Challenge: Testaan kuinka paljon pystyn laihtumaan kuukaudessa!

Haastoin itseni kuukauden (noin 4 viikon) "painonpudotustestiin" 9.6. - 5.7. Kokeilen kuinka paljon on mahdollista kokoiselleni naiselle laihtua tuossa ajassa. "Kaikki keinot" ovat sallittuja, mutta pääasiassa turvaudun ketoosiin / aerobiseen urheiluun / kalorivajeeseen. Pyrin syömään proteiinipitoisesti, korvaan osan ravinnosta ateriankorvikkeilla ja käytän aineenvaihduntaa kiihdyttämään voimakkaita mausteita, sitruunaa, vihreää teetä, jne. Jätän KAIKEN ylimääräisen pois ja keskityn askeettiseen elämään :)

KUNNOLLISET ja selkeät ennen ja jälkeen kuvat lisään 5.7. kun projektini on päätöksessä. - Voitte sitten antaa arvion siitä, kannattiko rääkki.

Taustat:

- 3-kymppinen nainen
- paino 75,6kg (tänä aamuna)
- pituus 169cm
- BMI 26,47

Alkuperäinen kirjoittaja röppö;23942837:
Pitäsköhän koittaa itsekkin paljon sais kuukaudessa pois.. :)
Kuulostaa meinaa kivalta haasteelta..
Niin mustakin :) Elämäntilanne oli se, etten ehtinyt panostamaan ennen kesää tällaiseen projektiin (jolloin olisi ollut aikaa pudotella painoa omaan tahtiin hissukseen) joten nyt otan kunnon spurtin ennen kesäloman alkua :)

nonono
[QUOTE="Anne";23942829]http://www.iltalehti.fi/laihdutus/2011050513662286_lh.shtml[/QUOTE]

Just just. Tuolla mainitaan, että:

"Esimerkiksi eräs yhdysvaltalaistutkimus osoitti, että ihminen syö keskimäärin 15 kaloria vähemmän aterialla, kun hän syö sitä ennen omenan."

Kuulostaa kovin pieneltä summalta tuo 15 kaloria, eiköhän tuossa etukäteen syödyssä omenassa ole jo reilusti enemmän :)

Niin mustakin :) Elämäntilanne oli se, etten ehtinyt panostamaan ennen kesää tällaiseen projektiin (jolloin olisi ollut aikaa pudotella painoa omaan tahtiin hissukseen) joten nyt otan kunnon spurtin ennen kesäloman alkua :)
Mä pudotin kaksi vuotta sitten 30kg ja nyt olisin normaalipainoinen,mutta itsellä sellainen olo,et viel se 5 kg voisa lähteä...
Omat keinot on paljon vihanneksia,kasviksia,hedelmiä,marjoja ja kalaa ja kanaa..
Mahdollisimman vähän hiilareita ja turhaa rasvaa...
Ja liikuntaa mahdollisimman paljon.

Alkuperäinen kirjoittaja röppö;23942892:
Mä pudotin kaksi vuotta sitten 30kg ja nyt olisin normaalipainoinen,mutta itsellä sellainen olo,et viel se 5 kg voisa lähteä...
Omat keinot on paljon vihanneksia,kasviksia,hedelmiä,marjoja ja kalaa ja kanaa..
Mahdollisimman vähän hiilareita ja turhaa rasvaa...
Ja liikuntaa mahdollisimman paljon.
Kuulostaa järkevältä!

Itse pudotin 2008 alkuvuodesta 2009 huhtikuuhun mennessä 21kg. Tuosta määrästä tuli tiettyjen takaiskujen ja hankalan tilanteen vuoksi takaisin 9kg jota nyt laihduttelen :) Oma tavoitteeni on päästä vielä tuonkin alle jossain vaiheessa, mutta katsotaan nyt.

Itse olen huomannut VHH-ruokavalion sekä aamulenkkien (30min hölkkä tyhjällä vatsalla) tekevän ihmeitä :) Kropan malli ikään kuin muuttuu.. jeps, mutta katsotaan kuinka mun käy. Tsemppi on kova ja olen tosi motivoitunut - mulle se mielentila ja moodi on tärkeintä laihtumisen onnistumisen kannalta.

"Anne"
Alkuperäinen kirjoittaja röppö;23942991:
Miksi ei kannattaisi???
Tosta se paino ei kyllä helposti putoa,mutta jos mulla on sellai olo että painoa on liikaa ja koen että mulla itsellä on paras olo,kun paino on siellä 50-52 kg niin miksi tyytyisin nykyiseen jos voin päästä siihen painoon jossa OMA oloni on hyvä ja energinen jne :)
Kyllä se paino tostakin putoaa ja ihan helposti. Uskoisin, jos ei, niin ongelmia on jossakin muualla.

[QUOTE="Anne";23943033]Kyllä se paino tostakin putoaa ja ihan helposti. Uskoisin, jos ei, niin ongelmia on jossakin muualla.[/QUOTE]

Jos pidän kiinni treeniohjelmastani ,niin kyllä se putoaa :)
Ja nää helle säät tekee hyvää,kun nälkääkään ei tule :D

Ihmetyttää ihmisten reaktiot jos sanoo,et painaa tän verran ja haluis muutaman kilon pois..Onko vain painoindeksin mukaan ylipainoisilla oikeus tiputtaa kiloja?

Alkuperäinen kirjoittaja röppö;23943041:

Ihmetyttää ihmisten reaktiot jos sanoo,et painaa tän verran ja haluis muutaman kilon pois..Onko vain painoindeksin mukaan ylipainoisilla oikeus tiputtaa kiloja?
vain ylipainoisilla on lupa laihduttaa.. :D mä haluan senttejä pois alakropasta ja käsivarsista, jotta lihakset näkyy kunnolla. oon 162,5cm ja 58kg mun tavote on 55kg nyt ihan ensin,mutta ei se varmaan haittaa alemmaskin mennä. riippuu peilikuvasta,mullon senverran hassu kroppa että jos painan 50kg ni näytän luiselta. ja nythän on tarkotus olla fitnesskissa :D

ja mun kroppa ei hevin helpolla luovu viimesistä rasvoista. joku kun sanoi et se on helppoo..ei ole jos ja kun ei halua menettää lihasta.

"Anne"
Alkuperäinen kirjoittaja röppö;23943041:

Mä olen huomannut saman :D 163cm ja 59kg päätin et nyt laihdutan vähän, niin kaikki oli et miks? (olin lihonut laihtumisen jälkeen ja plääplää, 59oli kuitenkin mulle liikaa takapakkia)
Nyt painan 51,5 ja tää on just hyvä mulle :)

"Anne"
vain ylipainoisilla on lupa laihduttaa.. :D mä haluan senttejä pois alakropasta ja käsivarsista, jotta lihakset näkyy kunnolla. oon 162,5cm ja 58kg mun tavote on 55kg nyt ihan ensin,mutta ei se varmaan haittaa alemmaskin mennä. riippuu peilikuvasta,mullon senverran hassu kroppa että jos painan 50kg ni näytän luiselta. ja nythän on tarkotus olla fitnesskissa :D

ja mun kroppa ei hevin helpolla luovu viimesistä rasvoista. joku kun sanoi et se on helppoo..ei ole jos ja kun ei halua menettää lihasta.
Mä sanoin et on helppoo, ihan siks että laihdutus on pelkkää matematiikkaa. Ite laihdutin about 300kcal/vrk vajeella eli suht hissukseen. Olin kyllä if:llä samaan aikaan niin se ehkä helpotti vielä entisestään.

[QUOTE="Anne";23943139]Mä sanoin et on helppoo, ihan siks että laihdutus on pelkkää matematiikkaa. Ite laihdutin about 300kcal/vrk vajeella eli suht hissukseen. Olin kyllä if:llä samaan aikaan niin se ehkä helpotti vielä entisestään.[/QUOTE]

sillon kun treenataan kovaa ei voi pitää tommosia kalorivajeita. oon mä ollu aikoinaan isommallakin kalorivajeella ja alipainossakin laihtunu,kaikki onnistuu, mutta nyt pitäs saada lihasta kasvuun samaanaikaan. se kyllä onnistuu vaikka monet on erimieltä,mutta mullon onneks personal trainer auttamassa. ja mä luulen ettei mun vaaka heilahdakkaan tästä alasuuntaan, mutta sentit katoo mikä se pointti onkin. :)

"Anne"
sillon kun treenataan kovaa ei voi pitää tommosia kalorivajeita. oon mä ollu aikoinaan isommallakin kalorivajeella ja alipainossakin laihtunu,kaikki onnistuu, mutta nyt pitäs saada lihasta kasvuun samaanaikaan. se kyllä onnistuu vaikka monet on erimieltä,mutta mullon onneks personal trainer auttamassa. ja mä luulen ettei mun vaaka heilahdakkaan tästä alasuuntaan, mutta sentit katoo mikä se pointti onkin. :)
Siis toihan on aika pieni kalorivaje? Normaalistihan suositellaan 500->.
Itse laihdutin tolla -300kcal/vrk siks, koska isommalla vajeella syötävät kalorit olis menny alle 1200kcal joka on kalorilaskurin suojaraja, ja siitä en viittiny käydä pelleilemään

Yhteistyössä