Cerazette

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja seksintappajatar
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

seksintappajatar

Vieras
Moi! Minkälaisia kokemuksia Cerazette -pillereistä? Kokeilin niitä ekan kerran imetysaikana ensimmäisen lapsen syntymän jälkeen ja vuotoa vaan jatkui ja jatkui joten lopetin muutaman kuukauden jälkeen ja siirryttiin toista lasta tekemään. No nyt ehkäisy on taas tullut ajankohtaiseksi, ja nyt 2 kk pillereitä napsittuani olo on ylipäätään surkea ja vuotoa on ollut oikeastaan putkeen tuo 2 kk. Seksiä ei viitsi edes ajatella, kun täti on jatkuvasti kylässä ja sitäpaitsi koko ajan ja vituttaa ja masentaa. Kuuluuko tämä asiaan ja kuinka kauan tätä voi vielä jatkua vai pitäisikö jo luovuttaa ja miettiä muita ehkäisyvaihtoehtoja?

Mulla kävi juurikin päinvastoin että cerazettea syödessäni vuoto lakkasi kokonaan parin ekan kk jälkeen, ennen sitäkin vain pieniä välivuotoja. Mielialaan ei vaikuttaneet mulla mitenkään, tosin vähän aluksi kuivattivat limakalvoja, että niistä piti huolehtia kosteuttamalla..

Yleensäkin pillereitä aloittaessa pitäisi sellanen kolmisen kuukautta syödä niitä oireista huolimatta (jos nyt ei mitään oikeesti pahaa/vakavaa ilmaannu) ja vasta silloin sitten kannattaa miettiä jatkoa. Missään nimessä ei kuitenkaan kannata koko ajan aloittaa ja lopettaa pillereitä, koska elimistö menee ihan sekaisin ja silloin niitä oireita vasta onkin.

Minun neuvoni olisi siis, että jos oot nyt 2 kk syöny niin söisit vielä sen kolmannen kk:n, ja jos ei vuodot ym ala hellittää niin sitten gynelle. Mullakin just noitten välivuotojen suhteen oli kriittinen aika se pari ekaa kk, että jos oisin sillon lopettanut pillerit niin en ois hoksannut että sopivat lopulta ihan hyvin :)

Mutta tietysti tuo jatkuva vuoto pitää sinänsä ottaa vakavasti, koska alkaa pitkäaikaisena vaikuttaa veren rauta-arvoihin jne. Mutta tsemppiä sulle!

Yhteistyössä