Chilen kaivosmiehille taitaa tulla kuumat paikat kunhan pääseevät takaisin maan pinnalle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Coffee Break
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Coffee Break

Aktiivinen jäsen
04.04.2006
8 006
8
38
Helsinki
Mistresses and wives clash over trapped Chilean miners

Tensions are rising above ground as wives and mistresses of the 33 miners trapped deep within the San Jose mine make rival claims for compensation.

Authorities at Camp Hope have had to deal with a rush of women coming forward claiming to be first in the Chilean miners' affections in order to receive government handouts.

At least five wives have been forced to come face to face with mistresses whose existence was kept from them by their husbands, who have been trapped more than 2,300ft below since a cave in on August 5.

One miner has four women fighting over him in an effort to claim compensation offered to the families of those facing between three to four months underground until a rescue shaft can reach them.

Government officials are considering asking the 33 trapped miners to name those they want to claim the benefits entitled to them in a bid to solve problems on the surface.

"There has been a lot of conflict between women," admitted Marta Flores a Red Cross worker at the makeshift camp where relatives wait for news of their loved ones.

"We had a big bust up in the canteen tent when a wife came across a woman who claimed to be her husband's lover – we had to step in and pull them apart before things got physical." At stake are welfare packages issued to the families of the trapped miners as well as future compensation claims that could run into tens of thousands of pounds.

Unfortunately the conflict stems from money issues," said Mrs Flores. "Some of the men have children from numerous women and all of them have arrived here to stake their claim. I've met five families in this situation but I'm sure there are more." Some women turned up at the camp to discover that their partners already had a wife and children who they knew nothing about.

"Those that truly love their men have slipped away quietly not wanting to cause any more pain to the families but others are putting up a fight." Special welfare officers trained in marital issues have been brought in to provide help to women faced with their husband's infidelity.

One miner, who has not been named, has a first wife he never divorced, his live-in partner, a mother of a child he had several years ago, and a woman who claims to be his current girlfriend all visiting the camp.

"It's a logistical nightmare trying to keep them apart and of course they all want to send messages," said Mrs Flores.

The team of psychologists charged with ensuring the mental welfare of the men below ground are attempting keep such developments from the miners.

"We read all the letters before they are sent down to make sure the miners do not experience any extra anxiety," said Alberto Iturra, head of the psychological team.

One of the trapped miners, Yonni Barrios Rojas, who is using his first aid training to treat medical problems underground is among those who faces difficult questions when he finally makes it the surface.

His wife, Marta Salinas, 56, discovered he had a mistress when she came across another woman holding a vigil for him. The other woman, Susana Valenzuela, said they met on a training course five years ago and he was planning to leave his wife for her.

"He is my husband. He loves me and I am his devoted wife," insisted Mrs Salinas. "This other woman has no legitimacy."

Mistresses and wives clash over trapped Chilean miners - Telegraph

Olihan yllättävä sivujuoni kaivosmiesten tarinaan :D

"Minun mieheni!" Vaimot ja rakastajattaret tappelevat hautautuneista kaivosmiehistä

Väkivalta on ollut lähellä purkautua kuilun yllä, kun vaimot ja rakastajattaret kohtaavat.

Jos 32:n muun kaivosmiehen kanssa kaivoskuiluun Chilen Copiapossa jumiin jäänyt Yonni Barrios Rojas pääse vielä maan pinnalle, hänellä riittää seliteltävää kotona.

Rojasin vaimolle Marta Salinasille paljastui, että hänen aivomiehensä on suhteessa toiseen naiseen, Susana Valenzuelaan. Naiset kohtasivat ensi kertaa romahtaneen kaivoksen luona olevassa leirissä, johon on kerääntynyt kaivosmiesten omaisia.

- Hän on minun aviomieheni. Hän rakastaa minua, ja minä olen omistautunut hänelle. Toisella naisella ei ole oikeutta häneen, Salinas sanoi The Daily Telegraph -lehden mukaan.

Valenzuelan mukaan taas Rojas aikoisi jättää vaimonsa hänen vuokseen.

Salinasilla on kohtalonkumppaneita: ainakin viiden vaimon on täytynyt kohdata miehensä rakastajatar kaivoksen luona.

- Naisten välillä on ollut riitaa. Leirin ruokalassa oli syntyä kunnon tappelu, kun erään kaivosmiehen vaimo ja rakastajatar kohtasivat. Meidän oli mentävä väliin, ettei tilanne muuttunut fyysiseksi, Marta Flores Punaisesta Rististä kertoi The Daily Telegraph -lehdelle.

Riitoja lisää myös se, että kaivosmiesten omaisille on luvattu rahallista tukea. Yhteensä neljä naista on tapellut keskenään erään kaivosmiehen tukiosuudesta.

"Minun mieheni!" Vaimot ja rakastajattaret tappelevat hautautuneista kaivosmiehistä | Ulkomaat | Iltalehti.fi

[QUOTE="mie";21951763]Ää, saisko ton kotimaisella...[/QUOTE]

Käännös (englanti > suomi)

Chilen kaivosmiehille taitaa Tulla Kuumat paikat kunhan pääseevät Takaisin Maan pinnalle
Rakastajattaria ja vaimoja yhteentörmäys yli loukussa Chilen kaivostyöläisten

Jännitteet nousevat maanpinnan vaimoina ja rakastajattaria ja 33 kaivostyöläisten loukkuun syvälle San Jose minun tehdä kilpailevan korvausvaatimuksiin.

Viranomaiset Camp Hope on ollut käsitellä kiire naisten tulee toimittaa väittävät olevansa ensimmäinen Chilen kaivostyöläisten tunteet saadakseen valtion avustuksia.

Ainakin viisi vaimoa ovat joutuneet tulemaan kasvotusten rakastajattaria, joiden olemassaolo oli pidetty niiltä aviomiehensä, joka on jäänyt yli 2300 jalkaa alle, koska luola 5. elokuuta.

Yksi kaivosmies on neljä naista taistelevat häntä vaivaa vaatia korvausta tarjotaan perheille, jotka kohdistuvat välillä kolme-neljä kuukautta maan alla, kunnes pelastus akseli pääsee niitä.

Hallituksen virkamiehet harkitsevat pyytävät 33 loukkuun kaivostyöntekijöiden nimeämään ne haluavat hakea etuuksia saada nämä tarjous ongelmien ratkaisemiseksi pinnalla.

"On paljon ristiriidassa naisten" hyväksytty Marta Flores Punaisen Ristin työntekijä on hätävara leiristä, jossa sukulaiset odottaa uutisia heidän läheisiään.

"Meillä oli iso hajota vuonna ruokalassa teltassa kun vaimo tuli koko nainen, joka väitti olevansa miehensä rakastaja - jouduimme askel ja vetää ne erilleen ennen kuin asiat todella fyysistä." Kyseessä ovat hyvinvointi paketteja myönnetään perheille loukkuun kaivostyöläisten sekä tulevia korvausvaatimuksia, jotka voivat törmätä kymmeniä tuhansia puntia.

Valitettavasti konflikti johtuu rahan asioista ", sanoi rouva Flores." Jotkut miehet ovat lapsia lukuisia naisia ja ne kaikki ovat saapuneet tänne kyseessä tueksi. Olen tavannut viisi perhettä tässä tilanteessa, mutta olen varma on enemmän. "Jotkut naiset ilmestyivät leirillä huomata, että niiden kumppaneita oli jo vaimo ja lapsia, jotka he tiennyt mitään.

"Ne, jotka todella rakastavat miehet ovat etäännytty hiljaa ei halua aiheuttaa lisää tuskaa perheille, mutta toiset ovat ryhtynyt taistoon." Special kuraattori koulutettu avio asiat on nostettu tarjota apua naisille kohtaavat heidän miehensä uskottomuuden.

Yksi kaivosmies, joka ei ole nimetty, on ensimmäisen vaimonsa kanssa hän ei koskaan eronnut, hän elää-kumppanimaiden, äiti lapsena hän oli useita vuosia sitten, ja nainen, joka väittää olevansa hänen nykyinen tyttöystävänsä kaikki vierailulla leirillä.

"Se on logistinen painajainen yrittää pitää ne erillään ja tietenkin kaikki haluavat lähettää viestejä, sanoi rouva Flores.

Ryhmä psykologeja joiden tehtävänä on varmistaa, henkistä hyvinvointia, miehet maan alla yrittävät pitää tällaista kehitystä vuodesta kaivostyöläisten.

"Luemme kaikki kirjeet ennen niiden lähettämistä koskevista varmistaa kaivostyöläisten eivät koe mitään ylimääräistä ahdistusta", sanoo Alberto Iturra johtaja psykologinen joukkue.

Yksi loukkuun kaivostyöläisten, Yonni Barrios Rojas, joka käyttää hänen ensiapukoulutuksen hoitoon lääketieteellisiä ongelmia maanalainen on yksi niistä, jotka vaikeat kysymykset kun hän vihdoin tekee pinnasta.

Hänen vaimonsa Marta Salinas, 56, löysi hän oli rakastajatar, kun hän tuli koko toisen naisen tilalle vahtia häntä. Toinen nainen, Susana Valenzuela, sanoi kokoontui koulutukseen viisi vuotta sitten, ja hän aikoi jättää vaimonsa hänelle.

"Hän on mieheni. Hän rakastaa minua ja minä olen hänen omistettu vaimo," korosti jäsen Salinas. "Tämä toinen nainen ei ole oikeutusta."

Rakastajattaria ja vaimoja yhteentörmäys yli loukkuun Chilen kaivostyöläisten - Telegraph
Käännä

Aikoinani tyoskentelin mantereella muutaman vuoden, mm Chilessa. Kylla siella suunnalla avioliiton ulkopuoliset suhteet suhteet oli enemmankin saanto kuin poikkeus, eika pelkastaan miehille. Itseasiassa ne eivat edes valttamatta olleet kovin salaisiakaan vaikka tietysti asiasta puheen tullen vannoivat etta semmoinen olisi puolison viimeinen teko.
En tieda olisiko osasyyna se etta uskonto ja kulttuuri asettavat paineita avioitua ennen seksia ja siksi monet avioituvat hyvin nuorina. Myohemmin haluavat kokeilla onko ruoho vihreampaa aidan toisella puolella...