Mulle määrättiin Cerazettet kun Mirena hormoonikierukka ei oikein sopinut. Sama hormoonihan noissa on niin olisi kuulemma kehon pitänyt aika samalla tavalla toimia. Mutta koko ajan tuntuu tulevan kaikkea uutta pikku ongelmaa esiin. Nyt vasta kolmas liuska meneillään. Iho selkeästi rasvaisempi, halut vähentyneet huomattavasti, mielialat heittelee jonkiverran (kylläkin vähemmän kuin mistään yhdistelmäpillereistä aikoinaan). Mirenan ollessa paikoillaan ei vuotoja alkuun tullut ollenkaan ja myöhemminkin vain 3kk välein hyvin niukasti. Mulle sanottiin että cerazetten kanssa pitäisi suht samalla tavalla tulla, mutta nyt olen kaks viikkoa vuotanut hyvin omituista vuotoa, mahakipuja ja muutamana päivänä hyvin runsasta ns klimppistä vuotoa. Sitä ennen aika rajut raskausoikeet n kuukauden ajan. Tänään olin kolmannen kerran asian takia lääkärissä ja verikokeet otettiin kun lääkäri epäili raskautumista ja alkuraskauden km! Jos kokeissa hcg arvot koholla niin ihan varmasti vaihdan samantien. Liikaa riskejä tuntuu olevan ja noi sivuvaikutukset muutenkin, vaikka mulla aika lievinä toisiin verrattuna tuntuu olevan... Silti liikaa huolta ja ongelmaa, mieluummin vaikka laskeskelen "varmoja päiviä"! Lääkäri itsekin sanoi mulle, että noissa ehkäisyteho pienempi kuin muissa. Ja pitäisi muistaa ottaa ihan samaan aikaan. Mainitsin että pari kertaa unohtunut ja noin n 3h myöhässä ottanut, lääkärin mielestä tarpeeksi jotta teho heikentyy ja raskautumismahdollisuus on. Toinen että tupakoin, kuulemma heikentää cerazetten tehoa! Mitä ihmettä? Kuin kukaan ei aikasemmin ole puhunut mitään? Ja kipeänä ollessa myös ehkäisyteho laskee! Jahans, tässä pahin flunssakausi meneillään ja itse ollut kipeänä yhteensä kolme viikkoa kahden kuukauden sisällä!