Clearblue raskaustestin tulos

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
tein clearbluen digitaalisen raskaustestin ekaa kertaa ja tulos oli ei raskaana.. Tein sen 3päivää ennen menkkojen alkua ja luki, että voi tehdä jo 4päivää ennen.
Ovulaation aikana harrastettiin seksiä ja nyt kovasti toivoisin plussaavani.
Olen kaksi kertaa aiemmin tullut kerrasta ilman ehkäisyä raskaaksi ja toivoisin nyt olevan taas niin.
Voinko kuitenkin olla raskaana tuosta tuloksesta huolimatta?
Uutta testiä en tee ja odotan, että menkat alkaa tai ovat kunnolla myöhässä..

tein clearbluen digitaalisen raskaustestin ekaa kertaa ja tulos oli ei raskaana.. Tein sen 3päivää ennen menkkojen alkua ja luki, että voi tehdä jo 4päivää ennen.
Ovulaation aikana harrastettiin seksiä ja nyt kovasti toivoisin plussaavani.
Olen kaksi kertaa aiemmin tullut kerrasta ilman ehkäisyä raskaaksi ja toivoisin nyt olevan taas niin.
Voinko kuitenkin olla raskaana tuosta tuloksesta huolimatta?
Uutta testiä en tee ja odotan, että menkat alkaa tai ovat kunnolla myöhässä..
Testit ovat luotettavia vasta kuukautisten alkamispäivän jälkeen, jos ovulaatio on tapahtunut ajallaan, eli jos olet ovulaatiotesteillä saanut positiivisen kaksi viikkoa ennen kuukautisten alkamispäivää. Eli kannattaa odotella kuukautisten alkamispäivää ja siitäkin vielä viikko siltä varalta, että ovulaatio on ollut pari päivää myöhässä, jos siis et ole ovulaatiota tikuttanut.

Testit ovat luotettavia vasta kuukautisten alkamispäivän jälkeen, jos ovulaatio on tapahtunut ajallaan, eli jos olet ovulaatiotesteillä saanut positiivisen kaksi viikkoa ennen kuukautisten alkamispäivää. Eli kannattaa odotella kuukautisten alkamispäivää ja siitäkin vielä viikko siltä varalta, että ovulaatio on ollut pari päivää myöhässä, jos siis et ole ovulaatiota tikuttanut.
Ovulaation kyllä tikutin ja mulla on päivän tarkka kierto ollut koko ikäni.. Eli odottelen vielä. Olin vain niin malttamaton ja halusin tehdä testin, kun sen pitäis yli 90% todennäköisyydellä jo ennen menkkoja todeta raskaus.
Aiemmissa en ole kyllä saanut normi testeihin viikonkaan jälkeen menkkojen myöhästymisestä kahta viivaa ja raskaana olin kuitenkin.

Ovulaation kyllä tikutin ja mulla on päivän tarkka kierto ollut koko ikäni.. Eli odottelen vielä. Olin vain niin malttamaton ja halusin tehdä testin, kun sen pitäis yli 90% todennäköisyydellä jo ennen menkkoja todeta raskaus.
Aiemmissa en ole kyllä saanut normi testeihin viikonkaan jälkeen menkkojen myöhästymisestä kahta viivaa ja raskaana olin kuitenkin.
Sinähän voit olla juuri se 10 %, jolle testi ei näytä oikein ennen kuin vasta paljon myöhemmin. Eli odottelua vain.

Ovulaatiotestithän eivät kerro ovulaation tapahtumisesta, vaan ne kertovat hormoonista jonka on tarkoitus käynnistää munasolun irtoaminen. Itse ovulaatio siis tapahtuu (jos tapahtuu) vasta päivän-parin kuluttua siitä kun ovulaatiotikku näyttää plussaa. Seksiäkin harrastetaan "jo" tuossa vaiheessa, eli etukäteen, koska siittiöillä kestää myös se pari päivää päästä munasolun luokse.

Itse tikutin myös. Tarkk kierto. Ja silti plussa tuli vasta 5pv siitä kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa.

Ovulaatiotestithän eivät kerro ovulaation tapahtumisesta, vaan ne kertovat hormoonista jonka on tarkoitus käynnistää munasolun irtoaminen. Itse ovulaatio siis tapahtuu (jos tapahtuu) vasta päivän-parin kuluttua siitä kun ovulaatiotikku näyttää plussaa. Seksiäkin harrastetaan "jo" tuossa vaiheessa, eli etukäteen, koska siittiöillä kestää myös se pari päivää päästä munasolun luokse.

Itse tikutin myös. Tarkk kierto. Ja silti plussa tuli vasta 5pv siitä kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa.

Eli mun täytyy vaan malttaa odottaa. Mä vaan mietin tuota testiä, kun piti niin isoilla prosenteilla näyttää raskaus ennen kuin menkkojen olis edes pitänyt alkaa..

Eli mun täytyy vaan malttaa odottaa. Mä vaan mietin tuota testiä, kun piti niin isoilla prosenteilla näyttää raskaus ennen kuin menkkojen olis edes pitänyt alkaa..
Ihmisiä ne kymmenenkin prosenttia ovat, joille testi näyttää väärin, ja sinä nyt satuit olemaan tuossa kymmenessä prosentissa. Minulla taas ihan markettitestikin näytti selvää plussaa 10 päivää ovulaation jälkeen, vaikka oletettujen kuukautisten alkuun oli tuossa vaiheessa vielä 10 päivää jäljellä.

Mullakin eka raskaus näytti plussaa viikkoa aiemmin. Ja nyt tää toinen tosiaan viisi päivää kk jälkeen. Ultran mukaan hedelmöittyminen on kyllä tapahtumat ihan silloin kun ajattelinkin.

Tahdon ajatella että tämän raskauden paaaaaljon helpompi pahoinvointi on myös jollain tapaa yhteydessä tuohon myöhempään plussaan.

Jotenkin mulla on olo etten ole raskaana.. Huomenna pitäs menkat alkaa. Mahaa on turvottanut ja kipuillut, voisi johtua kyllä kummasta tahansa. Nyt toivon enemmän ku aiemmin raskautuneeni, joten hermostuttaa kyllä ja olen pettynyt, jos menkat alkaa. Etenki ku aiemmin niin helposti raskautunut..

Jotenkin mulla on olo etten ole raskaana.. Huomenna pitäs menkat alkaa. Mahaa on turvottanut ja kipuillut, voisi johtua kyllä kummasta tahansa. Nyt toivon enemmän ku aiemmin raskautuneeni, joten hermostuttaa kyllä ja olen pettynyt, jos menkat alkaa. Etenki ku aiemmin niin helposti raskautunut..

Et sä ole mitenkään erikoisen hedelmällinen muihin naisiin verrattuna. Se kun sä oot kaksi kertaa raskautunut ekasta yrittämästä, on vaan sama. kuin olisit kaksi kertaa putkeen saanut arvasta voiton. Eli ei kovin harvinaista. Sulle on vain käynyt tuuri kaksi kertaa. Et voi olettaa atomaattisesti, että tuuri kävisi heti kolamannellakin kerralla :)

Ihmisiä ne kymmenenkin prosenttia ovat, joille testi näyttää väärin, ja sinä nyt satuit olemaan tuossa kymmenessä prosentissa. Minulla taas ihan markettitestikin näytti selvää plussaa 10 päivää ovulaation jälkeen, vaikka oletettujen kuukautisten alkuun oli tuossa vaiheessa vielä 10 päivää jäljellä.
Kaikki mulle ja heti? Vai mitä tästä kulttuurista täytyisi ajatella? Onneksi odotusaika on yhä suunnilleen 9 kk, vaikka keskiarvo lienee jossakin... siis missä?

Kaikki mulle ja heti? Vai mitä tästä kulttuurista täytyisi ajatella? Onneksi odotusaika on yhä suunnilleen 9 kk, vaikka keskiarvo lienee jossakin... siis missä?
Onnea vaan yritykselle tehdä kulttuurista johtopäätöksiä sen perusteella, minä päivänä joku tekee raskaustestin. Siinä on tosiaan kulttuuria kerrakseen. :ROFLMAO:

Ei sinulle sitten tullut mieleen, että lapsettomuushoidoissa on hyödyllistä tietää jo hyvissä ajoin ennen seuraavien kuukautisten alkua, pitääkö ruveta piikittämään vai ei? Kun apteekissa ei edes välttämättä ole niitä lääkkeitä varastossa, ja ne pitää tilata hyvissä ajoin etukäteen, ja yhden kuukauden lääkkeet maksavat sen verran paljon, ettei niitä turhaan viitsi ostaa. Puhumattakaan siitä, että uusien lahjasolujen tilaaminen ulkomailta pitää sekin tehdä hyvissä ajoin, jotta ne ehtivät perille ennen seuraavaa ovulaatiota.

• Tykkää
Reactions: kakskymppinen
Tänään sain plussan apteekin raskaustestistä.. Kyllä mä tiedän ettei raskautuminen ole itsestäänselvää.
Mä olen vain aiemmin raskautunut heti ja nyt tiukutin ovulaation ja ekasta kiertosta raskauduin. En ole olettanut missään vaiheessa olevani erityisen hedelmällinen.. On vaan tärpännyt kaksi kertaa aiemmin heti ja nyt kolmas. Nyt täytyy vaan toivoa raskauden kestävän loppuun saakka.

Mun tarkoitus tolla alotuksella oli, kun oletin ton testin näyttävän positiivisen tuloksen ennen kuin menkkojen olis pitänyt alkaa. Ihan mielestäni normaalia jännittää raskautumista, oli se eka tai monesko kerta..

Niiii, no näyttää ne halvemmatkin testit tuloksen aiemmin, jos vaan hormoonia on tarpeeksi :) Ei clearblue ole mikään erityinen testi sen suhteen... :)

Mutta Onneksi olkoon! Jännitys palkittiin

Ja tottakai on ihan luonnollista ja normaalia odottaa heti onko plussaa vai ei. Et sää ole väittänyt olevasi mitenkään erityisen hedelmällinen, tuo tulkinta kaikui kirjoittajasta itsestään, hänen toisia halveksuva ajattelutapansa (tsemppiä vaan hänen kavereilleen!)

Mutta piiitkää odotteluaikaa sinne vaan :) <3
Nooeeta ne seuraavat 8kk menee ;)

Toi clearblue oli monta kertaa kalliimpikin, mutta siinä luki toi teksti, että pitäs näyttää aikaisemmin niin siksi ostin.. Nyt ei enää tartte testailla raskauksia, jos vauva pysyy masussa loppuun saakka. Olis sitte lapsiluku täynnä.
Kiitos onnitteluista.. Kyllähän se aika tuntuu liiankin nopeasti menevän näin aikuisena muutenkin.

Yhteistyössä