Cerazette jälleen

Onko yhtään toiveita että nuo mielialanvaihtelut tasaantuis ajan kanssa...? Neljäs viikko menossa ja siitä kolme viikkoa ollut kamala olo (pinna kireällä, itkukohtauksia, vetämätön olo...)

Luovutanko liian lyhyeen jos lopetan käytön jo nyt - olo ei tunnu yhtään omalta itseltä :(

Käytin samaa muutaman kuukauden kunnes tajusin ettei olo parane. Raivosin pienelle poikaressukalle ja olin aivan hirveä! Kun ymmärsin hakeutua vaihtamaan ehkäisyä(kuparikierukkaan) sain oman itseni takaisin ja elämä alkoi hymyilemään! :wave: Oli meinaan sen luokan hirviöpillereitä etten enää IKINÄ syö!!! \|O

ehkäisijä
itkua. hermorauniutta. viikko aloituksen jälkeen alkoivat menkat. ei haluja. miksi olisin syönyt levyn viimeisiä pillereitä, jos voin palata entiseksi itsekseni perheen ja puolison iloksi. hirveetä kamaa. käsivarressa komeili hormonikapseli joitain vuosia sitten seitsemän kuukautta, joista putkeen vuosin viimeiset 3 kuukautta, kunnes älysin nypittää sen irti. spärdäreillä vaan, ei ne nyt voi olla niin vaikeita javascript:emoticon(':headwall:')
oikea koko: niin me hallitsemme kumia eikä kumi meitä. kaikista pillereistä mitä olen kokeillut, huonoja kokemuksia, mutta cerazette toi tullessaan myös vuodon.

juuh. täällä on kokeiltu myös pillerit ja minipillerit ja ehkäisyrengas.. uskottava se kuitenkin on että hormonit tekee hirviöksi. teki mieli paiskoa muksut seinälle pienestäkin yms kivaa.

kumilla täälläkin ja olo on PALJON palrempi ilman epäluonnollisia hormoneja

minäkin syönyt kyseisiä pillereitä yli vuoden ja pinna on koko ajan kireällä, ym mukavaa...mutta kävin kysymässä olisko muuta ehkäisyä mikä ei vaikuttais mielialaan, niin se lääkäri oli vakaasti sitä mieltä että ei ne mielialaongelmat pillereistä johdu ja lähdin sitten uuden pillerireseptin kanssa kotiin. mutta varmaan en kauaa ainakaan niitä syö...en tiiä, ei vaan jaksais kumiakaan...huoh! :\|

susa05
juuh täällä kans yks popsija.vannoin että vaihdan pilsut pois mutta mikään muu ehkäisy ei tuntunut tässä vaiheessa hyvältä.kierukkaa eivät suosittele jos meinaa 2 vuoden sisällä toista lasta.kortsu taas ei käy koska jos tulee vahinko en voi imettää 24 tuntiin jälkiehkäisypillerin jälkeen.
sanoivat että pillerit tasoittaa hormonipiikkejä...hmm....en allekirjoita tota mutta niin vaan tulin taas kotiin uuden reseptin kanssa.

on mulla ehkä vähän parempi olo kun kuukausi sitten.luotan siihen että tasoittuu ajan kanssa vielä enemmän

Minulle kyseiset pillerit ovat sopineet hyvin. Olen syönyt niitä jälkitarkastuksesta lähtien. Hormonikierukkaa yritettiin laittaa kun olin siihen aiemmin erittäin tyytyväinen .
Kohtu oli kuitenkin niin pieni kun menkat eivät imetyksestä johtuen olleet vielä alkaneet ettei laitto onnistunut. Niinpä jatkoin Cerazetteilla ja jatkan edelleen ;)

Minulle ei mitään yhdistelmä juttuja suositella koska takana on kaksi hepatoosiraskautta. Minipillerit tai hormonikierukka ainoat hormonaaliset vaihtoehdot....

Cerazeteilla kuukautiset ovat jääneet lähes kokonaan pois, ihan kuten hormonikierukan käytön aikana.

kotihiiri-79
Vastaanpa miekin..
Meillä mie popsin myös kyseissiä pillereitä. Ja olen kyllä meinannut heittää koko pilleri luikska laatan monesti seinään. Nyt on ollut jatkuvaa vuotoa n. 1,5kk. Ei mitään suurta, vain pientä tiputtelua siloin tällöin. Mutta sekin joskus ärsyttää..
Mielialat vaihtelee laidasta laitaan ja itkukohtauksia on tullut ihan likaa!!
Poika on 10kk ja aijonkin nyt imettämist' pikku hiljaa lopetella jos saisi vieroitettua siihen vuoden ikään menessä ja kokeilisi sitten jotain muuta ehkäisyä. Tosin muisakin on hormooneita ihan yhtä paljon etten tiedä autaako sekään vaihtaminen loppujen lopuksi. Kaikein paras ois tietty olla ilman ehkäsyä muttei meille vielä kolmatta lasta toivota. Tai siis minä en, miehellä jo kova vauva kuume ;)
Kortsut taas on niin ällöt etttei niistä niin tykätä. Mutta tietty paremopihan niihinkin on siirtyä jos tämä mun olo tila ei tassannu vaan päib vastopin pahenee..

Toivotavasti tulevaisuudessa keksitäisiin hyä ehkäsy jossa ei ois liiiaksi haittoja ois iisi käyttää =)

Ai nää kyseiset pillerit aiheuttaa muillekin mielialan vaihteluja, kiukkuisuutta ja haluttomuuta??
Ihanaa, luulin nimittäin jo tulleeni hulluksi, kun tuntuu ettei mies tee mitään enää oikein ja se vähäinenkin halukkuus, mikä synnytyksen jälkeen palasi, on kuin pois pyyhkäisty..ja kaikki tää alkoi siis sen jälken kun aloin em.pillereitä popsimaan. Vuotoja sentään ei oo mulle tullut, sehän tästä vielä puuttuisikin..

susa05
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.07.2005 klo 00:57 PikkuM kirjoitti:
Ai nää kyseiset pillerit aiheuttaa muillekin mielialan vaihteluja, kiukkuisuutta ja haluttomuuta??
Ihanaa, luulin nimittäin jo tulleeni hulluksi, kun tuntuu ettei mies tee mitään enää oikein ja se vähäinenkin halukkuus, mikä synnytyksen jälkeen palasi, on kuin pois pyyhkäisty..ja kaikki tää alkoi siis sen jälken kun aloin em.pillereitä popsimaan. Vuotoja sentään ei oo mulle tullut, sehän tästä vielä puuttuisikin..
ihan kun mun teksti.....

Minäkin
Täälläkin mielipuoli Cerazetten käyttäjä. Kolmas liuska menossa, ja oon miettinytkin jo, onko mulle nyt tullut synnytyksen jälkeinen masennus vai mikä on. Kaikki äijän tekemiset ärsyttää suunnattomasti, olo on veltto, kiinnostus kaikkeen nollassa. Vauva on kyllä saanut äidin vähäiset hyvät puolet!

Allin äiti
Vaihdoin Cerazettet heti e-pillereihin kun imetyksen lopetin. Niistä tuli akne ja mielialat totisesti oli vaihtelevat :/ Nyt Yasmineilla olo parantunut ja naama puhdistunut.

juuri alottanut
alotin pillerit 5 päivää sitten ja päätä on särkenyt koko ajan ja maha on turvoksissa. normaalisti menkat kestää 3-4 päivää nyt on ollut jo 5 päivää runsasta vuotoa. olen kiukkuinen huuan pikaystävälleni koko ajan pienistä asioista,mustasukkanen olenmelkeen sen omasta siskostakin.ennen pillereitteni alottamista meillä meni tosi hyvin.... voinko jo vaihtaa pillereitä? :ashamed: :/

epätoivo
:( :( :( Mä oon syöny cerazetteä noin vuoden nyt, menkat tullut ihan miten sattuu, viimeksi 2 viikkoo sitte, ja tänään... tunsin aivan selviä vauvan liikkeitä!!! Maanantaina soitan neuvolaan, enkä tiiä miten jaksan, keskeytys tuskin enää mahdollista, kun liikkeet jo tuntuu...

ä oon syönyt niitä nyt 2-3viikkoa ja muuten on sujunut hyvin mut on lyönyt kamalan turvotuksen päälle! mUakin ahdistaa kun käsiä särkee ja en tiedä onko ihan normaalia... Täytyy soitella maanantaina lääkärille... Tylsää vaan kun meille ei sit käy mikään hormonaalinen ehkäsy kun kaikkea on kokeiltu... En sillä etteikö tykättäis kortsuista, ollaan niitä käyetty välillä vaikka olenkin syönyt noita pilleritä. Kortsut on niin siistejä ja helppoja! Ite tykkään niistä jo senkin vuoks etti koko alapää aina ole ihan töhnässä...

Jenni
Hei, vaihdoin cerazetteen, koska ns. tavallisia estrogeenia sisältäviä yhdistelmäpillereitä ei saa nykyisten suositusten mukaan käyttää, jos on todettu aurallinen migreeni.
Mulla tuli sivuvaikutuksena lievä akne, mikä on harmillista... mutta siedettävää. Samoin paino on noussut vuodessa 7kg... Päänsärkyjä ei ole kuten entisillä pillereillä (Yasmin ja Diane Nova) eikä myöskään kiusallista ihon ja limakalvojen kuivamista jotka vaivasivat entisten pillereiden aikaan. Mielialani on nyt parempi kuin muiden pillereiden aikaan ja olen kuullut monen sanovan samaa. Mielialan vaihteluja ei siis kannata kovin herkästi laittaa pillereiden piikkiin varsinkaan sillon jos on äskettäin synnyttänyt ja hormonit heittelevät muutenkin.

Itse pohdin sitä, että kun ei ole ollut kuukautisia lähes vuoteen, kuinka pian pillereiden lopettamisen jälkeen kuukautiset tulevat ja voin tulla raskaaksi ? Onko kokemusta?

Yhteistyössä