Cerazette pillerit ja menkat,onko muilla ollut tämmöistä...?

minä niitä nyt reilun vuoden käyttänyt ja teki semmoisen,että oli menkat jotka alkoi 25.2 ja loppuivat vasta 16.3. ihmettelin jo,että koska tämä oikein loppuu ja lääkärille varasin jo aikaa,niin ne loppuikin sitten ykskaks ennen sitä aikaa,niin en mennyt. Nyt taas ei ole tuon maaliskuun jälkeen ollut menkkoja,että hiukan heittelee. Ei hyvä jos vuotaa 3 viikkoa,mutta sitten taas taukoa yli kuukausi. Onko muilla tehnyt tämmöistä?? Pitääkö se kierrukka hankkia vai mitä tässä oikein tekee?? :(
 
ex cerazetten käyttäjä
tuohan on ihan normaalia minipillereiden sivuvaikutus, vuotohäiriöt. minipillereissä kun ei oo estrogeeniä tasaamassa kiertoa ja vuotoja. eikä se välttämättä kierukalla parane. esim hormonikierukassa voi kärsiä eka 6kk joka päiväisestä tiputteluvuodosta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ex cerazetten käyttäjä;23692130:
tuohan on ihan normaalia minipillereiden sivuvaikutus, vuotohäiriöt. minipillereissä kun ei oo estrogeeniä tasaamassa kiertoa ja vuotoja. eikä se välttämättä kierukalla parane. esim hormonikierukassa voi kärsiä eka 6kk joka päiväisestä tiputteluvuodosta.
Ai,se on normaalia,jos ei tule menkkoja esim 3 kuukauteen ja sitten taas tulee ja kestää pitkäänkin ja taas ovat poissa? Saako kysyä mitä sinä käytät?
 
"vieras"
mulla oli ekat 5kk ilman ainuttakaan vuotoa, Sit aukes hanat ja vuosi aina 2-3 viikkoa saattoi olla viikon max 2 tauko ja taas vuosi, lisänä saattoi olla piuentä tiputteluvuotoa. Vaihdoin yhdistelmäpillereihin ja ikävät vuodot loppu heti ja kierto tasottui siihen 28 vrk.
 
ex cerazetten käyttäjä
Alkuperäinen kirjoittaja aloita päiväsi hymyillen;23692156:
Ai,se on normaalia,jos ei tule menkkoja esim 3 kuukauteen ja sitten taas tulee ja kestää pitkäänkin ja taas ovat poissa? Saako kysyä mitä sinä käytät?
niin no kaikenlaiset vuotohäiriöt on normaalia minipillereissä. minulla oli kuukautiset 3kk putkeen, onko se normaalia? lääkärin mielestä se oli normaalia ja käski jatkamaan cerazettea. itse kuitenkin lopetin. nyt meillä mennään kondomilla vaikka sekään ei ole kivaa. lääkäri määräsi kyllä toisen merkkiset minipillerit kokeiltavaksi jos haluan. mietin kuitenkin vielä tarkkaan kokeilenko.
 
[QUOTE="vieras";23692174]mulla oli ekat 5kk ilman ainuttakaan vuotoa, Sit aukes hanat ja vuosi aina 2-3 viikkoa saattoi olla viikon max 2 tauko ja taas vuosi, lisänä saattoi olla piuentä tiputteluvuotoa. Vaihdoin yhdistelmäpillereihin ja ikävät vuodot loppu heti ja kierto tasottui siihen 28 vrk.[/QUOTE]

Minä käytin aiemmin Yasmin pillereitä,eikä niissä ollut mitään ogelmia,menkat tuli aina sillä taukoviikolla,nyt vaihtoi noihin ikäni ja tupakoinnin takia,ja ettei ole sitä laskimotukos vaaraa 44v ikää kohta 45v.
 
cerazettea käytän ja tullut kaks kertaa kuussa reilun viikon kestävät, eli aika pitkälti kokoajan on ollut. Oma lääkäri sanoi, että on normaalia minipillereissä.

Nyt en ole pariin viikkoon syönyt niitä kun ei ole ollut rahaa käydä hakemassa, olen miettinyt ihan kondomiehkäisyssä pysymistä...
 
"Vierailija"
Minulla oli sama juttu edellisen kanssa. Ensin kuukautisia ei tullut aikoihin, mutta sitten kun ne tulivat, kierto oli kaksi viikkoa. Argh.

Enää en haluaisi minipillereihin koskea, mutta imetysaikana ei niin kauhean paljoa vaihtoehtoja ole. :-/
 
"Kaiku"
Mulla jäi Cerazeten aloittamisen jälkeen menkat kokonaan pois, ja pysyivät yli vuoden siis kokonaan poissa. Nyt jostain syystä on alkaneet silloin tällöin (ehkä joka kolmas kk) vuodot, eli ihan yllättäen alkavat ja saattavat kestää viikon verran tosi runsaina. Ennakointi on hieman hankalaa koska ei yhtään siis tiedä milloin tulevat. Toivon että palaisin tuohon että jäisivät kokonaan pois mutta taitaa olla toiveajattelua. Ja on kuulema ihan normaalia.
 

Yhteistyössä