Cerazetten käyttö

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MinnaMaarit
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

MinnaMaarit

Vieras
Eli minulta vaihdettiin Trikvilarit Cerazetteen verenpaineen noustua Trikvilarin aikana turhan korkealle.Näin kovapäisenä naisena en vain oikein ymmärrä Cerazetten käyttöohjetta.Voisiko joku vastata että onko tarkoitus syödä noita pillereitä tauotta tuo puoli vuoden reseptin satsi?Ei tule menkkoja ollenkaan koko aikana vai?Ei siis pidetä välipäiviä?Että voikin olla sekava ohje!Apua tarvitaan fiksummilta joilla kokemusta Cerazeten käytöstä.Kiitos!

Eli minulta vaihdettiin Trikvilarit Cerazetteen verenpaineen noustua Trikvilarin aikana turhan korkealle.Näin kovapäisenä naisena en vain oikein ymmärrä Cerazetten käyttöohjetta.Voisiko joku vastata että onko tarkoitus syödä noita pillereitä tauotta tuo puoli vuoden reseptin satsi?Ei tule menkkoja ollenkaan koko aikana vai?Ei siis pidetä välipäiviä?Että voikin olla sekava ohje!Apua tarvitaan fiksummilta joilla kokemusta Cerazeten käytöstä.Kiitos!

Kyllä, syödään tauotta, ei välipäiviä. Joillakin tulee säännöllinen vuoto kerran/kk ja joillakin ei. Menkkoja sinulla ei ole myöskään trikvilarin aikana ollut, vain tyhjennysvuoto, joka ei ole sama asia.

Ohjeessa sanotaan näin:
"Kun pakkaus on tyhjä, aloita uusi pakkaus seuraavana päivänä, ilman taukoa ja odottamatta kuukautisia."

Mikä siinä on sekavaa?

Viimeksi muokattu:

Eli joo, minipillereissä ei pidetä mitään viikon taukoviikkoja, vaan niitä syödään jatkuvasti ja koko aika taukoja pitämättä.
Itse olen Cerazetteja nyt syömässä kolmatta laattaa, eikä ole minkäänlaista vuotoa tullut kertaakaan. Lopetin myös yhdistelmäehkäisypillerit verenpaineen takia. Minä kyllä pidin pillerin vaihtamisen välillä taukoviikon, sillä taukoviikko oli jo menossa, kun oli aika lääkärille, enkä tiennyt, että joudun lopettaa yhdistelmäpillerit, ja aloittaa minit. Liekö sitten johtuu siitä että minkäänlaista vuotoa ei ole tullut kertaakaan.
Toisilla tulee normisti kuukautiset, toiset vuotaa jatkuvasti, toisilla tulee vuotoa vain silloin tällöin ja joillakin ei ollenkaan.

Viimeksi muokattu:
Jatkanpa tähän ketjuun kun en uutta viitsi avata.
Tietäisikö kukaan miten kauan pitää käyttää lisäehkäisyä, jos aloitan Cerazettet keskellä kiertoa? Selosteessa ei tuota kerrota. Haluaisin tehdä niin koska mulla on niin järkyttävät kuukautiskivut etten haluaisi niitä kärsiä enää yksiäkään!

Edelliseen kysymykseen en osaa vastata.
Mutta halusin jakaa tällaisen kokemuksen: Cerazetten kanssa vuotoa on tullut tosi harvoin, taukoa välissä kolme, neljäkin kuukautta. Kun "menkat" sitten viimein tulevat, niiden kanssa tulee 3 kilon painonnousu. Kroppa kerää nestettä ihan hurjasti. Ennen pillereitä painonnousu oli väliaikaisesti noin 1,5 kiloa menkkojen aikaan, nyt viimeksi jopa 3,5 kiloa. Huh! Onneksi laskee sitten taas. Mutta ei tunnu kivalta, kun yrittää pitää painoaan kurissa ja yhtäkkiä lukemat onkin jotain ihan muuta kuin pitäisi...

Jatkanpa tähän ketjuun kun en uutta viitsi avata.
Tietäisikö kukaan miten kauan pitää käyttää lisäehkäisyä, jos aloitan Cerazettet keskellä kiertoa? Selosteessa ei tuota kerrota. Haluaisin tehdä niin koska mulla on niin järkyttävät kuukautiskivut etten haluaisi niitä kärsiä enää yksiäkään!

No vissiin se 7 päivää, ite oon pari kertaa unohtanut ottaa pilsun, ja silloin pitää ainakin käyttää 7 päivän ajan lisäehkäisyä. Tai sitten otat varman päälle ja käytät vaikka ekan laatan ajan kumia lisäks.

Viimeksi muokattu:
Laitanpa tähän ketjuun kyssäriä, kun aloittelin cerazetten käytön pari viikkoa sitten. Nyt on kamalat menkkakivut ollut monta päivää ja kokoajan aloituksesta lähtien ollut ruskeaa vuotoa. Tänään tuli jo sitten verta reippaammin ja kokoajan vuotaa ja menkkakivut on aika kovat. Suositteletteko vielä jatkamaan pillereitä näin lyhyen kokeilun jälkeen vai pitäisikö lopettaa? Maha on sekaisin ja kivut ovat kuin menkkojen aikaan. Ja viime menkoista ei ole kuin pari viikkoa. Mutta jos joku cerazettea käyttänyt osaisi tähän vastata?

Yhteistyössä