Citalopram+raskaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Moro!

Olen nyt viikolla 26, ja sitalopraamilääkitys on ollut päällä koko raskauden ajan. Vaihdettiin sitalopraamiin nimenomaan siksi, että siitä on eniten pitkäaikaista kokemuksia raskauden yhteydessä käytettäväksi, eikä sen ole todettu aiheuttavan sikiövaurioita.

Annostus on tällä hetkellä 50 mg/vrk. Siihen ollaan päädytty alun 20 mg:n annoksesta, jota nostettiin asteittain. Lopetan lääkkeen hissukseen synnytystä kohti mentäessä, jotta lapselle ei tule vieroitusoireita. Synnytyksen jälkeen tsekataan taas uudelleen, mitä troppia alan syödä.

Mulle lääke on sopinut hyvin. tosin En koe sitä niin tehokkaaksi kuin aiempaa lääkitystäni, mutta toki se jeesaa. Lapsi on kehittynyt normaalisti, ja potkii tälläkin hetkellä oikein ponnekkaasti.

Kokeile, sopiiko se sulle. Lääkärisi on alansa ammattilainen, mikä tarkoittaa sitä, että ilman tuollaisten pönttöpäiden kehotustakin he seuraavat lääkkeistä tehtävää tutkimusta. Mun lääkäri on kertonut, että monia masennuslääkkeitä voidaan käyttää raskauden yhteydessä, vaikka kaikissa pakkausselosteissa sanotaankin, ettei niin saa tehdä :)

Rohkeasti vaan elämään raskausaikaasi, yritä puristaa siitä kaikki irti. Se on pirun paljon vaikeampaa meille masentuneille, mutta taatusti sen arvoista.

Ja sinulle x - hanki elämä. Jos sinä olet oppinut uuden asian, se ei tarkoita, että vain ja ainoastaan sinussa pilee tuo tieto.