutkaan.. Eipä meillä toisaalta mitään toisia kaksosiakaan vastaan olisi -kooopkop!, mutta tuntuisi tylsältä ja epäeettiseltä hypätä yhden kierron yli, jos kypsyneitä soluja sitten olisikin useita, nuo kaksi arjen realiteetit asettavaa kullannuppua meillä kun jo on. Enemmin vaikka lisäisi sitten ytyä pyttyyn seuraavalla kierrolla, jos vaste puolikkaalla huono..

Kaikkea hyvää kaikkien vauvahaaveisiin ja yrityksiin -clomeilla tai ilman ja kiitos mahdollisista kokemuksistanne!

Minulla clomiannostus oli edellisellä kerralla 2 tbl/ pv 3-7pv. Mitään ultria ei ollut ja viiden kuukauden käytön jälkeen aloin odottaa poikaamme. Terolutit olivat myös käytössä tuolloin. Näin jälkeenpäin tuo hoito tuntuu aika omituiselta kun ei seurattu mitenkään...
No, nyt on sitten taas hoidot vaiheessa ja aloitettiin tällä kertaa 1 tbl annostuksella ja ensimmäisellä kerralla munasolu irtosi, mutta sitten taas ei. Annostus nostettiin 2 tbl, ei vastetta. Nyt siis 3 tbl ja ainakin viimekierrossa tapahtui ovulaatio. Sain sen jopa tikutettua. Ajoitus vaan ei osunut nappiin... Nyt odottelen mielenkiinnolla että tuleeko ovulaatiota ja alkaako menkat. Nyt loppuviikosta pitäisi olla... :whistle: Niin, ja nuo clomifenit minulla on käytössä, koska minulla on pco. Ilmeisesti se on tällä kertaa ärhäkämpi... :/