Cipralexin käyttäjät

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kysyjä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kysyjä

Vieras
Sain pari viikkoa sitten ks. lääkkeen, annostuksella 5mg aamuisin. Tk lääkäriltä. Alkuun lääke teki lisääntynyttä ahdistusta ja ärtyisyyttä, joka on nyt tasoittunut. Nyt sitten väsyttää vaan koko ajan, ja olo tosi nuutunut ja haluton. Joka aamu myös kurkku kipeä kun herään ja nenä tukossa...nämä oireet kyllä hellitää päivän aikana, mutta väsymys ja uupumus olo ei. Mietinkin että onko annostus liian pieni, vai eikö lääke nyt vain sovi mulle kun näin kovasti väsyttää koko ajan?!
Millaisella annostuksella te syötte tätä lääkettä? Netistä etsin kokemuksia, ja aika moni syö 10mg päivässä, mutta toisilla vain 5mg.

Meillä perheenjäsenellä kanssa sama lääke käytössä ja alkuun määrätään aika monelle tuo 5mg. Niissä lääkeohjeissakin siellä sisällä sanotaan ja lääkärit usein sanovat, että kuvaamiasi oireita voi ensi alkuun olla parista kolmeen viikkoa kunnes elimistö tottuu. Cipralex on yleisesti hyvin siedetty lääke ja sopii lähes kaikille eikä alun jälkeen aiheuta yleensä mitään sivuoireita. Suurella osalla käyttäjistä lääkäri tosiaan nostaa sen annostuksen siihen 10mg, joka meilläkin tällä hetkellä käytössä.

Alkuperäinen kirjoittaja minskut:
mulla oli käytös 8 kk josta paino nousi 10 kg, hermo ei kestä mitää ilman lääkkeitä, seksi ei sujunut jne. Ettei liian kauan kannata niitä sivuvaikutuksiakaan kestää :wave:

Siis mitä tarkoitat että hermo ei kestä mitää ilman lääkkeitä? Siis lopetit lääkkeen, ja nyt hermo ei kestä..vai tarkoitatko että lääkkeen aikana hermo ei kestänyt mitään?!! (anteeksi jos en ymmärtänyt :) )

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
mulla oli käytös 8 kk josta paino nousi 10 kg, hermo ei kestä mitää ilman lääkkeitä, seksi ei sujunut jne. Ettei liian kauan kannata niitä sivuvaikutuksiakaan kestää :wave:

Siis mitä tarkoitat että hermo ei kestä mitää ilman lääkkeitä? Siis lopetit lääkkeen, ja nyt hermo ei kestä..vai tarkoitatko että lääkkeen aikana hermo ei kestänyt mitään?!! (anteeksi jos en ymmärtänyt :) )

Niin, ja siksi tätä utelen, kun itsellä pinna edelleen aika kireä.tuntuu että lääke jotenkin lisää "impulsiivisuutta"...

Mulla siis oli lääkitys ahdistuneisuuteen ja pakko-oireisiin.
Näistä johtuen olin jatkuvasti ärtynyt. Lääkkeen aikana ei ärtyisyyttä ollutollenkaan, mutta nyt kun pakko-oireet on loppuneet ja lopetin lääkityksen olen aivan hermoheikko.

Edes sitä vertaa ei oo hermoa mitä oli ennen lääkityksen alotusta
:ashamed:

Niin, ja siksi tätä utelen, kun itsellä pinna edelleen aika kireä.tuntuu että lääke jotenkin lisää "impulsiivisuutta"...

mulla myös tuota pinnankireyttä ja voimakkaita mielialan vaihteluita

Mulla siis oli lääkitys ahdistuneisuuteen ja pakko-oireisiin.
Näistä johtuen olin jatkuvasti ärtynyt. Lääkkeen aikana ei ärtyisyyttä ollutollenkaan, mutta nyt kun pakko-oireet on loppuneet ja lopetin lääkityksen olen aivan hermoheikko.

Edes sitä vertaa ei oo hermoa mitä oli ennen lääkityksen alotusta
:ashamed:

Ok, kiitos! ahdistuneisuutta ja pakko-oireita mullakin..... :(

Alkuperäinen kirjoittaja Himpulat ja Vimpulat:

mulla myös tuota pinnankireyttä ja voimakkaita mielialan vaihteluita

Olet kuitenkin syönyt lääkettä jo kauan..ja silti siis pinnankireys jatkuu.Voisko johtua sit lääkkeestä? Oletko puhunut lääkärille?

Minä juttelin tästä ärtyneisyydestä terapeutilleni, ja hän sanoi että monilla cipralex tekee aluksi ärtyisyyttä, joka sittemmin tasoittuu.mutta toisilla kuulemma lääke aiheuttaa jatkuvana haittana ärtyisyyttä ja agressiivisuutta, jolloin lääke on vaihdettu. Mullakin siis jonkin verran helpottanut tuo ärtyisyys, mutta ei kokonaan. Pikkuisen kun joku asia ärsyttää, niin mulla kasvaa sisällä kamala kiukku, ja tekis mieli heittää tavaroita ympärillään. Ja tulee ihan sellaisia väkivaltaisia ajatuksia, kun se ärtymys piikki tulee. Sit kun olo siintä laantuu, niin olen ihan ihmeissäni että miten mulla niin vahva kiukku tulikin. Pitää nyt seurailla tilannetta, ja ehkä nostaa lääkkeen annostusta, et alkais puremaan masennukseen. Pelottaa vaan jos taas tulee kamala ahdistus noston yhteydessä, ja entä jos ärtyisyys vaan pahenee....

Yhteistyössä