Cipralex-lääkkeestä kokemuksia? Löytyiskö paikalta ketään kellä ko. kokemusta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ghiuowj
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

ghiuowj

Vieras
Lääkäri kirjoitti mulle reseptin cipralex 15mg keskivaikea masennus ja ahdistusta... :(

Olisi kiva kuulla sellaiselta joka joskus /parhaillaan itse tuota lääkettä käyttää.
Tiedän että lääkerasiasta löytyy selostus,missä mahdolliset haittavaikutukset ynnämuut...mutta jos saisi kuulla ihmisiltä ihan käytännön kokemusta...

Kauan esim kesti että alkoi helpottaa kun lääkkeen aloitti?
Tehosiko?

Onkohan tuo mun annos pieni vai normaali,testien mukaan(rasti ruutuun lappu) olisin nimittäin keskivaikeasti masentunut,itse tunnen itseni täysin masentuneeksi ja toimintakyvyttömäksi,kaiken lisäksi kärsin pahoista ahdistuksista,jonka vuoksi en paljon kotoa poistu,joka taas sitten lisää masennusta....

Etää tälläistä.

Huomenna olisi tarkoitus aloittaa.
Onko muuten lääke parempi ottaa aamulla,vai onkohan sillä edes mitään merkitystä?

Itselläni menee indikaatiolla depressio 20 mg, aloitin 10 mg:lla aikoinani, alussa tuli päänsärkyä, huimausta ja kuvotusta, sekä ruokahaluttomuutta. Aamulla otin, koska yleensä, siis yleensä, nuo SSRI-lääkkeet piristävät, toki poikkeuksiakin on.

Lääkäri on sinua ohjeistanut, toimi sen mukaan, itse en aloittaisi suoraan 15 mg:lla. Minulla aloitus oli 5-10 mg, sain itse valita, kokeilin aloittaa 10 mg:lla, siitä sitten nostin annosta, Nostot eivät aiheuttaneet mitään sivuv.

Auttaa, auttaa minulla. Lisänä psykoterapia.

Jaksamisia!

Sain niin vakavat/vaikeat aloitusoireet, kokeilin kaksikin kertaa ja molemmilla sama, etten voinut jatkaa kys. lääkkeen käyttöä.

Tuttu taasen kärsi aluksi mm. kuvotuksesta, mikä häipyi n. parissa viikossa.
Lääke auttoi vähän, ahdistukseen.

Nosto!! Onko teillä ollut lääkkeen aloituksen yhteydessä keskittymisvaikeuksia?? Siis nehän kuuluu masennukseenkin, mutta minusta tuntuu että tässä aloituksen yhteydessä ne on pahentuneet. En esim. pysty seuraamaan keskutelua. Yritän kuunnella...Mut muutama sekuntti ja tajuan että en taaskaan oikeasti kuullut mitä toinen puhuu. En tiedä olenko omissa ajatukissani vai mikä on...Mut ei vaan pysy kärryillä kuunnellessa toisten juttelua. Ärsyttävää....

Mun miehellä on kyseinen lääke ollut joskus, lääke alkoi vaikuttaa kuukauden käytön jälkeen, haittavaikutuksena hikoilu ja lihominen (10kg), jonka laihtui myöhemmin lääkityksen loputtua. Mun mies otti lääkkeen aina aamulla.

ja lisään, että yli vuoden käytön jälkeen ilmaantui agressiivisuutta...tosi pelottavaa sellaista...uhkasi mm. hakea kirveen ja tappaa koko perheen...ei kyllä ollut oma itsensä. Toisaalta oli kamalaa ilman lääkettäkin.

Yhteistyössä