Childwheels TUPLAJOGGER

Seidi
Meillä käytössä kohta 1,5 vuotta, eikä mitään moitteen sijaa! Valittiin nämä isomman istuintilan takia kuin muissa vastaavissa kolmepyöräisissä (mietittiin näiden ja X-adventuren välillä). Ketterät ovat työntää ja mennä ja lapsilla (nyt 3,5 ja 1,5) on tilaa vielä hyvin istua. Leveys ei ole ainakaan meitä estänyt pääsemästä mihinkään. Suosittelen =)
 
[quo_te title="01.02.2007 klo 16:19 Seidi kirjoitti"]
(mietittiin näiden ja X-adventuren välillä).
[/quote]

minä mietin tässä myös kummat olisi paremmat. kovasti olen kallistumassa näiden childwheelsien kannalle...kiva kuulla ettei ole ollut mitään moitittavaa ko vaunuista. eihän tuo 78 cm mikään turhan leveä ole ja minusta tuntuu, että kivempi kun on sitten tilaa eikä tarvitse ahtaasti oleilla.

oliko näissä vaunuissa muuten molemmille omat jalkatuet joita saa säädettyä vai yksi yhteinen?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.02.2007 klo 12:58 mimmi-75 kirjoitti:
[quo_te title="01.02.2007 klo 16:19 Seidi kirjoitti"]
(mietittiin näiden ja X-adventuren välillä).
minä mietin tässä myös kummat olisi paremmat. kovasti olen kallistumassa näiden childwheelsien kannalle...kiva kuulla ettei ole ollut mitään moitittavaa ko vaunuista. eihän tuo 78 cm mikään turhan leveä ole ja minusta tuntuu, että kivempi kun on sitten tilaa eikä tarvitse ahtaasti oleilla.

oliko näissä vaunuissa muuten molemmille omat jalkatuet joita saa säädettyä vai yksi yhteinen?

[/quote]

Ostin jokin aika sitten Childwheelsit. 78 cm on ihan riittävä, pienemmät alkavat olla jo ahtaat esim. meidän reilu 2-vuotiaalla. 78 senttisillä kuitenkin pääsee hyvin oviaukoista ja kassoista, sillä tuo lain säätämä rullatuolileveysraja on 80 cm. Eli kaupoissa kulkuväyliä pitää olla 80 sentillä.

Tukevat ovat, sohjoon etupyörä jää joskus vähän jumittamaan, mutta sama varmaan kaikissa 3-pyöräsissä. Jalkalauta on leveä ja yhtenäinen, juuri oikealla korkeudella jos ajattelee vanhempaa lasta. Monissa muissa merkeissä on keskellä pieni kapea jalkalauta, joka on usein vielä turhan korkealla, että jalat ovat koukussa. Tässä lauta on tosiaan niin leveä, että kummallakin on omalla puolellaan tilaa pitää jalkojaan laudalla. Istuinosa on tilava, vauvalle ostin myös kantokassin.

Miinuksena voisin sanoa, tosin on aika lyhyt kokemus vielä, mutta painavat aika paljon (18 kiloa) ja esim. joudun laittamaan rattaat kasaan, että saan ne kotiovestani sisään ja ulos. Seon hieman rasittavaa eli tarkista oviaukot, joissa säilytät rattaista... ;)

Mutta siis tukevat, bussiin saa kohtalaisen hyvin vaikka olisi toiset yksöisrattaat jo kyydissä. Huolehdi myös että mahtuvat auton takatilaan, eihän ne ihan pieneen mene, mutta aika moneen farkkuun pitäisi sopia.
 
Myös kiinnostunut
Minkä kantokassin olette näihin hankkineet? minä mietin sen childwheelsin kovan kopan ostamista siihen, en ole sellaista suomessa nähnyt, mutta täällä saksassa niitä on. Siinä siis vauva omassa kovassa kopassa esikoisen vieressä. Vauva siis työntäjäänpäin. Ja tämä koppa on ihan erikseen laitettava runkoon.
Nyt kuitenkin mietin että mikä koppa siihen sopisi, jos en osta sitä childwheelsin omaa koppaa? Haluisin kuitenkin kovan kopan, kun on kevät vauvasta kysymys.

Kiitos, jos joku jaksaa vastata.
 
Mä mietin tosta merkin omasta kovasta kopasta semmoista, että sitten ei vissiin voi pitää kuomua ollenkaan tällä isommalla sisaruksellakaan..
Mitenkäs sitten jos sataa, aurinko paistaa, tuulee.. niin homma hoidetaan kun ei oo kuomua..

Mäkin ottaisin mieluusti muuten tolla omalla kopalla..
 
Kova koppa menee aika lyhyen aikaa... Mulla ainakin on toiminut nyt talvella tuo Childwheelsin pehmytkoppa ja kun vauva 5-6-kuisena kasvaa siitä ulos, niin tuskin edes haluaa olla kopassa makaamassa. Ainakaan esikoinen ei aikoinaan halunnut olla vaan piti sen ikäisenä jo päästä näkemään ympärilleen.

Vaikea kuvitella, että tuohon sopisi jonkun muun valmistajan koppa, on aina riski lähteä kokeilemaan sellaisia sovituksia... Tilaa Childwheelsin oma koppa ulkomailta netistä jos uskot tarvitsevasi sen, mutta hyvin olen pärjännyt pehmytkopalla, jopa kovaa paremmin.
Näppärä liikutella lasta pois, esim. jos ollaan reissussa ja tullaan kotiin, niin otan nukkuvan vauvan vaan pehmytkopassa rattaista ja siirrän parvekevaunuihin ulos jatkamaan uniaan. Myös kyläilyt on helppoja kun nappaat vaan vauvan kassissa mukaan rattaissa, samalla se on kuin sänky, missä voi pitää kätevästi sisätiloissakin.

Muutenkin rattaissa oli ohjeistus, että tulisi vaihtaa aina välillä istumapaikkaa sen painavamman ja kevyemmän lapsen kanssa, niin vaihda nyt sitten tuota kiinnitettävää kovaa koppaa kuukausittain (tai useamminkin?) toiselle puolelle... =)
 
narina
Käykö siis niin, että adapterilla twinjoggeriin siis menee se kovakin koppa? yksi pelkästään vauvalle? Ja isompi pystyy ja mahtuu istuu? Silloinhan myös maxi-cosin vois kiinnittää vaunuihin suoraan? Onko tietoa mistä ulkomailta/ netistä twinjoggerit voi tilata ja noin mihin hintaa? Itelläni on ennestää Quinnyt ja niiden kova koppa ja maxi-coxi, pystyykö niitä mitenkään käyttämään tietääkö kukaan? Vai meneekö kaikki romu koppaan?
Kiitos etukäteen =)
 
myös ostamassa
Olisin myös kiinnostunut Childwheels tuplajoggereiden omistajien käyttökokemuksista. Minkälaiset rattaat ovat käytössä? Pääseekö esim. kassalla hyvin kulkemaan? Miten menevät lumessa ja sohjossa? Jne. Eli kokemuksia kaivataan!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.04.2007 klo 09:49 myös ostamassa kirjoitti:
Olisin myös kiinnostunut Childwheels tuplajoggereiden omistajien käyttökokemuksista. Minkälaiset rattaat ovat käytössä? Pääseekö esim. kassalla hyvin kulkemaan? Miten menevät lumessa ja sohjossa? Jne. Eli kokemuksia kaivataan!
Kuten kaikki kolmipyöräiset, niin kyllä sohjo on aika hankalaa kulkemista näillä rattailla. Paino on sen verran: 18 kilon rattaat sekä molemmat lapset, joten tönkköä menoa... Mutta se on kaikissa sama.

Kassoilla pitää valita rullatuoliportti, siis missä on se rullatuolin kuva, ne ovat leveämpiä kassaväyliä ja niistä mahtuu. Ainakin isoissa marketeissa osa on kapeita näille rattaille, mutta aina löytyy pari kassaa, jossa tuo merkki on.
 
Me mietittiin myös noiden tuplajoggereiden hankkimista, mutta päädyttiin kuitenkin semmoisiin kuin Phil & Ted's kolmipyöräiset rattaat sisaristuimella. Menee kevyesti sohjossa, ja mahtuu mainiosti kaupoissa. Ovat kevyet työntää ja hienot! Lapsille on hyvin tilaa istuimissa, noissa childwheelseissa olisi ollut mitättömän pieni sisätila lapselle, mitenkähän mahtuisivat toppavaatteissa talvella? Suosittelen Phil & Ted's merkkiä, ainoa miinus on se, että ovat melko kalliit verrattuna just noihin childwheelseihin.
 
makuasia
Minusta Phil & tedsit olivat erittäin epäkäytännölliset. Se vauvalle tuleva istuinpussukka on todella onneton, eikä toimi isommalla lapsella. Miten saat siihen taaperoikäisen toppavaatteissa mahtumaan? Meillä teki tiukkaa jo 10-kuisen kanssa, joka hermostui, kun ei nähnyt sieltä mitään. Mutta jokainen tyylillään, ehkäpä ne joillekin sopivat.
 
Tuo on kyllä virheellistä tietoa, että Childwheelsien istuinosta olisivat ahtaat! Kävin lasten kanssa läpi 7:t eri kolmipyöräiset ja noissa se oli isoin ja tilavin!!! Esim. 2½-vuotias kookas esikoispoikani mahtui niihin hyvin jopa talvivaatteissa. Katos ei ottanut kiinni kuten monissa muissa malleissa, tosin katoshan on kangasta ja ei se nyt haittaa jos pää siihen osuu...

Kävin myös kokeilemassa noita hurjan hintaisia (yli 700 euroa) Phil&Teds-rattaita ja totesin niiden olevan hieman epäkäytännölliset. Tiedän esikoisesta, että pienenä ei kauaa olisi suostunut toisen takana maanrajassa olemaan, vaan että aina piti nähdä pystyssä eteenpäin. Siksi nuo jäisivät aika pian ns. pieneksi. Ja se sisar osa alapuolella oli tasan pienempi kuin istuinosa Childwheelseissä eli sitten kun meillä toinen on 3v. ja toinen yli vuoden, niin homma ei toimisi... Tietty jos on isompi ikäero ja vanhempi lopettaa rattailua kokonaan toisen kasvaessa ratasosaan, ehkä sitten. Mutta kaiken kaikkiaan Phil&Tedsin rattaissa ei montaa kuukautta yhtä aikaa lapset istuskele!
 
Joku magneetti Phil and tedsin rattaiden lisäistuimessa on, koska juuri siinä ovat meidän rattaiden taaperokäyttäjät nimen omaan halunneet istua yhtä lukuun ottamatta, joka halusi istua aina mielummin "yläkerrassa".
Rattaat ovat olleet perhepäivähoitajakäytössä, jonka takia niissä on useampi tenava matkustanut.

Hankalin käyttövaihe näillä rattailla on silloin, kun vauva haluaa kölliä vähän enemmän pystyasennossa eikä häntä vielä voi siirtää lisäistuimeen "alakertaan". Jos vauvan selkänojaa on pitänyt korottaa perusistuimessa hieman ylemmäksi, on isompi lapsi halutessaan istunut "jalkatuella", joka on lapsen mielestä ollut ihan nasta paikka istua. Lujaa ei rattailla silloin uskalla pistellä eivätkä ne käänny kovin ketterästi.
 
Juuri ostanut
Haluaisin kommentoida tuota istuimenleveyttä, kun joku sanoi, että ovat liian kapeat. Ne ovat noin 32 cm leveät, eli tasan yhtä leveät kuin meidän Brio kombeissa, eikä meidän pojalla ollut mitään ongelmaa mahtua talvitamineissaan ja lämpöpussissaan talvella rattaisiin.
 
childwh
onko childwheels:ssä muuten turvakarta vai pelkät 5pistevyöt? Miten muuten istuvan lapsen selkänoja? montako asentoa siinä on (pysty ja makuu) ja miten istuimenselkänoja säätyy? Onko tukevat ja tasapainoiset rattaat? Vauvalle kai helpoin kuljetus vaihtoehto on pehmyt kantokoppa?

Itse myöskin olen kiinnostunut myös Phil&Teds sisarusvaunuista, mutta ovat kyllä huomattavasti kalliimmat. Suomen vaunuaitan sivuilla ei edes ollut esim sitä vauvalle olevaa makuutilaa, vai onko se jotenkin automaattisesti siinä? Entä miten selkänojat voi sätää, vai onko niissä vain yksi asento?

Kokemuksia pliis! Kiitos!

Asutaan paikkakunnalla, jossa ei vaunuja kaupoista löydy!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.04.2007 klo 12:00 childwh kirjoitti:
onko childwheels:ssä muuten turvakarta vai pelkät 5pistevyöt? Miten muuten istuvan lapsen selkänoja? montako asentoa siinä on (pysty ja makuu) ja miten istuimenselkänoja säätyy? Onko tukevat ja tasapainoiset rattaat? Vauvalle kai helpoin kuljetus vaihtoehto on pehmyt kantokoppa?
On turvakaari turvavöiden lisäksi. Se on muuten sitten järjettömän tiukka... :/ Kun kantokoppaa ei ole enää tarvinnut, olen jättänyt turvakaaren pois. Miinuksena voi sanoa juuri tuon turvakaaren. Se on aika matalalla eli ahdas. Otettava pois jos laittaa esim. kantokopan.
Selkänojassa on muistaakseni kolme eri asentoa, ne kiinnitetään sellaisilla klipseillä (kuten 5pistevöissä). Eli pysty ja makuu sekä väliltä.

Ihan tukevat, mutta myös ketterät. Kääntyvät hyvin. Pehmytkopassa kuljetin 4 kuukautta, nyt sitten jo pelkissä vöissä kun on lämmintä ja vauvalla riittävästi kokoa.
 
childwh
Kiitos vastauksesta!
Eilen kuin imeen kaupasta oli paikalliseen lastentarvikeliikkeeseen tullut Phil&teds:t Ne kyllä oli kans ihan kätevän oloiset ja näköiset! Kalliit vain ovat verrattuna moniin muihin rattaisiin. Ja lisäksi askarruttaa miten mahtavat toimia talvella?
Nyt siis kaipaisin enemmän tietoa Twinjoggereista, niitä kun en ole nähnyt kuin netissä. Kannattaako ne ostaa? Minkälaisia kokemuksia ja minkälaisilla ikäeroilla?
Olin jo päättänyt, että nämä laitetaan ja nyt rupesinkin epäilemään, että onko käyttöaika tuplajoggereille kuitenkin niin lyhyt? 1v 7kk ikäeron kanssa, kun esikoinen on kova kävelemään ja reipas.
Esikoisen kanssa koettiin että Maxi-cosi& vaunu yhdistelmä oli paras ja kätevin ja jostain bongasin että maxi-cosin saisikin adaptereilla hyvin myös Childwheelsiin kiinni.

Kiitos
 
Neuvoa kaivataan
Olen juuri saanut omat Childwheelsit ja nyt olisi kysyttävää. En hankkiessani huomannut/ajatellut että miten tuo musta palkki, joka kulkee kuomun alla haittaa käyttöä, vai haittaako? Lyökö vanhempi lapsi siihen päänsä herkästi jos laittaa makuuasentoon tai ylös? Ajattelin vaan kun tuntuu olevan niin matalalla...Meinasin, että teen siihen jonkinlaisen pehmusteen mutta onkohan tarpeellista? Miten teillä muilla?

Siitä turvakaaresta kommentoisin. Mä olen samaa mieltä siitä, että se on aika matalalla. Esim. emman pehmeä kantokoppa piti laittaa ensin, että sen sinne sai ja sitten vasta turvakaari paikoilleen. Kantokoppa meni vähän ryppyyn kun sen turvakaaren siihen laittoi, muttei mielestäni niin pahasti että se estäisi turvakaaren käyttämistä. Turvakaari oli mielestäni helppo laittaa kiinni painamalla (vähän samalla tavalla kuin Carena Easyissä) ja irrottaa siitä päässä olevasta leveästä muoviosasta painamalla. Siinä en nähnyt ongelmaa.

Muuten olen joggereihin tyytyväinen. Ovat kivan näköiset, kevyet työntää ja jämäkän tuntuiset. Käyttökokemusta kun ei ole vielä "käytännön elämässä" niin vähän vaikea sanoa muuta.
 

Yhteistyössä