cerazette!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kiitos
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kiitos

Vieras
Aloitin syömisen 3 viikkoa sitten, 5 kk synnytyksestä. N. viikko aloittamisesta alkoi runsas verinen vuoto ja kovat kivut jotka jatkuneet tähän päivään saakka. Muita? Normaalia? PS. Täysimetän, eikä ole ollut vielä kuukautisia sektion jälkeen.

valitettavasti vuotohäiriöt on cerazzetteja käyttävillä naisilla ihan yleinen sivuvaikutus. Minä vuodin kolme ja puoli kuukautta ja jouduin lopettamaan niiden käytön koska elimistö ei kestänyt sitä vuotomäärää, rautavarastot tyhejnivät ja olo oli todella hutera.

Se vuoto ei ole yleensä vaarallista, enemmänkin kiusallista mutta jos pitkään jatkuu niin silloin kannattaa pyytää lähete labraan vähintään hemoglobiinin ja ferritiinin mittauksiin

siinähän voi olla vaikka minkälaisia vuotoja tiputtelua tai kunnon vuotoa, mä oon syäny nyt samoja pillereitä 4kk ja mulla ei ole ollu ensimmäistäkään vuotoa ei tiputtelua eikä menkkoja, synnytyksestä 6kk

Mä sain nuo esikoisen jälkeen ja ei todellakaan sopineet mulle.Alsusa alkoi jo vuotoa joka kesti ja kesti ja kesti..sanottiin että normaalia on..no sitten tulin raskaaksi vaikka noita söin..sen jälkeen en ole noita syönyt ollenkaan.

ku tulin tuommoset hankkineeksi. Olivat melko kalliitkin. Luin ja pakkauksesta, että saattaa olla tiputteluja, mutta kivuista ei sanota mitään. Mulla kipuja samaan tapaan kun synnytyksen jälkeen kovimmat jälkisupistelut. Taidan heittää vesiheinää mokomalla tuotteella.

Alkuperäinen kirjoittaja Kiitos:
ku tulin tuommoset hankkineeksi. Olivat melko kalliitkin. Luin ja pakkauksesta, että saattaa olla tiputteluja, mutta kivuista ei sanota mitään. Mulla kipuja samaan tapaan kun synnytyksen jälkeen kovimmat jälkisupistelut. Taidan heittää vesiheinää mokomalla tuotteella.

Pillereiden sivuvaikutukset monesti lievenevät tai häviävät kun elimistä tottuu niihin, joten se 3kk pakkaus kannattaa ottaa loppuun mikäli olo ei ole aivan kaamea.

Tuo verenvuoto muuten saattaa jatkua useamman viikon pillereiden lopettamisen jälkeenkin, elimistö kun menee jonkun verran sekaisin pillereistä.

Alkuperäinen kirjoittaja Ailakki:
Mene käymään gynellä. Mullakin on ollut noita vuotohäiriöitä ja niitä on ratkottu Primoluteilla.

pillereiden aiheuttamine vuotohäiriöiden hoitaminen toisilla hormoneilla ei yleensä ole se ensimmäinen vaihtoehto

ei kiitos, sanon sellaiselle. Voi juma ku tää nykyajan lääketiede on kehittynyttä. Kaikkeen muuhun ne keksii vaikka mitä, mutta ehkäisy, varsinkin kun se on naisten hoidettava, ei, siihen ei tarvita mitään. Me naisethan olemme muutenkin jo sellaisia hormonihirviöitä, että pienet veritipat, päänsäryt ym. raivonpuuskat eivät ole mitään. Ei ne naiset valita vaan popsivat kiltisti tablettinsa. Pitäisi kaikkien maailman naisten ruveta tapletti ja seksi lakkoon niin eiköhän alkaisi jo löytyä!

Minä oon syöny noita kuopuksen syntymästä lähtien elikkä puolitoista vuotta. Ei ole kyllä tippaakaan verta tullut eikä muutakaan häiriötä. Eka kuukausi oli vähän sellanen "pyörryttävä" olo mutta se meni ohi ekan levyn aikan. Mulle oikeen loistavat pillerit. Kannattaa kyllä ottaa heti yhteys gyneen, ei ne kaikille sovi.

Mä aloitin myös imetysaikana pillerit (5 kk synnytyksen jälkeen), kuukautiseni ei ollut vielä alkaneet. Reilu viikko pillereiden aloituksen jälkeen alkoi vuoto, joka kesti yli 10 päivää. Kipuja en kyllä muista, että olisi ollut. Sen jälkeen olikin sitten vuodotonta aikaa melkein 4 kk ja sen jälkeen pientä vuotoa muutama päivä kerralla parin viikon välein ja taas parin kuukauden taukoa ja taas tiputtelua useammin. Mulle ei mitään muuta harmillista noista pillereistä ollut kuin tuo tiputtelu. 6kk voi mennä ennen kuin elimistö tottuu pillereihin. Mä söin niitä melkein vuoden, kunnes ärsyynnyin, vaikka välillä oli pitkiä aikoja ilman vuotoja, niin sitten sitä taas tuli useammin senkin edestä.

Syö nyt ihmeessä ainakin se 3kk mitä sulle on annettu, ehkä sulla tasoittuu.

tuppaa vaan hermo palamaan ku tuommonen asia ku toimiva ehkäisy, jonka pitäisi olla jokanaisen oikeus tänäpänä, tuppaa aina ressaamaan tai vihottelemaan jollain tapaa. Ei oo meinaa ekakerta ku elimistöni protestoi ehkäisyyn.