clomeista kysyttävää....

Olen nyt syönyt teroja 4 kierron ajan, ne määrättiin siksi että saadaan kierto tasaantumaan. Vauvaa yritetään, tai ollaan tosiaan jo yritetty reilu vuosi. En ole varma että ovuloinko ollenkaa. Mun kääskettiin syödä teroja 6kk, ja sen jälkee ottaa yhteys lääkäriin jos en raskautunu ole. Ja luultavasti sitten määrätään clomit. Mitä ne sitten auttaa?? Ja ajattelin että soitan jo lääkärilleni ja kysyn saisinko ne! Sen verran olen ymmärtänyt että ne auttavat ovulointiin..? Vai onko ihan väärä käsitys asiasta...??
Mutta tosiaan mihin ne clomit auttaa??
 
Clomit kypsyttävät munasolun jos ei elimistö muuten sitä tee. Niiden avulla siis ovuloi jos ne toimivat, tässä on yksilöllisiä eroja.
Minulla oli nyt eka kierto clomien kanssa, (koska elimistöni ei oikein onnistunut tekemään ovulaatiota ja kierrot venyi) ja ovuloin viime perjantaina. Nyt syön teroja vaikka niitä ei ilmeisesti välttämättä tarvi kun olen ovuloinut ni menkat tulee jos on tullakseen ;) .
Terot tasaa kiertoa jolloin elimistö totuttelee itse uuteen rytmiin ja näin ollen ovulaatio tulee tasaisesti (jos ovuloi). Otappa ens kiertoon ovistestit avuksi niin näkee ovuloitko (tosin testit näyttävät vain hormonin jonka erittymisen jälkeen munasolu irtoaa jos on kypsynyt). Jos et ovuloi sit clomit on varmaan hyvä keino.
 
Jep, mäkään en ovuloinut ja ensin määrättiin Terolutit, joita söin 3 kiertoa. En ovuloinut siltikään joten sitten sain clomit, jotka kypsyttivät munasolun, ovuloin ja tulinkin heti raskaaksi ekasta clomikierrosta. Suosittelen! ;)
 
Heippa! Täällä kans reilu vuosi yritetty, ja viimekuussa kävin sit gynellä, ja ultrassa totes,että ei ovulaatioo, ja oireettomuudesta päätellen ilmeisesti ei oo vuoden aikana tullutkaan.. ainakaan joka kuukausi. Määräs mulle clomit, nyt aluks 4kk ajaks, jos ei sinä aikana mitää tulosta vauva-asiaan, niin sit lupas laittaa eteenpäin. Tää on siis nyt eka kierto clomit apuna, söin niitä kp 3-7 ja tänään olin follikkeliultrassa,jossa näkyi vasemmalla puolella ainakin 2 hyvin kypsynyttä follikkelia, eli hyvin oli ainakin toimineet!! Epäili, että ovis tulee ihan lähipäpivinä! Tuntuukin kyllä tosi voimakkaasti vasemmalla puolella vatsaa, ihan uusia tuntemuksia mulle.. hyvällä tuurilla sitä vois vaikka tuplatkin olla mahdollista..

Nyt sitten vaan vauvansiemeniä kehiin ja odotteleen tulosta =) =)
 
Voi paska!!! Mulla oli tänään se soittoaika sille lääkärille.. Ei suostunut kirjoittamaan mulle niitä clomeja koska annostuksen suhteen pitää olla hyvin tarkka yms yms yms... Laittoo mut nyt sitte jonottamaan seinäjoelle.
Sanoin tosiaan että en ovuloi luultavastikkaan koska tikkuun en ole saanut viivoja viimese kahden kierron aikana.
Kuinkaha kauan vaan saan jonottaa ennekun tietoa tulee sinne!
 

Yhteistyössä