clomeista, kaikilla ollu seurantaultra jk kierron jälkeen..?

• Viestiketjun aloittaja pirpana74
  • Ensimmäinen viesti
pirpana74
eli pitäisikö semmoiseen hakeutua, vaikkei lääkäri (yksityinen) maininnu semmosista yhtään mitään..? (hoito)suunnitelmana on kokeilla clomeja max 3kierron ajan (kahdella ekalla 1tbl/pv, kolmannella 2tbl/pv) ja jollei niistä apua, mietitään seuraavaa vaihtoehtoa. joka tapauksessa clomeja ei ole tarkoitus käyttää sitä pidempään.

nyt ensimmäinen clomikierto alkaa olla lopuillansa, mutta pahalta näyttää, eipä tainnu olla apua. kp24 (äärimmäisessä tyhmyydessä, syystä jos toisesta..) testasin acon10:llä tositosi hailakan, mutta selkeän haamun, mutta kp27 samaisella testillä taas puhtaan negan :'( :'( yritystä takana nyt 11kk ja 1KM 03/05..

ei mulla ollut kuin eka kierrolla ultra, kun todettiin että vain kaksi munasolua kehittyi, niin annostus on mulla nyt 1 tbl /päivässä, mulla tärppäsi silloin ekakierrosta keväällä, mutta meni kesken viikolla 10 ja jouduttiin kaapimaan :'( , nyt alkoi mulla toinen kierto clomien kanssa, kun koko kesä meni kuukautisia odotellessa.

Mulla seurattiin 6kiertoa joka kuukausi clomien aikana,7.kuuria ei seurattu koska yksityisellä klinikalla oli kesäloma ja sen jälk.lopetettiinkin niiden syönti kun ei toivottua tulosta.Monisiköraskauksien takiahan niitä mm.seuraillaan..

pirpana74
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.10.2005 klo 17:49 sasu kirjoitti:
Mulla seurattiin 6kiertoa joka kuukausi clomien aikana,7.kuuria ei seurattu koska yksityisellä klinikalla oli kesäloma ja sen jälk.lopetettiinkin niiden syönti kun ei toivottua tulosta.Monisiköraskauksien takiahan niitä mm.seuraillaan..
ymmärsin lääkärini puheista myös, että annostuksella 1tbl/pv monisikiöisyyden riski ei ole paljon sen suurempi kuin normaalistikaan.. mene ja tiedä.. :/

jos ylipäätään seurantaultraa harkitsee, missä vaiheessa sellaiseen tulisi mennä..? kallista lystiähän se ainakin kyllä on, mutta toki terveys/turvallisuus tulee ensin..

ikävää kyllä tämä toimintamallien kirjo, lääkäreitä todellakin on joka lähtöön ja ota siitä nyt sitten selvää mihin kannattaa luottaa.. :attn:

...moi taas.Jos en väärin muista niin se yritettiin siis seurantaultrat ajoittaa ennen ovulaatiota niin näki rakkulan koon,limakalvon paksuuden ja sen kuinka monta kehittymässä jne.(jos liikaa niin "yhdyntäkielto").Mä söin ekaksi 1 ja sitten 2tabl...menisin ainakin viim.silloin ultraan kun tabl.korottuu!?

Mulla ei surantoja ollu, valitettavasti.

Seuranta olis kuitenki tarpeellinen varsinki ekassa kierrossa jollon clomifenia syö, jotta saataisiin heti tieto toimiiko ko. lääke just tällä ihmisellä ja se miten toimii.
Turha niitäkään lääkkeitä on syödä jos ne ei toimi.

Seuranta tulis tehdä siinä 10. kiertopäivän tienoilla jollon voidaan havaita kuinka paljon follikkeleita on kasvamassa ja minkä kokosia siellä on, onko johtavaa, vai ovatko kaikki kasvamassa olevat suht saman kokosia.

Yhteistyössä