Cipralex ja jännittäminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "pipo"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"pipo"

Vieras
Kohta pitäis aloittaa tommonen lääke. Auttaakohan tuo yhtään jännittämiseen vai vaan noihin sosiaalisten tilanteiden pelkoon? Jännitän erittäin paljon kaikkia asioita ja yleensä stressaan jotain tiettyä tapahtumaa päiväkausia.
Olen myös alkanut kammoamaan mennä lasten kanssa leikkipuistoon koska en halua kohdata muita ihmisiä.
Toivottavasti lääke vaikuttaa.

En tiedä tuosta lääkkeestä, mutta itsellä siinä mielessä sama tilanne, että jotain pitäisi varmaan kohta ruveta nappailemaan... Kuka sulle kirjoitti tuon? Perus lääkäri / psykiatri...? Mihin tarkoitukseen sulle se kirjoitettiin? Itse käynyt terapiassa vuosia, mutta tuntuu, että tähän ei taida auttaa kohta muu kuin joku lääkitys... :/

En tiedä tuosta lääkkeestä, mutta itsellä siinä mielessä sama tilanne, että jotain pitäisi varmaan kohta ruveta nappailemaan... Kuka sulle kirjoitti tuon? Perus lääkäri / psykiatri...? Mihin tarkoitukseen sulle se kirjoitettiin? Itse käynyt terapiassa vuosia, mutta tuntuu, että tähän ei taida auttaa kohta muu kuin joku lääkitys... :/

Lääkäri kirjoitti. Ihan peruslääkäri. Neuvolan kautta sain ajan mielenterveystoimistoon jossa oli arviokäynti ja siellä sain ajan lääkärille, mutta sanoi kyllä että ihan neuvolalääkäri tai terveyskeskuslääkäri voi myös kirjoittaa reseptin.
Masennukseen ja sosiaalisten tilanteiden pelkoon on mulle nämä lääkkeet.
Mulle ei edes terapiaa tarjottu, koska elämässä ei ole mitään semmoista joka aieheuttaisi masennusta.

mä syön cipralexia paniikkihäiriöön ja mielestäni osaan ottaa nykyään vähän rennommin, etten ressaa niin paljon kuin ennen.. Enkä pelkää olla sosiaalisissa tilanteissa.
Hyvä lääke. Toimii.

Hyvä kuulla että on sulla toiminut myös paniikkihäiriöön. Vähän jännittää tuon aloittaminen, mutta uskon että meidän koko perhe saa tästä apua kun aloitan lääkkeet.