Cipralex ja raskaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pauna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Pauna

Aktiivinen jäsen
08.06.2006
8 674
0
36
Onko kenelläkään kokemusta ko. mielialalääkkeestä ja raskaudesta? Siis voiko syödä? Miulla menossa 3. kk ja oli puhe että 3 kk söisin. Lääkäriä en saa kiinni ennen kuin ens keskiviikkona ja mietinkin että jos nyt oon raskaana niin voinko jatkaa normaalisti ja tietty alkaa sit "ajaa alas" lääkettä.

Minä söin raskauden kaksi ensimmäistä kuukautta Cipralexiä lievään paniikkihäiriöön ja se oli lääkärin mukaan ok. Käsitin, että olisi voinut syödä pidempäänkin, mutta halusin itse lopettaa sen mahdollisimman pian.

Joo no paniikkihäiriö miullakin syynä lääkitykseen, nyt olo ollu ok jo pari kuukautta eli oikeestaan heti kun alko lääke vaikuttaa. Kiitos vastauksestasi :hug:

Ite lopetin 2-vuotiaan imetyksen kun aloitin Cipralexin, mutta samassa yhteydesä kuulin, ettei se olis ollu välttämätöntä, osa sen käyttäjistä syö sitä koko raskaus- ja imetys ajan..
Se on vähän niin, että lääkkeitä, minkä vaikutuksesta ei oo varma tietoa, ei suositella, mutta jos on varmaa, että syömättöyydestä seuraa ongelmia, on pienempi riski syödä lääkettä kun jättää syömättä ja lääkäri arvioi sen tapaus kerrallaan.

Yhteistyössä