Caster Semenya, sukupuoli ja urheilu

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras

Testosteroniraja koskee ainoastaan XY-sukupuolikromosomin omaavia naisten sarjan kilpailijoita, joilla on korkeat testosteroniarvot.

Suomeksi sanottuna XY-sukupuolikromosomin omaava henkiö, jolla on korkeat testosteroniarvot on mies. Siis testosteroniraja koskee naisten sarjoissa kilpailevia miehiä. Herää kysymys miksi mies ei kilpaile miesten sarjassa?
 

Yhteistyössä