clomeistako johtuu?

hei
Söin ensimmäiset clomini tuossa pari viikkoa sitten ja nyt on sellaiset ovulaatioajankohdan tuntemukset ettei ole ikinä ollut. Maha on tosi turvoksissa ja kamala paineen tunne alavatsassa. On aikaisemminkin ollut tuntemuksia ovulaation aikana, vaan ainakin viisi kertaa lievemmät. Nyt todella turvottaa ja jomottaa. Onko clomeilla tuollainen sivuvaikutus? Mietin vain että mitenkähän kuukautiset sitten jos ne tulevat, onko nekin suhteessa paljon kipeämmät? Pitää varmaan toivoa ettei alkais :whistle: Niin että voiko nuo clomit vaikuttaa noin? entä miten muuten ne voi vaikuttaa sivuoireina?
 
clomit on luultavasti syy noihin oireisiin. ultrataanko sulla clomikiertoa? saattaa olla että clomit aiheuttaa useampien munasolujen muodostumista nehän voi myös lisätä mahdollisuutta saada esim. kaksoset. lisäksi ainakin mulla pidensivät kiertoa muutaman päivän ja vähensivät vuotopäivien määrää.
 
mulla oli 25mm ja 16 mm munarakkula yksi kummallakin puolella. Normaalioloissa ois ultrattu aiemmin vaan nuo pyhät sotki nyt ultrailut aiemmin. noista ilmeisesti ainakin toinen on ihan hyvän kokoinen, koska inseminaatio tehtiin.
 
Mulla ilmeisesti kanssa clomit aiheuttaa hirveetä turvotusta ja vatsan jomotusta.Eka kierto vasta menossa ja huomenna pitäs aloittaa ovistestit.
Mulle clomit aiheuttaa ihan hirveitä kuumia aaltoja.En oo 3 yöhön pystynyt kunnolla nukkumaan.Onko kukaan keksinyt helpotusta noihin alltoihin?
 
Mulla oli kans clomien aikaan tosi turvottava olo ja alavatsalla kova paineen tuntu. Kuumat aallot on hyvä merkki. Clomeillahan tavallaan aiheutetaan naiselle vaihdevuodet, jotta oma keho rupeaa tuottamaan muniksen kasvamiseen tarttettavaa hormonia itse niitä vaihdevuosioireita vastaan :) Mulla oli kaik mahdolliset oireet mitä pakkausselosteessakin sanotaan mutta tulosta se tuotti, nyt rv21 :)

Tsemppiä clomeiluun!
 
Minulla on kovat sivuoireet clomeista, kova pääkipu, kuumat aallot ja todella kivulias ovulaatio. ei voinut kumartua ja alavatsa on kosketusarka. Minulla ei valitettavasti ollut seuranta ultria ja palkinnoksi siitä sitten 2vko sitten löytyi clomien kasvattama kysta toisesta munanjohtimesta. Annostus oli liian iso ja follikkeliultra olisi ollut välttämätön
 
Hei vieras. Mikä oli annostuksesi ja minä kierron päivinä söit? Minua vähän hirvittää tuo mainitsemasi munasarjakysta, koska minulle määrättiin 4 kierroksi clomit ilman seurantaultraa, vaikka kysyin lääkäriltä, eikö pitäisi ultrata ja katsoa onko mitään vaikutusta?

Lääkärin mielestä olen kuulemma "toivoton tapaus" eli liian vanha (just täyttänyt 38) ja en kuulemma tule raskaaksi koskaan (takana km 12 rv 8/06). Nämä oli siis hänen kannustavat alkusanansa tultuani vastaanotolle. Ehkäpä siksi halusi määrätä clomit ihan vain "kokeillaan nyt sitten" -periaattella. Annostus 1 tbl ja 4-8. päivä. Lääkäri kehui muuten olleensa yli 20 vuotta lapsettomuuserikoislääkärinä, kaupunkia en viitsi mainita.. Jäi vain hieman tylsä ja ahdistava olo käynnin jälkeen.. Ymmärrän tämän ikäasian toki "vanha" kun olen, ja että ei enää juuri ole toivoa, mutta silti..
 
Moi Saaga!

Siis miten "vanha" olet? En käsitä miten lääkäri voi sanoa tuollaista tai edes noin jyrkästi kumota haaveet???? Mulla on aivan ihana lääkäri, sen käsittelyssä jännitys häviää ja on turvallista olla.Se on suuri asia!
Älä anna periksi vaan jatka sitkeästi.
Mulla siis yks clomitbl kierron 3-7.pv:nä. Nyt mullakin alavatsaa kuumottaa ja nipistelee. Toivottavasti hyvä merkki! Ekalla clomikierrolla oli kuumia aaltoja ja kävin "ylikierrroksilla", tuntui että jaksan mitä vaan ja näin aivan hulluja unia. Nyt ei oo ollut vielä ainakaan niin voimakkaita tuntoja muuta kuin tuo vatsa.
 
Moi Saaga!

Siis miten "vanha" olet? En käsitä miten lääkäri voi sanoa tuollaista tai edes noin jyrkästi kumota haaveet???? Mulla on aivan ihana lääkäri, sen käsittelyssä jännitys häviää ja on turvallista olla.Se on suuri asia!
Älä anna periksi vaan jatka sitkeästi.
Mulla siis yks clomitbl kierron 3-7.pv:nä. Nyt mullakin alavatsaa kuumottaa ja nipistelee. Toivottavasti hyvä merkki! Ekalla clomikierrolla oli kuumia aaltoja ja kävin "ylikierrroksilla", tuntui että jaksan mitä vaan ja näin aivan hulluja unia. Nyt ei oo ollut vielä ainakaan niin voimakkaita tuntoja muuta kuin tuo vatsa.
 
Oho siihen oli tullut tuommoinen ukkeli numeron päälle, siis olen 38 vuotta juuri täyttänyt, toivottavasti näkyy nyt. Kyllä se kieltämättä kirvelee, kun lääkäri sanoo heti kättelyssä, että toivoton tapaus... Ehkä voin saada sen ultrauksen kun varaan eri lääkärille ultra-ajan ja vain menen.
 
exlapseton
SAAGA, älä lannistu, täytän kans itse 38 tämän kuun aikana, ja itse kuumeilen jo viidettä, kuopuskin on vasta puolivuotias. Tietysti välillä pelottaa että alkaako ikä tulla vastaan, mutta sitten taas, julkkiksista puhun nyt kun ne vois kuulua samaan "tuttavapiiriimme" esim.KirsiSalo sai tämän viimeisensä 39vuotiaana, Korisevakin taitaa olla jo yli40 =) , JuliaRoberts ymymym.... B) =) , että ei me liian vanhoja vielä voida olla.
Tietysti aikaa ei hukattavaksikaan enää ole, eli sinuna kyllä etsiytyisin toiselle lääkärille, tällä nykyiselläsi on ainakin asenneongelma joka ei kyllä sinun tilannettasi ainakaan auta yhtään.
Toivon sinulle mahdollisimman pikaista plussaa, ja samalla pitkää nenää sun Tohtorille :p :LOL:
 
Saaga hei!

Halusin toivottaa sinulle paljon tsemppiä! Toivoa on aina! Todella ihmeellistä puhetta lääkäriltäsi, anteeksi vain. Minulle ainakin henkilökohtaisesti merkitsee paljon, että gyneni on luottavainen mahdollisuuksieni suhteen.

Muuten tilanteemme vaikuttaa melko samanlaisesta tosin sillä erotuksella, että minulla on aivan ihana ja kannustava gyne. Olen 35-vuotias ja takana myös keskenmeno viime elokuulta, jonka jälkeen kierrot ovat menneet sekaisin (kaikkea väliltä 23-48 päivää). Tämän takia kävin juuri gynelläni (ei lapsettomuuteen erikoistunut), hän ultrasi, ettei ollut muodostunut mitään kystia tms. Kaikki näytti hyvältä. Hän puhui myös clomeista, mutta ehdotti, että kesään asti kokeilisimme vielä ilman niitä. Hän myös todella painotti ultraseurantaa clomien aikana ja sanoi, että vaarana voi olla monisikiöraskaus.
 
Hei Talvikki ja muut ja kiitos kannustuksesta!
Talvikki:minulla kyllä km:n jälkeen kierto palautui lähes heti siihen minulle normaaliin 26-27 pvään. Mutta kun jälkitarkastuksissa ja nytkin ultratessa näytti, että mitään munasoluja ei irtoa.. enkä ovistikkuihin ole elokuun jälkeen saanut muuta kuin joskus haalean viivan. Eli tod.näk. mitään ovulaatiota ei ole ollut km:n jälkeen kertaakaan? Ja olikohan sitä ennenkään kovin monesti, en tiedä.
Täällä v:llä alkavassa rannikkokaupungissa hoitoon pääsyn yläikäraja on muuten tämä 38, ja jonot 1,5 v, eli kuulemma ainoa mahdollisuus on kuulemma Treen ava-klinikka. Joten sekin tuo mutkia (ja kilometrejä) matkaan noiden hoitojen suhteen. Ja minkäs teet kun on tällainen "myöhäisherännäinen" tämän asian suhteen, aina kun tämä elämä ei mene niinkuin suunnittelee..
Vaan popsitaanpas nyt sitten clomit ja aion varata sen ultran eka kierrolle. Muuten monennelleko päivälle kannattaa ultra varata, jos syön 3.-7.päivä noita clomeja? 10? 11? 12? Tsemppiä ja jaksamista kaikille!
 

Yhteistyössä