cerazette gallup

  • Viestiketjun aloittaja vauvatuli
  • Ensimmäinen viesti
mini-pill-fani 4eva
Mini-pill on pitkään markkinoilla ollut halpa minipilleri, joka sopi mulle noin 100000 kertaa paremmin kuin Cerazette, voisipa sanoa jopa, ettei mitään ongelmia ollut. Ja sopii aivan yhtä hyvin imettäjälle. Mä en tajua miksi kaikille tyrkytetään tuota Cerazettea, kun vaihtoehtojakin on.
 
Irmalilla
Alkuperäinen kirjoittaja mini-pill-fani 4eva:
Mini-pill on pitkään markkinoilla ollut halpa minipilleri, joka sopi mulle noin 100000 kertaa paremmin kuin Cerazette, voisipa sanoa jopa, ettei mitään ongelmia ollut. Ja sopii aivan yhtä hyvin imettäjälle. Mä en tajua miksi kaikille tyrkytetään tuota Cerazettea, kun vaihtoehtojakin on.
oliskohan syy siinä että cerazetten pitäis kanssa estää ovulaation ja se unohdusaika on 12h. Muissa minipillereissä esim Mini-pillissä on unohdus aika vain 3-4h ja ehkäisy teho perustuu siihen että joku lima muuttuu siittöille läpipääsemättömiksi. että ehkäisyteho ei varmaan samaa luokkaa ku yhdistelmissä tai cerazettessä..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Martta-kerttuli:
Mun pitääs alottaa nuo pillerit mutta jäi nyt vaan mietityttään ku täs pakkausselostees lukee akne yhtenä haitttavaikutuksena. Mulla ollu akne ja en todellakaan haluais sitä toista kertaa. Söin kaks antibiootti kuuria siihen ja toisella kerralla sain tosi pahan allergisen reaktion(henki olis menny ilman sairaalahoitoo) siitä antibiootista. onko kauheen yleistä et puhkee akne?
Niinhän se on kaikissa pillereissä akne sivuoireena. =)
 
Martta-kerttuli harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja Cosmo:
Alkuperäinen kirjoittaja Martta-kerttuli:
Mun pitääs alottaa nuo pillerit mutta jäi nyt vaan mietityttään ku täs pakkausselostees lukee akne yhtenä haitttavaikutuksena. Mulla ollu akne ja en todellakaan haluais sitä toista kertaa. Söin kaks antibiootti kuuria siihen ja toisella kerralla sain tosi pahan allergisen reaktion(henki olis menny ilman sairaalahoitoo) siitä antibiootista. onko kauheen yleistä et puhkee akne?
Niinhän se on kaikissa pillereissä akne sivuoireena. =)
no näinhän se taitaa olla vaikka monesti kyl joitakin yhdistelmäpillereitä määrätään ihan nimenomaan akneen. jotkut sitä poistaa toiset taas aiheuttaa...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Martta-kerttuli harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja Cosmo:
Alkuperäinen kirjoittaja Martta-kerttuli:
Mun pitääs alottaa nuo pillerit mutta jäi nyt vaan mietityttään ku täs pakkausselostees lukee akne yhtenä haitttavaikutuksena. Mulla ollu akne ja en todellakaan haluais sitä toista kertaa. Söin kaks antibiootti kuuria siihen ja toisella kerralla sain tosi pahan allergisen reaktion(henki olis menny ilman sairaalahoitoo) siitä antibiootista. onko kauheen yleistä et puhkee akne?
Niinhän se on kaikissa pillereissä akne sivuoireena. =)
no näinhän se taitaa olla vaikka monesti kyl joitakin yhdistelmäpillereitä määrätään ihan nimenomaan akneen. jotkut sitä poistaa toiset taas aiheuttaa...
Itselle ei ole tullut ikinä aknea pillereistä. :saint:
 
Käytin kolme kuukautta. Luulin koko ajan olevani raskaana, oli ihan samanlaisia oireita. Lisäksi olin lukenut niistä keskusteluja, että jotkut olivat tulleet raskaaksi näistä pillereistä huolimatta, se lisäsi luuloharhojani. Oli pakko lopettaa, koska pelkäsin olevani raskaana tietämättäni, jolloin söisin koko ajan niitä pillereitä, vaikka olisin raskaana. Itse raskaus ei siis pelottanut, vaan se, että söisin pillereitä raskausaikana.
 
mun
kaikkien aikojen huonoin ehkäisy, ei koskaan enää. Ensin vuoti koko ajan, sit ei ollenkkaan ja sit tiputteli milloin sattuu. Naama kukki ekaa kertaa elämässä ja ehkäisyteho oli taattu, kun ikinä ei haluttanut.
 
Mammari
Hyviä puolia ei ole

Huonoja epäsäännöllinen kuukautiskierto,kivuliaat ja todella runsaat menkat,oksettava olo, jatkuva päänsärky. Todella todella kova päänsärky,jouduin jopa aivoverenvuotoepäilynä keskussairaalaan sen vuoksi,mutta pillereistä se johtui.
 
peesailija
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Hyvät puolet: ei mitään

Huonot: vuosin kuin seula yli 2kk, kunnes lopetin.
Samat sanat. Lisään vielä listaan tolkuttoman päänsäryn sekä vitutuksen. Ja 100%:n ehkäisytehon samoin, koska mua ei todella kannattanut lähestyä siinä mielessä ja tuskin houkutinkaan.

Niin ja mulla ei kavereilla tai tutuilla ollu tällaisia kokemuksia etukäteen, joten ei ollu asennoitumiskysymys vaan totesin ihan itse eikä ollu vaikea todeta. Lopetin pian ja sain kierukan laitettua, kun vauva oli vuoden. Väli mentiin muilla keinoin.
 
kk
Aloitettuani pillerit vuosin yhtäjaksoisesti varmaan kolme viikkoa mutta sen jälkeen helpotti. Ei mitään sivuoireita sen jälkeen ja kuukautiset ovat jääneet kokonaan pois (mikä on aivan mahtava juttu) eikä ole näkynyt kohta vuoteen.
 
Mulla ei oo mitään huonoa sanottavaa. Aluks vuosin tipotellen, mutta onneks olin kärsivällinen. 3kk:n jälkeen vuoto lakkas, eikä menkkoja tullut koko aikana (yli 3v.) mikä oli todellinen plussa.
Joskus jos unohtelin ottaa pillereitä niin saattoi pientä vuotoa tulla, mutta jos muistin ottaa pillerin joka päivä niin ei ollut mitään ongelmaa.
 
ihmettelijä
jos syö cerazettea onko keho sit samas tilas ku olis raskaana vai miten?? jos on saanu iho ongelmia ja suurta painonnousua raskauden aikana tuleeko niin tapahtumaan myös pillereitä syödessä?
 
Lopetin ennen kuin ensimmäinen liuska oli edes syöty. Mulla putosi mieliala kuin lehmänhäntä, siis kerta kaikkiaan masennuin ilman mitään syytä alle viikon käytön jälkeen. Itketti ja väsytti vain. Kokeilin muistaakseni vajaa 3 viikkoa ja sitten sanoi jo mieskin että nussii mieluummin vaikka kortsulla kuin että minä muutun sellaiseksi surumieliseksi panikoijaksi. Viikossa tasaantui tuo kun jätin ne pois. Ikinä en suosittelis kellekään!
 

Yhteistyössä