Chef! Paljonko on liikaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Määä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meiltä löytyy
-3 isoa Pamperslaatikollista vaatetta odottamassa nuoremman kasvua.
-Neljä isohkoa pahvilaatikollista lastenvaatetta odottamassa kirpparille vientiä.
-Kirpparilla on tällä hetkellä myynnissä yhden laatikollisen verran.
-hoitopöydällinen (neljä laatikkoa) käyttövaatetta pojalle, 2 laatikollista tytölle
-kaapissa neljä hyllyllistä joko käytettävää tai tulevaisuutta odottavaa vaatetta
-muovikassillinen odottamassa SPR:lle vientiä
-pyykissä epämääräinen määrä odottamassa pesua.

Tähän määrään ei sisälly ulkovaatteita eikä kenkiä. Lukumäärästä en tiedä, enkä laske. :D

Meiltä löytyy
-3 isoa Pamperslaatikollista vaatetta odottamassa nuoremman kasvua.
-Neljä isohkoa pahvilaatikollista lastenvaatetta odottamassa kirpparille vientiä.
-Kirpparilla on tällä hetkellä myynnissä yhden laatikollisen verran.
-hoitopöydällinen (neljä laatikkoa) käyttövaatetta pojalle, 2 laatikollista tytölle
-kaapissa neljä hyllyllistä joko käytettävää tai tulevaisuutta odottavaa vaatetta
-muovikassillinen odottamassa SPR:lle vientiä
-pyykissä epämääräinen määrä odottamassa pesua.

Tähän määrään ei sisälly ulkovaatteita eikä kenkiä. Lukumäärästä en tiedä, enkä laske. :D

Sinä senkin himohamstraaja! :D

Sinä senkin himohamstraaja! :D

Se on kato ku halvalla saa niin täytyy ostaa! Tiedätkö kuinka paljon nytkin säästin kun ostin alevaatteita puoleen hintaan? ;) Siskokin kumoaa mulle kaikki kolmen lapsensa vanhat niin noita kertyy ihan kivasti.

Ainoa että tosi huonosti menee tuolla kirpparilla lastenvaatteet kaupaksi, vaikka on halvat hinnat ja hyvää tavaraa. Täytyy varata Pikkusiilistäjossain välissä pöytä että pääsee noista eroon. Astiat ja äitiysvaatteet vietiin melkein käsistä, että ei tappiolle onneksi mene.

Se on kato ku halvalla saa niin täytyy ostaa! Tiedätkö kuinka paljon nytkin säästin kun ostin alevaatteita puoleen hintaan? ;) Siskokin kumoaa mulle kaikki kolmen lapsensa vanhat niin noita kertyy ihan kivasti.

Ainoa että tosi huonosti menee tuolla kirpparilla lastenvaatteet kaupaksi, vaikka on halvat hinnat ja hyvää tavaraa. Täytyy varata Pikkusiilistäjossain välissä pöytä että pääsee noista eroon. Astiat ja äitiysvaatteet vietiin melkein käsistä, että ei tappiolle onneksi mene.

Tietenkin alet pitää käyttää yödyksi, kun halvalla saa :D

Ajattelet sitten vaan tuon kirppisasian niin, että oli kuitenkin hyvä että veit tuonnekin myyntiin, sillä PikkuSiiliissä ne astiat ei ois niin menneet :) Mutta lastenvaatteet siellä tosiaan menee hyvin :D

Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä;23349899:
Pitäiskö piruuttaan pistää kauppa/ostoblogia pystyyn, niin sais vihdoinkin tolkkua rahatilanteeseen ja aivan ilman vaivaa. Postais vaan tänne niitä viikoittain, niin ap laskisi sitä mukaa.:rolleyes:

:laugh::laugh::laugh:

[QUOTE="vieras";23364313]Oletko sinä ap sama, joka laski Mummeliisan blogista ostettuja maitotölkkejä ja limpparipulloja??? :D[/QUOTE]

Juu on.
Ja minäpä olin tänään kiltti & huomaavainen tilastoijalle eli kuvasin ERIKSEEN kaikki mehut, maidot ja limsat (Muut ostokset sitten toiseen kuvaan.) Näin stalkkaus paljon helpompaa.

;)

Tietenkin alet pitää käyttää yödyksi, kun halvalla saa :D

Ajattelet sitten vaan tuon kirppisasian niin, että oli kuitenkin hyvä että veit tuonnekin myyntiin, sillä PikkuSiiliissä ne astiat ei ois niin menneet :) Mutta lastenvaatteet siellä tosiaan menee hyvin :D

Hei, uteliaisuus iski. Millainen paikka tuo PikkuSiili on myydä? Meneekö siellä vaatteet kaupaksi? Entä lähteekö paljon vaatteita ohitse kassan?

Meillä on kaapit täyttä 4-vee pojan pieneksi jääneitä vaatteita ja nyt on niille pakko tehdä jotain. En ole koskaan myynyt mitään kirpparilla, joten siksi kyselen tyhmiä.

Alkuperäinen kirjoittaja påpå;23364437:
Hei, uteliaisuus iski. Millainen paikka tuo PikkuSiili on myydä? Meneekö siellä vaatteet kaupaksi? Entä lähteekö paljon vaatteita ohitse kassan?

Meillä on kaapit täyttä 4-vee pojan pieneksi jääneitä vaatteita ja nyt on niille pakko tehdä jotain. En ole koskaan myynyt mitään kirpparilla, joten siksi kyselen tyhmiä.

PikkuSiili on mun mielestäni ihan huippu ja siellä menee vaatteet hyvin kaupaksi. Lelut yms. viedään käsistä, mutta ihan kivasti siellä vaatteetkin liikkuu :)

Olen huomannut yhden vaatteen kävelleen ulos ilman maksua, mutta siitä oppineena olen hälyttänyt kaikki vähänkin arvokkaammat tuotteet.

Huonoimpana myyntiviikkona olen myynyt muistaakseni noin 100 eurolla ja parhaimpana useammalla satasella.

pakko oli käydä tekemässä pikainen laskelma pinon innoittamana. :D äkkiseltään laskettuna pitkähihaisia paitoja oli 42, ihan kaikki ei tainnut olla tuossa. ja erikseen siis vielä tunikat, lyhythihaiset, hupparit tai paksummat pusakat, joita en todellakaan jaksa laskea. kyllähän noita on oikeasti kertynyt liikaa...

pakko oli käydä tekemässä pikainen laskelma pinon innoittamana. :D äkkiseltään laskettuna pitkähihaisia paitoja oli 42, ihan kaikki ei tainnut olla tuossa. ja erikseen siis vielä tunikat, lyhythihaiset, hupparit tai paksummat pusakat, joita en todellakaan jaksa laskea. kyllähän noita on oikeasti kertynyt liikaa...

Tässähän tulee entistä vakuuttuneemmaksi siitä, että mä olen normaali, kuten olen aina kaikille väittänytkin. Ei meillä siis lopulta ole sen enempää vaatteita kuin monessa muussakaan perheessä. Muut perheet eivät vaan laita niitä vaatteitaan nettiin, jolloin muut pääsee niitä rääppimään.

Se tosin on ehkä ihan järkevääkin :D

PikkuSiili on mun mielestäni ihan huippu ja siellä menee vaatteet hyvin kaupaksi. Lelut yms. viedään käsistä, mutta ihan kivasti siellä vaatteetkin liikkuu :)

Olen huomannut yhden vaatteen kävelleen ulos ilman maksua, mutta siitä oppineena olen hälyttänyt kaikki vähänkin arvokkaammat tuotteet.

Huonoimpana myyntiviikkona olen myynyt muistaakseni noin 100 eurolla ja parhaimpana useammalla satasella.

Kiitti. Täytyy kävellä sinne varaamaan pöytä. Eipä tullut mieleen, että sinne voisin viedä myös noi vanhat vauvalelut myyntiin. Saisi taas kaappiin lisää tilaa. :)

Mitä toi hälyttäminen maksaa lisäksi? Minkä hintaisia kannattaa hälyttää? Kysyy tyhmä, joka ei ole koskaan myynyt kirpparilla yhtikäs mitään.

Sen verran olen lukenut näitä kirpputorilta varastettu -juttuja, joten jos näen sen vaivan, että vien tavaraa myyntiin, niin silloin haluaisin myös, että saisin niistä korvauksen.

Alkuperäinen kirjoittaja påpå;23364571:
Kiitti. Täytyy kävellä sinne varaamaan pöytä. Eipä tullut mieleen, että sinne voisin viedä myös noi vanhat vauvalelut myyntiin. Saisi taas kaappiin lisää tilaa. :)

Mitä toi hälyttäminen maksaa lisäksi? Minkä hintaisia kannattaa hälyttää? Kysyy tyhmä, joka ei ole koskaan myynyt kirpparilla yhtikäs mitään.

Sen verran olen lukenut näitä kirpputorilta varastettu -juttuja, joten jos näen sen vaivan, että vien tavaraa myyntiin, niin silloin haluaisin myös, että saisin niistä korvauksen.

Ei se hälyttäminen taida maksaa mitään...en mä siitä ainakaan mitään maksanut :)

Mä hälytän sen hintaiset, joiden katoamisen huomaisin ja mikä ärsyttäisi. Eli lähinnä hälytin ulkovaatteita ja merkkivaatteet. Rajana mulla oli yli 5€ hintaiset tuotteet. Alle 10 tuotetta hälytin sillä muut olivat alle sen 5€ maksavia.

Mä näkisin, että PikkuSiilistä varatetaan kaikenkaikkiaan melko vähän, tai ainakaan en ole kuullut että siellä kukaan tuttu olisi hävikkiä huomannut. Mäkin huomasin sen ihan tuurilla.

Mä puolestani olen kuullut PikkuSiilistä häviävän tavaraa, yhdeltä tutulta varastettiin ihan HIRVEESTI :(

Mielenkiintoista olis kuulla muiltakin kokemuksia tuosta myynnistä siellä. Chef nyt ostaa niin paljon, että on varmaan aina paljon myytävääkin. Kyllähän siitä kertyy sitten mutta miten jos on ns. normimäärä tavaraa? Ja ei millään pahalla chef mutta munkin mielestäni sä ostelet PALJON ;) Vaikka ei se multa ole mitään pois, ihan rauhassa vaan :D

[QUOTE="josjos";23421820]Mä puolestani olen kuullut PikkuSiilistä häviävän tavaraa, yhdeltä tutulta varastettiin ihan HIRVEESTI :(

Mielenkiintoista olis kuulla muiltakin kokemuksia tuosta myynnistä siellä. Chef nyt ostaa niin paljon, että on varmaan aina paljon myytävääkin. Kyllähän siitä kertyy sitten mutta miten jos on ns. normimäärä tavaraa? Ja ei millään pahalla chef mutta munkin mielestäni sä ostelet PALJON ;) Vaikka ei se multa ole mitään pois, ihan rauhassa vaan :D[/QUOTE]

Mä myyn niin usein, että kyllä mulla yhden myynnin aikana on aina sellainen ihan normimäärä myytävää :) Ei mun loosini siis ole täydempi kuin muiden, ja yleensä en viikon aikana tee kuin pientä täyttöä tai sitten en täytä ollenkaan.

Nyt mulla on ollut loosi 1,5 viikkoa ja myynti oli 200€. Veikkaan että noin 60€ tuosta summasta on leluja ja ulkovaatteita, muut taitaa olla ihan perus sisävaatetta.

Olen itsekin sitä mieltä että ostan paljon, mutta sitä en allekirjoita että ostan liikaa, sillä kyllä ne kaikki ostamani tuotteet tosiaan käyttöön tulee :)

Minä kysyn itseltäni ap:n kysymyksen. Ja sanoisin, että liikaa on se, että meillä on kahdelle lapselle 3 isoa vaatekaappia (lattiasta kattoon) vaatteita, ja suurin osa vielä tungettuna elfa korisysteemeihin, eli todella paljon. Ja käytössä olevat ulkovaatteet ovat eteisen kaapeissa, niitäkin piru vieköön varmaan melkein yksi kaapillinen. Jeps, ei muuta.

[QUOTE="minä";23421947]Minä kysyn itseltäni ap:n kysymyksen. Ja sanoisin, että liikaa on se, että meillä on kahdelle lapselle 3 isoa vaatekaappia (lattiasta kattoon) vaatteita, ja suurin osa vielä tungettuna elfa korisysteemeihin, eli todella paljon. Ja käytössä olevat ulkovaatteet ovat eteisen kaapeissa, niitäkin piru vieköön varmaan melkein yksi kaapillinen. Jeps, ei muuta.[/QUOTE]

Teillä on paljon enemmän vaatteita, kuin mitä meillä :)

:D :D :D

Kiitos sinulle ystävälliselle, joka laskit piatamme ja tunikamme, koossa 92-98 cm :D

65 yläosaa jaettuna kahdelle koolle, tekee 32,5 yläosaa per koko. Eli 10 t-paitaa, 10 pitkähihaista ja 12,5 tunikaa/ koko.

Onko se tosiaan paljon? Ei mun mielestäni.

Ja kun ottaa huomioon vielä sen, että mulla on KAKSI lasta ja ne vaatteet menee siis MOLEMMILLE niin sitten se on jo melko vähän. Meinaan että ei ne kaikki isomman käytössä olleet vaatteet säästy pienemmälle, kun koosta 86 cm lähtien on tullut vaatteisiin jo sen luokan tahraa (ja jotkut ovat vaan yksinkertaisesti rikkoontuneet) ettei pesukone saa niitä pois.

Minusta ei ole kovin paljon. Täällä toinen lastenvaatefriikki, huutiksesta ja kirppiksiltä sekä alesta ostelen pääasiassa, joskus uusiakin. Nyt viime aikoina olen rakastunut Småfolkin paitoihin ja Kameleont Designin velourhousuihin, enkä enää muita haluaisikaan jos olisi varaa.

Mutta kyllä pojalla on t-paitoja 12-15 kpl, pitkähihaisia trikoopaitoja n.15 kpl ja neuleita ja huppareita yms. paksumpia pitkähihaisia yht. n. 12-15 kpl. Meillä on iso pesukone eikä pyykätä kuin 1-2 krt viikossa, niin kyllä niitä paitoja pitää olla. Varsinkin kun paita saattaa mennä vaihtoon parhaimmillaan 3 krt päivässä. Johtuu siitä ettei poika voi sietää ruokalappua. :D

Mutta joo on se hyvä kun joku stalkkeri tilastoi toisten ostoksia. |O

Minusta ei ole kovin paljon. Täällä toinen lastenvaatefriikki, huutiksesta ja kirppiksiltä sekä alesta ostelen pääasiassa, joskus uusiakin. Nyt viime aikoina olen rakastunut Småfolkin paitoihin ja Kameleont Designin velourhousuihin, enkä enää muita haluaisikaan jos olisi varaa.

Mutta kyllä pojalla on t-paitoja 12-15 kpl, pitkähihaisia trikoopaitoja n.15 kpl ja neuleita ja huppareita yms. paksumpia pitkähihaisia yht. n. 12-15 kpl. Meillä on iso pesukone eikä pyykätä kuin 1-2 krt viikossa, niin kyllä niitä paitoja pitää olla. Varsinkin kun paita saattaa mennä vaihtoon parhaimmillaan 3 krt päivässä. Johtuu siitä ettei poika voi sietää ruokalappua. :D

Mutta joo on se hyvä kun joku stalkkeri tilastoi toisten ostoksia. |O

Meillä hajosi muutama viikko sitten pesukone. Ja kyllä mä kiitin itseäni kun olin ostanut lapsille paljon vaatteita. Oltiin 9 päivää ilman konetta ja pyykkivuori oli valtaisa. Aikuisten vaatteita käytiin pesemässä anoppilassa, mutta lastenvaatteet riitti :D

Mitä ap mahtais tuumata jos minä laittaisin vaikka tuon vanhemman poikani vaatemäärät tähän? Tai mun?
Mitä sen on väliä miten paljon kenelläkin on lumppuja? tai maitotölkkejä? Eivät ainakaan mene roskikseen niinkuin kaupoissa menee ne vaatteet jotka eivät kaupaksi mene.

Yhteistyössä