Mä hain ekoja pillereitäni viime keväänä ja aluksi lääkäri meinasi antaa mulle Yasminit, mutta mittasi sitten vielä verenpaineen, joka oli tosi korkea 160/100!!! Aikasemminkin multa on jossain lääkärintarkastuksessa mitattu verenpaine ja se on silloinkin ollu korkea, muistaakseni jotain 150/90.
No, päädyttiin sitten Cerazette pillereihin, koska verenpaineen lisäksi olen vähän ylipainoinen silloin noin 168 cm/83kg. Olen 26 v.Kaksi riskitekijää on kuulemma liikaa yhdistelmäpillereihin.
Aloin syödä Cerazettejä kesäkuun alussa, kun kuukautiset alkoi. Sen jälkeen on sitten tullut ""kuukautiset"" noin viikon välein! Ja ne kestää noin 5-7 päivää. Tosin ainoastaan kaksi päivää niistä on sellaisia, jolloin vuotoa tulee sen verran ku ennen joskus kuukautisten loppupuolella ja loput päivistä on semmosia, että vuotoa tulee vaan oikeesti pikkuhousunsuojaan yksi tippa tai kaksi tippaa ja vessassa käynnin yhteydessä voi huomata pyyhkiessä jotain punertavaa.... eli ei mitenkään hirveesti haittaa elämää.
Mutta nyt on sitten pikkuhiljaa alkanu vähän vituttaa tämä homma, kun menossa on kuitenkin jo kolmas liuska pillereitä ja joka toinen viikko joutuu kuitenkin käyttämään pikkuhousunsuojaa ja miettimään, että koskakohan sieltä taas saattaa joku tippa tulla! Mitään muita haittavaikutuksia en ole huomannut. Mielialasta nyt on vaikea sanoa, kun siihenhän vaikuttaa niin monet muutkin asiat... Ehkä vähän herkempi olen ollut, jos on jotain pettymystä tullut esim. ihmissuhteissa, mutta toisaalta en ole paljon ennen tämmösessä suhteessa ollutkaan, niin en tiiä miten aikaisemmin olisin käyttäytynyt.
Itteänikin alkoi hirveesti pelottaa tuo verenpaineen korkeus ja olen vähän laihtunut entisestään ja painan nyt noin 79kg ja olen välttänyt liian suolaista ruokaa ja jatkanut liikuntaa, jota harrastin kyllä aktiivisesti jo aikaisemminkin. Eilen kävin ostamassa verenpainemittarin, jota lääkäritkin suosittelee kotikäyttöön. Oon nyt mitannut verenpainetta monta kertaa ja se on täysin normaali! Itseasiassa lähes joka kerralla ihanteellinen n.120/80 tai alempi. Esim. tänä aamuna 118/76! Eli voiskohan olla, että lääkärin vastaanotolla, etenkin gynen, vaan jännitän niin paljon, että verenpaine on niin korkea??? Nyt ajattelin mitata säännöllisesti pari kertaa päivässä ja merkata ylös tulokset ja menen sitten niiden ja laitteen kanssa esim. työterveyslääkärille ja kerron tilanteen ja yritän saada yhdistelmäpillerit ja lupaan sit vaikka seurata edelleen aktiivisesti verenpainetta, ettei nouse pillereiden kanssa.
Eikö pillerit voi hakea ihan miltä lääkäriltä tahansa, ettei tartte olla gyne ku en viittis taas maksaa 100 euroa siitä? Entä ootteko saanu yhdistelmäpillerit vaikka ootte vähän ylipainoisia? Oon ajatellu pudottaa painoa vielä noin 10kg ja muutenkin vaikka painoindeksin mukaan olen vähän ylipainoinen niin olen kuitenkin hyvässä kunnossa urheilun ansiosta ja mulla on vahvat lihakset eli moni ei uskois et painan sen verran kuin painan.
Eli tällasta mulla! Kommentteja!