Cerazette-minipillerit ja vatsakrampit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
oon syönyt noin 4kk cerazette-minipillereitä ja aina välillä kärsin kauheista vatsakrampeista. Kivut olleet vastaavia kuin kovat menkkakivut/ supistukset. Olen pohtinut, että pitäiskös lopettaa noiden syönti.. imetän, niin ei voi siirtyä e-pillereihin.

Kellään vastaavia kokemuksia? Mistä johtunut? Mitä teit?

No nyt mä vasta ymmärrän mistä mun vatsakrampit johtuu :O Ilmeisesti sit ainakin. Mut onko teillä ollut sellasta oikein et pitää mennä kaksinkerroin välillä kun kramppi tulee?

Itselläni ollut jo muutamia kuukausia ajoittain todella kovia vatsakipuja, enkä osannut yhdistää niitä cerazetteen kuin vasta nyt kun aloin mielenkiinnosta hakemaan tietoa netistä. Jotenkin tuntuu myös tosi luonnottamalle kuukautisten pois jääminen, ei ole normaalia tälläinen...nyt viskaan pillerit roskiin, jos oikeasti nämä kivut pillereistä johtuvat! Otettu jo sukupuolitauti testejäkin jne, mutta kaikki ok!
Ja sain muutama kuukausi sitten myös emätintulehduksen, liekkö sekin pillereistä lähtöisin...

Minullakin kyseisiä kipuja on, ja vaihtelee kuinka kovina supistuksen kaltaset kivut tulee, mutta joskus on pakko mennä kaksinkerroin kun koskee niin pahasti. Etenkin autoillessa pelottaa kivut, kun oikeen mitään ei voi tehdä.
Alkaa mennä hieman jo toivo noihin hormonaalisiin ehkäilyihin, sillä e-pillerit eivät toimineet mielialan vaihteluiden vuoksi. Olipa hienoa kun poikaystävä ei uskonut että mielialan vaihtelut eivät johdu pillereistä, vaan lähti lätkimään.
Olen miettinyt, että hormoonin aiheuttamat supistukset johtuu siitä että kohtu yrittää tyhjentää itseään. Minipillereissähän kohdun suulle taitaa muodostua jonkinlainen tulppa ja sen vuoksi se ei pystyisi tyhjentämään itseään normaalisti.

Onko kellään parempaa tietoa, sillä olisi tärkeää löytää sopivampi ehkäisykeino.

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä