Cipralex ja väsymys!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pojan Äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pojan Äiti

Vieras
Toista viikkoa popsin cipralexia, ja väsymys on jotain aivan hirveää!! Aamuisin ei tahdo saada itseään sängystä ylös millään, ja vaikka saankin, niin en tahdo saada itseäni "käyntiin" millään. Apaattisena vain istuisin sohvan nurkassa. Pitää ihan käskyttää itseään, että nyt ylös ja vaatteiden vaihto ym. Tuntuu et olen jotenkin ihan jumissa. Lisäksi jatkuvasti sellaista outoa epätodellista oloa ja vierauden tunnetta, hui..tosi ahdistavan tuntuista. Mieliala ei ole ainakaan noussut, vaan ihan tosi kurja olo koko ajan :(
Tosi käytetty lääke tuntuu tämä cipralex olevan..niin kertokaa nyt millaisia kokemuksia teillä on lääkkeen käytön aloituksesta.

Käytin Cipralexiä vuoden ja koko ajan väsytti. Eikä muutenkaan tuntunut tehoavan. Lopetin sitten koko lääkkeen käytön. Piti muka korjata vuorokausirytmiä, koska olin väsynyt jo ennen kuin aloitin lääkkeen. Ei ne kyllä mulla ainakaan korjannut yhtään mitään.
Tosin tietysti lääkkeet vaikuttavat eri lailla eri ihmisillä.
Otin Cipralexin aamulla, muistaakseni se piti ottaa aamuisin??Mutta voithan kysyä saako ottaa iltaisin.

Olenkin täällä mainostanut E etyyli Epaa ja suosittelen sitä kokeilemaan, johan olo piristyy.

Lueskelin juuri netistä kokemuksia tästä cipralex lääkkeestä, ja todella moni tuntui valittelevan väsymystä, haluttomuutta yhtään mihinkään, ja tunne-elämän latistumista. Eli, vaikka lääke auttaa ahdistukseen, niin kova tuntuu hinta siitä olevan :(

Minä lopetin Cipralexin kokonaan kun tuntui että muutuin ihan eri ihmiseksi, eikä mitenkään positiivisesti... Kamala väsymys koko ajan, tein kaiken kuin unessa, seksihalut meni jne...

Alkuperäinen kirjoittaja Ninniliina:
Ei sil ole väliä, mihin aikaan sen ottaa. Voi siis ottaa illallakin.
Noi sivuoireet voi kestää kyllä tosiaan muutaman viikon, mut pitäs alkaa sit helpottaan.

Sulla ilmeisesti tämä lääke käytössä... Oletko sinä huomannut että lääke aiheuttaisi pitkässä käytössä väsymystä ja tunne-elämän latistumista?? Kiitos jos jaksat vastailla :)

Kyllä minäkin huomaan että on tosi haluton olo koko ajan, mutta ajattelin et se olis alun vaikutuksia. Mut hui kauhia jos musta tulee sit pysyvästi tällainen...

Mä voin omalta osaltani sanoa että KYLLÄ latistaa tunne- ja kaiken muunkin elämän. Mikään ei tuntunut miltään. Et ole kauhean surullinen, mutta et kyllä iloinenkaan. Se on aika outo fiilis.

Alkuperäinen kirjoittaja kokeillut vastaa vielä:
Mä voin omalta osaltani sanoa että KYLLÄ latistaa tunne- ja kaiken muunkin elämän. Mikään ei tuntunut miltään. Et ole kauhean surullinen, mutta et kyllä iloinenkaan. Se on aika outo fiilis.

:( Voi ei....

Alkuperäinen kirjoittaja Pojan äiti:
Noi sivuoireet voi kestää kyllä tosiaan muutaman viikon, mut pitäs alkaa sit helpottaan.

Sulla ilmeisesti tämä lääke käytössä... Oletko sinä huomannut että lääke aiheuttaisi pitkässä käytössä väsymystä ja tunne-elämän latistumista?? Kiitos jos jaksat vastailla :)

Ei kun sitä myötä oikeestaan tuli tunteet takasin. Sain "normaalin" elämän takaisin, eli oli todella apua. En muista kuin monta viikkoa alkuun meni (ja aina kun määrää muutettiin ) mutta kun elimistö tottu niin se autto tosi hyvin
Ei ole enää käytössä, toivottavasti ei tarvi alottaakaan enää. Vähitellen uskaltaa toivoa, et sitä pärjää ilmankin :)
Ja tuosta E-epasta sen verran, että oon syöny sitäkin ja tuntu, että siitä saa kyllä "lisää virtaa". Kannattaa kokeilla, veiskö se väsymyksen pois.

Alkuperäinen kirjoittaja Pojan äiti:

Ei kun sitä myötä oikeestaan tuli tunteet takasin. Sain "normaalin" elämän takaisin, eli oli todella apua. En muista kuin monta viikkoa alkuun meni (ja aina kun määrää muutettiin ) mutta kun elimistö tottu niin se autto tosi hyvin
Ei ole enää käytössä, toivottavasti ei tarvi alottaakaan enää. Vähitellen uskaltaa toivoa, et sitä pärjää ilmankin :)
Ja tuosta E-epasta sen verran, että oon syöny sitäkin ja tuntu, että siitä saa kyllä "lisää virtaa". Kannattaa kokeilla, veiskö se väsymyksen pois.

kiitos!! :)
Paheniko sulla alkuun masennus?? Ja mitä oireita ylipäätään sait aloituksen yhteydessä??( Huomasitko että aluksi aamut oli tosi vaikeita, ettei olisi millään päässyt sängystä ylös??)
Olen iloinen puolestasi että paranit lääkkeen avulla, ja nyt pärjäät jo ilman. Tzemppiä jatkoon!! :)

Alkuperäinen kirjoittaja Pojan Äiti:
Paheniko sulla alkuun masennus?? Ja mitä oireita ylipäätään sait aloituksen yhteydessä??( Huomasitko että aluksi aamut oli tosi vaikeita, ettei olisi millään päässyt sängystä ylös??)
Olen iloinen puolestasi että paranit lääkkeen avulla, ja nyt pärjäät jo ilman. Tzemppiä jatkoon!! :)

Mun diagnoosi oli/on itseasiassa ahdistuhäiriö ja ajoittainen masennus. Aluksi oireet paheni eli oli kaikinpuolin paljon pahempi ja väsyneempi jne. olo. Tosin: mulla oli myös samaan aikaan pieni vauva, joka nukku 1-2 tuntia kerrallaan ekat puoli vuotta, joten vähän vaikea sanoa, että mikä sitten johtu lääkkeestä. Vähän "hämärän peitossa" tuo aika.
Lisään vielä, että lääkehoidon lisäksi olen käynyt psykoterapiassa ja se jatkuu vieläkin.
Kiitos =)

Alkuperäinen kirjoittaja Pojan Äiti:

Mun diagnoosi oli/on itseasiassa ahdistuhäiriö ja ajoittainen masennus. Aluksi oireet paheni eli oli kaikinpuolin paljon pahempi ja väsyneempi jne. olo. Tosin: mulla oli myös samaan aikaan pieni vauva, joka nukku 1-2 tuntia kerrallaan ekat puoli vuotta, joten vähän vaikea sanoa, että mikä sitten johtu lääkkeestä. Vähän "hämärän peitossa" tuo aika.
Lisään vielä, että lääkehoidon lisäksi olen käynyt psykoterapiassa ja se jatkuu vieläkin.
Kiitos =)

Kiitos :)

MULLA myöskin valtava väsymys Cipralexin takia,
nukuttaa valtavasti eikä jaksa tehdä mitään.
Hoitajalle sanoin,kun lääke ei auta,että lopetan käytön,että ei niin saa tehdä,että ilman lääkettä en selviä,suututti tuo,olen ennenkin pärjännyt ilman mielialalääkkeitä.

Mulla ei ollut väsymystä, mutta ajoittain semmoista tutinaa tai tuntui että koko maailma tulee jäljessä kun liikutti päätä.
Cipralex kyllä auttoi masennukseen vaikka olikin semmoinen höttöinen olo. Välillä ahdisti käyttää sitä ja lopetinkin sen käytön sitten muutaman vuoden jälkeen. Tuossa välillä kyllä tapasin nykyisen mieheni joten ehkä se vaikutti asiaan etten enää ollut niin masentunut.

[/quote]

Mitä toi on ja mistä sitä saa?

Yhteistyössä