clomeista tietoa kaipailen paljon!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lumikko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Takana ensimmäinen Clomi-kuuri + Terot. Lääkäri ei puhunut mistään ultrasta, mutta veikkaan, että annostus on niin "lievä", ettei tällöin ultrata. Isommalla annostuksella varmaan määrättäisiinkin ultraan.

Juuri tein haalean plussan eli meillä tärppi ekasta Clomi-kierrosta, toivottavasti jatko menee hyvin...

Mielenkiintoista tuokin, että ultraa ei määrätä. Minua jäi hieman askarruttamaan, koska tuolla toisaalla tuli vastaan ihmettelyä siitä, ettei minua kontrolloida. Kuitenkin annostus 2 tabl, jos kierto menee yli 32 päivää. (Normisti meneekin.)

Siis tärppäsikö sinulla suoraan ensimmäisestä kierrosta alulle? =)

Mie selvitin lääkärikäynnillä viimeksi tuota ultraa/ei juttua ja erikoislääkärin selitys meni näin:

1-2 tablettia vuorokaudessa syöville riittää, jos halutessaan varmentaa ovulaatiotesteillä lääkkeen tehon.
3-4 tablettia syövillä on riski että munasarjat ns hyperstimuloituvat eli "innostuvat" liikaa ja tuottavat vaarallisen määrän follikkeleita (munasolun kypsymisasteita). Ovulaatiotestit ei siis isoissa annoksissa riitä, koska ne näyttävät vain onko ovulaatiota tulossa, ei sitä jos munasoluja irtoaa iso määrä. Tällöin 3-4 tablettia syövien on käytävä 1-3 tarkistusultraa, jossa todennetaan että munasarjat pysyvät normaalina ja follikkeleita on vain 1-2.

Selvittikö tämä ollenkaan?

Pietu, jos siis minulta kysyit, niin näin tosiaan kävi.
Vuodenvaihteessa kuukautiset jäivät ensin kokonaan pois, johon lääkäri määräsi Terot. Kun menkat sitten alkoivat, jatkoin seuraavassakin kierrossa Teroja ja aloitin myös Clomit. Saman tien sitten tärppäsi, tuntuu kyllä ihan uskomattomalta...

rouvahudlahuoleton: vastauksesi selvitti todella paljon asiaa, eikä tarvitse enää pähkäillä miksei minulle ole varattu ultraa. osaatko sanoa milloin ovulaation pitäisi tapahtua viimeisen clomin jälkeen? siis kuinka monta päivää? minulle kun gyne ei kertonut mitään sellaistakaan...

Tuota ovulaation ajankohtaa olen miettinyt... periaatteessahan sen pitäis tulla ihan sen virallisen kaavan mukaan n 14pv ennen vuotoa, koska clomifeenihan on antiestrogeeni eli jäljittelee sitä luonnollista kirtokulkua.... en siis tiedä, täytynee ottaa selvää..

Mulla ovulaatio vaihdellu joka kierrossa Clomeja syödessä:
Ovistestit vahvaa plussaa:
1. kierto kp11
2.kierto kp16
3.kierto kp9
4.kierto kp12
5.kierto kp17

Nyt menossa 6. clomikierto ja kp12, eikä vielä testeissä vahvaa plussaa..

Yhteistyössä