cassie said "yes"

PirunRasittava

Aktiivinen jäsen
08.05.2007
1 131
0
36
Mä oon miettinyt tässä sellaista, et aika vahva usko on ihmisellä, joka piippuun katsoessaan vielä sanoo uskovansa jumalaan, vaikka tietää kuolevansa sen vuoksi. Viittaan tällä nyt Columbinen koulusurmaan v.99.
Muutaman lähteen mukaan Eric Harris kysyi Cassie Bernallilta että vieläkö hän uskoo jumalaan ja tytön vastattua "kyllä", Harris ampui tätä päähän.
aika vahva täytyy uskon olla, että on valmis kuolemaan sen puolesta.
JA samalla mietin, missä oli se jumala, johon Cassie uskoi. Ei ainakaan Columbinessa 20.4.1999

http://youtube.com/watch?v=Up-E7mJ5NTE

VAROITUS!!!!tuo videon kuvasisältö voi olla joistakin järkyttävää
 
Alkuperäinen kirjoittaja PirunRasittava:
Mä oon miettinyt tässä sellaista, et aika vahva usko on ihmisellä, joka piippuun katsoessaan vielä sanoo uskovansa jumalaan, vaikka tietää kuolevansa sen vuoksi. Viittaan tällä nyt Columbinen koulusurmaan v.99.
Muutaman lähteen mukaan Eric Harris kysyi Cassie Bernallilta että vieläkö hän uskoo jumalaan ja tytön vastattua "kyllä", Harris ampui tätä päähän.
aika vahva täytyy uskon olla, että on valmis kuolemaan sen puolesta.
JA samalla mietin, missä oli se jumala, johon Cassie uskoi. Ei ainakaan Columbinessa 20.4.1999

http://youtube.com/watch?v=Up-E7mJ5NTE

Se nyt vaan on niin ettei kukaan tiedä mitä kauheampaa olis hälle voinut tulla vastaan jos ei olis kuollu,ehkä jumala otti hänet siksi pois.Ja ei, en ole kiihkouskovainen mutta mulla on omat mielipiteet ja aattet uskosta.

 
No, mä en tajua tätä logiikkaa mikä tässä on. Onks tässä nyt pointtinä osoittaa että Jumalaa ei ole koska Cassie kuoli? Sitä paitsi tota kysymystä ei ole edes voitu vahvistaa -kyse todellakin on muutamasta lähteestä.
 
Sanotaan että ihmisen halu pysyä hengissä on niin vahva että yleensä ihminen tekee kaikkensa, myös valehtelee, pysyäkseen hengissä joten kyllä saa aika vahva usko olla että pyssyn piippuun katsoessaankin sanoo uskovansa Jumalaan mutta siitä kai uskossa on kysekin. :/ Ei kai uskova voi kieltää uskoaan edes tuollaisessa tilanteessa vaan jättää kohtalonsa tavallaan Jumalan käsiin sanoessaan uskovansa. Ehkä se usko Jumalaan on ollut tuossa tilanteessa se ainut lohtu ja usko pelastuksesta. :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja pienenhetken:
siinä vaiheessa kun aseella päähän osotetaan,ei ehkä tiedä mitä "pitäisi" vastata että henkiin jäisi...

No ei varmaan, mutta musta olis hienoo, jos osaisin uskoa johonkin niin vahvasti että kuolemankaan edessä en sitä kieltäisi. Vaikka tuskimpa olisi ollut merkitystä mitä olisi vastannut, luodista olis tullut kuitenkin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Coffee Break:
No, mä en tajua tätä logiikkaa mikä tässä on. Onks tässä nyt pointtinä osoittaa että Jumalaa ei ole koska Cassie kuoli? Sitä paitsi tota kysymystä ei ole edes voitu vahvistaa -kyse todellakin on muutamasta lähteestä.
Kunhan aikani kuluksi mietin asioita.
 
Alkuperäinen kirjoittaja harmaja kirnupiimä:
Sanotaan että ihmisen halu pysyä hengissä on niin vahva että yleensä ihminen tekee kaikkensa, myös valehtelee, pysyäkseen hengissä joten kyllä saa aika vahva usko olla että pyssyn piippuun katsoessaankin sanoo uskovansa Jumalaan mutta siitä kai uskossa on kysekin. :/ Ei kai uskova voi kieltää uskoaan edes tuollaisessa tilanteessa vaan jättää kohtalonsa tavallaan Jumalan käsiin sanoessaan uskovansa. Ehkä se usko Jumalaan on ollut tuossa tilanteessa se ainut lohtu ja usko pelastuksesta. :/

aika ristiriitaista, että mä en koskaan ole tarvinnut jumalia, mutta silti mun mielestä on hienoa että joku pystyy uskomaan niin vahvasti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja PirunRasittava:
Alkuperäinen kirjoittaja harmaja kirnupiimä:
Sanotaan että ihmisen halu pysyä hengissä on niin vahva että yleensä ihminen tekee kaikkensa, myös valehtelee, pysyäkseen hengissä joten kyllä saa aika vahva usko olla että pyssyn piippuun katsoessaankin sanoo uskovansa Jumalaan mutta siitä kai uskossa on kysekin. :/ Ei kai uskova voi kieltää uskoaan edes tuollaisessa tilanteessa vaan jättää kohtalonsa tavallaan Jumalan käsiin sanoessaan uskovansa. Ehkä se usko Jumalaan on ollut tuossa tilanteessa se ainut lohtu ja usko pelastuksesta. :/

aika ristiriitaista, että mä en koskaan ole tarvinnut jumalia, mutta silti mun mielestä on hienoa että joku pystyy uskomaan niin vahvasti.
Tuo "tarvita Jumalaa" on muuten uskovista aika lailla eri asia kuin ei-uskovista luulisin. Uskova tarvitsee Jumalaa kaikessa, Jumala auttaa kaikessa jne. Esim se että herää uuteen päivään voi uskovasta olla Jumalan "ansiota".

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Luulenpa että jos ketä tahansa meistä osoitetaan aseella päähän nin sitä on valmis uskomaan vaikka käkikelloon että pelastuis

Mutta tossa nyt ei ole kyse siitä, vaan siitä, että kieltääkö uskova uskonsa jos aseella päähän uhataan ja MAHDOLLISESTI kieltävä vastaus voisi pelastaa.
 
Tuo ensimmäinen video voi olla aika "järkyttävä" joillekkin. Siinä kun näytetään nuo surmaajat kuolleena verilammikoissaan... Ihmettelen muuten, että mistä tuollainen kuva on saatu käyttöön. Ei tuollaisia kuvia yleensä levitellä lehdistöissä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tuo ensimmäinen video voi olla aika "järkyttävä" joillekkin. Siinä kun näytetään nuo surmaajat kuolleena verilammikoissaan... Ihmettelen muuten, että mistä tuollainen kuva on saatu käyttöön. Ei tuollaisia kuvia yleensä levitellä lehdistöissä.

oi sori. mä luulin et se oli se toinen versio.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tuo ensimmäinen video voi olla aika "järkyttävä" joillekkin. Siinä kun näytetään nuo surmaajat kuolleena verilammikoissaan... Ihmettelen muuten, että mistä tuollainen kuva on saatu käyttöön. Ei tuollaisia kuvia yleensä levitellä lehdistöissä.

eihän sitä tarvii kuin yhden toimittajan päästä kuvaamaan niin kuvat leviää heti. tai joku saa käsiinsä poliisien matskua niin siinä se.
 
Alkuperäinen kirjoittaja PirunRasittava:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Luulenpa että jos ketä tahansa meistä osoitetaan aseella päähän nin sitä on valmis uskomaan vaikka käkikelloon että pelastuis

Mutta tossa nyt ei ole kyse siitä, vaan siitä, että kieltääkö uskova uskonsa jos aseella päähän uhataan ja MAHDOLLISESTI kieltävä vastaus voisi pelastaa.

Ja siinä tilanteessako ihminen tekee järkeviä ratkaisuja jotka perustuvat johonkin totuuteen? ja olisiko se taannut mitään? Ja onko tämä vain legendaa?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja PirunRasittava:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Luulenpa että jos ketä tahansa meistä osoitetaan aseella päähän nin sitä on valmis uskomaan vaikka käkikelloon että pelastuis

Mutta tossa nyt ei ole kyse siitä, vaan siitä, että kieltääkö uskova uskonsa jos aseella päähän uhataan ja MAHDOLLISESTI kieltävä vastaus voisi pelastaa.

Ja siinä tilanteessako ihminen tekee järkeviä ratkaisuja jotka perustuvat johonkin totuuteen? ja olisiko se taannut mitään? Ja onko tämä vain legendaa?

Joittenkin lähteitten mukaan noin tapahtui ja joittenkin lähteitten mukaan kysymys esitettiin eri henkilölle, joka kuitenkin selvisi hengissä.
En mä yritäkään sanoa et mitä siinä pitäis/ei pitäis tehdä, mä vaan mietin.
Ja joo, mä epäilen kyllä et olispa vastaus ollu mikä tahansa niin lopputulos olis ollut sama.
 
Mun muistaakseni juttu meni niin (siitä on siis kauan aikaa kun olen tästä jutusta lukenut) että jos tämä kysymys esitettiin niin Cassie vastasi suunnilleen niin että tiedäthän sinä että uskon (Cassie tunsi ampujan). Sitten vasta ampuja vetäisi aseen esiin ja ampui hänet. Toki voin olla väärässäkin, muisti ei pelitä niin hyvin kuin nuorempana :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Coffee Break:
Mun muistaakseni juttu meni niin (siitä on siis kauan aikaa kun olen tästä jutusta lukenut) että jos tämä kysymys esitettiin niin Cassie vastasi suunnilleen niin että tiedäthän sinä että uskon (Cassie tunsi ampujan). Sitten vasta ampuja vetäisi aseen esiin ja ampui hänet. Toki voin olla väärässäkin, muisti ei pelitä niin hyvin kuin nuorempana :whistle:

varmaan aika monta erilaista versiota asiasta on. ainahan asiat muuttuu ja joistain tulee legendoja.
 

Yhteistyössä