Cassy!!! Vastasit silloin mun tekstiin kun paino junnaa jne

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Minna

Vieras
Jos muistat kun kerroin esim mitä syön päiväs aikaan, sanoit että hiilareita liikaa mun ruuissa, ja pitäis protskua joka ruualle. Niin mitä oikeesti syön että vältän sitä hiilaria, siis koti ruokaakin. Kiitos jos vastaat.

Vähennät pastan, riisin, leivän ja perunan määrää. Tosin sen olet jo varmaan tehnytkin? Eli pääaterioilla suosit lihaa ja kasviksia.

Välipalaksi aina mielummin rahka tai tonnikala, kuin leipä tai vastaava hiilarijuttu. Ja raejuustoa voi lisätä melkein mihin vain!

Itse otan aamupalan kanssa aina heraproteiinilisän. Aamulla on muuten vaikea saada protskua kun perinteiset protskujutut ei ainakaan mulla painu.

Mä oon kyllä tosi otettu. Oma kyselyketju. Mun eka. :ashamed: :heart:

Mä en syö pastaa, riisiä melkein en koskaan. Peruna on yleinen ruoka mun lihojen ja kanojen kanssa. Syön naudan ulkofilepihvejä, kanaa fileitä, kalaa. Välipalana syön ehrmann rahkaa ja sinne joukkoon sokeritonta mehukeittoo tai rasvaton jogurtti ja hedelmä. Tonnikala tökkii joten sitä en saa alas.

Aamulla laitan kyllä puuron ja marjojen joukkoon 2-3 rkl raejuustoo.

Mulla on tota fastin proteiini jauhetta mitä vois juoda että saa tarpeeks proteiinia, mutta mielestäni saan sitä tarpeeks ku syön tota rahkaakin just välipalal yhden ja iltapalalla yhden, mutta välillä syön kyllä lisän ruispaloista toisen puolikkaan. Toisalta oon miettiny et söisinkö 6 ateriaa päivässä et aamupala, lounas, välipala, päivällinen, välipala, iltapala. Kun tuun iltavuorosta niin mulla on yleensä nälkä, vai onko se se ja sama vaikka söisin sen päivälliseni 18.30 illalla niin ei oo sit 21 jälkeen illalla mikään " mega " nälkä.

Oletko varma ettet nyt kuitenkin sitten saisi liikaa kaloreita? Oletko laskenut kulutuksen? Entä sen paljon syöt normipäivänä?

Sun syömiset kuulostaa kyllä laadultaan tosi hyviltä.

Lasken tonne kiloklubiin päivän kalorit, ja mullahan on se tietty prosentti laadittu salilla ohjaajan kanssa et saan hiilaria 45-50 % pv, proteiinia 20-30 %, rasvaa 15-20 %. Saan päivässä syödä 1700-2000 kcl, painoo on kumminkin vielä 107 kg. Kun ihmettelen tota painoo kun se ei laske, vaikka vaatteet putoo päältä.

Kun käyn salilla nyt tällä hetkellä 2 krt vk, kulutan yhtenä kertana 600-700 kcl, sitten kävelyllä 550 kcl, spinningis 650 kcl, jos jaksan vie niin käyn venyttely tunnilla niin siinä 300 kcl.

Siis olet selkeästi pienentynyt, kun kerran vaatteet putoo päältä? Eli olet saanut lihasta rasvan tilalle, ja siksi painosi ei putoa. :) Eikö?

Salilla käyvä voisi unohtaa sen vaa'an laihdutuksen mittarina. Käytä mittanauhaa mielummin!

Mittaatko kulutuksen liikuntasuorituksen aikana sykemittarilla vai miten? Ne näyttää monesti yläkanttiin.

Joo mulla on sykemittari käytössä. Siis toki mä olen iloinen että näytän huomattavasti pienemmältä kun viime talvena, pohkeet on pelkkää lihasta :), mutta niinhän ne kaikki on toitottanu et lihas on kasvanu, eikä sun paino putoo, mut siis vaikka oisin ens kesänä vaatekoossani 40, mihin on vielä 3 nroa matkaa niin painaisin silti 107 kg B)

Luulisin kuule, että voisit vähän lisätä liikuntaa tai pudottaa kaloreita. Ihan hiukan vaan, niin että näet mitä tapahtuu. Tosiaan se sykemittari näyttää noi kulutukset yläkanttiin, todellisuudessa ei varmaan kulu ihan noin paljon esim. salikerralla.

Jos sitä ylimääräistä vielä on (rutkasti?) niin silloin siitä voi myös päästä eroon. Sä kuulostat lupaavalta! :D :flower:

En kerta kaikkiaan jaksa liikkua joka pv, siis se 5 krt vk on se max, en haluais itteeni loppuun pistään, sit vois alkaa alamäki. Oisko sit et lisäisin aerobista liikuntaa enemmään, sitä kävelyä vaikka? Syötänhän mä painoni ja pituuteni sykemittariin, mitä mä nyt oon käyny salilla 6 kk niin alussa poltin melkein 900 kcl, nyt on pudonnu tohon 600-700 kcl, 1,5h mulle menee siellä aikaa melkein joka kerta.

Ja kyllä niissä painoissakin on potkua ettein ihan 20 kg painoilla vedetä B)

Jostain syystä uskon, ettet harrasta perinteistä tyttötreeniä. Mutta kuten sanottua, ne sykemittarit ei ole luotettavia kulutusmittareita.

Jos liikut jo noin paljon, lisääminen ei ole järkevää. Ihminen tarvitsee myös lepoa, sekä keho että mieli. Laske kaloreita vaikka 100kcal?

Joo kyllä se 2 pv vk lepoo tarvii. Mun syömisten kcl vaihtelee päivittäin. Nyt ei ole lähellekkään 2000 kcl mennyt vaan siinä 1700-1800 kcl hujakoilla. Jos nyt tiputan vaikka 1500 kcl, niin meneeköhän kroppa säästöliekille, ku en muutenkaan ole pieni ihminen siis pituudeltani vaikka ei kai se mitään vaikuta B)

Se ku sanoin että syön sillo tällö iltapalal sen rahkan kera yhen ruispalan puolikkaan niin on se paha? Hiilariahan siinä on. Mitä muuta sit söisin rahkan kanssa ku siä seassa sitä jogurttia tai mehukeittoo?

Rahka ei mee alas ananaksen kera ku se rahka maistuu liikaa siä, muuten kyllä tykkäänn ananaksesta. Mut jos sit syön purkin rahkan kyljessä. Joo en joka ilta syö, 2-3 iltana vk eli noin puolet viikosta. Mutta eiköhän tämä tästä, pääsen tavotteeseeni ja itsetunto pilvissä, vaikka se nytkin jo on noussut huomattavasti :)

Otappa ja käy aamulla ennen aamupalaa reilun puolen tunnin kävelylenkki, tyhjään vatsaan vähän vettä kun heräät ja kävelylle, silloin rasva palaa parhaiten ja pitäis lähteä painokin tippumaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Otappa ja käy aamulla ennen aamupalaa reilun puolen tunnin kävelylenkki, tyhjään vatsaan vähän vettä kun heräät ja kävelylle, silloin rasva palaa parhaiten ja pitäis lähteä painokin tippumaan.

Vois toimia.

Unohtu sanoa kun itse en suurin suiminkaan moiseen ryhtyisi. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Alkuperäinen kirjoittaja Minna:
Jos olen aamuvuorossa niin ei onnistu, mutta voisin kokeilla, jos sauvojenkaa lähen heiluun.

Juu ei sitä joka päivä tarvitse tehdä.

Mä jo luulin B) että joka päivä. Voinhan esim just sen kun kävelen nyt vaikka sitten 2 krt vk, niin ottaa ne aamusin tai toisen niistä ainakin.

Minä kävin 5 kertaa viikossa kun laihdutin, ihan sen ansiosta sanoisin että paino tippui. Kävin myös salilla, mutta enemmän lihaskuntoa varten kuin painontippumista. Ruokavalion kanssa joka sulla tuntuu olevan suht hyvä, lähti 1 kg viikossa.

Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Jotkut tekee joka pv, mutta ne jotku valmistautuu body-kisoihin. Itse et taida olla ihan huomenna menossa? :p

Juu en ihan taida mennä, ei oo se tavotteena B) Mutta niinkun sanoin niin en halua itteeni kuluttaa puhki että oisin sitten töissäkin tööt.