Cerazettea uudestaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ehkä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"ehkä"

Vieras
Uskallanko kokeilla uudestaan?
Kokeilin sitä noin 3v sitten. Imetin sillon vielä osittain kun cerazetten aloitin, lapsi oli sillon vuoden ikäinen. Ongelmia oli kyllä sen kanssa esim vuotohäiriöt, akne, hiustenlähtö, limakalvojen totaalinen kuivuminen josta seurasi monen monta virtsatietulehdusta, hiiva ja emätintulehdusta oli useampi. Vaivat loppui kun seinään kun lopetin cerazetten.

Nyt olen kokeillut pari muuta minipilleriä mutta nekään ei hirveän hyvin sovi. hormonikierukka ja kuparinenkaan ei sopinut.

Kondomi ok tilapäisesti muttei pidemmän päälle.

Nyt olis todella tärkeää etten raskaudu tulevan 3v sisällä koska haluan ehdottomasti suorittaa opinnot loppuun ensin. joten ehkäisyn pitäis kanssa olla hyvä.

ye-pillereihin en suhtaudu kovinkaan positiivisesti sillä on monta tekijää niissä mitä mietin onko ne todellakin turvallisia minulle.

luottamus lääkäreihin aika huonolla pohjalla. ne ei tunnu ottavan potilaan tilanteen huomioon yksilöllisesti vaan kaikki liukuhihnalla.

Jos sulle ei oo hormonikierukkakaan sopinut, niin eipä sitten Cerazettekaan sovi, niissä on kuitenkin sama vaikuttava aine. Suosittelisin, että menisit yksit. gynelle joka on erikoistunut ehkäisyyn, häneltä varmaankin saisit tarkkaa tietoa eri vaihtoehdoista.

Olen ravannut monella eri gynellä hyvillä sekä huonoilla... Kaikillahan on ne samat vaihtoehdot tarjota ja loppu peleissä se olen kuitenkin minä joka joudun päättämään mitä niistä kokeilen.
Kaikki suosittelevat ye-pillereitä sillä periaatteessa olen kokeillut kaikki muut lääkäreiden hyväksynnässä olevat ehkäisymenetelmät.
Koen ettei kovin moni lääkäri/gyne ole ottanut huomioon mun huolet liittyen ehkäisyyn. Monestikin lääkäri käynnin jälkeen herää vielä lisää kysymyksiä jostain tietystä menetelmästä. Sitten olisi taas varattava aika...

Mulla on kierukka(mirena?) ja on sopinu ihan hyvin. Mulle ei noi cerazetet sopinu kun menkkavuotoa oli kuukausi kaupalla koko ajan. Nyt ei oo mitään vuotoja ja ei tarvii muistaa pillereitäkään. Meijän kunnassa ekan kierukan sai ilmaiseksi.

Kierukka on ehdoton ei.

Tällä hetkellä lähinnä käyn kamppailua kapselin, ye-pillereiden ja (hullu vaihtoehto tiedän) joku varmoihin päiviin perustuva ehkäisy(ladycomp/persona tms). Tai sitten jonkun jo kokeillun ehkäisyn uudelleen kokeilemista niinku esim toi cerazette.

Yhteistyössä