Carenan matkarattaat

Ensivauva
EI EI EI EI EI ÄLÄ OSTA!!!!!!!!

Eivät todellakaan toimi talvella! Muoviset jarrupalat hajoavat heti kun pyörien osien väliin menee sepeliä. Lapsen istuma-asento on syvällä kuopassa ja laidat ovat liian korkeat! Yksivuotiaan jalat eivät yllä lähellekään jalkatukea, joka kulkee alhaalla pyörien lähellä eli lapsen on pakko istua jalat suorana.


Meillä nämä vaunut olivat kauhistus. Ostimme tilalle Brion ponyt, joista minulla ei ole yhtään huonoa sanaa sanottavana. Ne varmasti toimii myös talvella.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.06.2006 klo 21:41 Ensivauva kirjoitti:
EI EI EI EI EI ÄLÄ OSTA!!!!!!!!

Eivät todellakaan toimi talvella! Muoviset jarrupalat hajoavat heti kun pyörien osien väliin menee sepeliä. Lapsen istuma-asento on syvällä kuopassa ja laidat ovat liian korkeat! Yksivuotiaan jalat eivät yllä lähellekään jalkatukea, joka kulkee alhaalla pyörien lähellä eli lapsen on pakko istua jalat suorana.


Meillä nämä vaunut olivat kauhistus. Ostimme tilalle Brion ponyt, joista minulla ei ole yhtään huonoa sanaa sanottavana. Ne varmasti toimii myös talvella.
Olen samaa mieltä yleensäkin matkarattaista, vaikka niissä olisikin isot pyörät.....ne on ihan syvältä ainakin talvella. Talvella kuule ihan perusrattaat ovat kaikista asiallisimmat ja niitäkin on monellaisia.

Ja sitten vielä tuli juuri tuosta istuma-asennosta mieleen, että yleensäkin matkarattaissa on ihme istuma-asento...ei siis sellainen selkä suorassa asento, kuin saa esim. perusrattaissa vaan lapsi on hiukan takakenossa nojaten selkänojaan ja meillä vauvelit ainakin yritti aina itseään kurottaa pystympään asentoon, jolloin selkänoja ei kyllä ollut lähimaillakaan. Ja, kun olivat niissä 5- piste valjaissa kiinni niin homma näytti juuri siltä, kuin olisin köyttänyt pakosti 1 v:n kiinni rattaisiin hiukan makuuasentoon, vaikka toinen olisi halunnut kunnolla istua ja katsella ja yritti epätoivoisesti repiä itseään eteenpäin.

Joo ja sit tosiaan ne jalkatuet......siis mitkä??? Eihän ne edes tue, kun ovat kiinteät ovat siellä jossain alhaalla. Meillä tais vasta n. 2 vuotiaan jalat ylettyä sinne ja silloinkin jalat eivät olleet luonnollisessa asennossa. Tarkoitan vain sitä, että jalat olisi saanut tukevasti jalkatuen päälle vasta silloin, kun olisi istunut aivan suurinpiirtein etureunassa. selkänojaan nojaten normaalisti istuen jalat piti ns. koukistaa hiukan penkin alle, että osuivat "tukeen".

Ostin sitten muutamien/ monien erillaisten matkarattaiden kokeilujen jälkeen Emmaljungan perusrattaat ja ne toimii...siis ainakin jo 2 vuotiaalla. Pienimmille on myynnissä kuomurattaita.

Nämä matkarattaat ovat mielestäni asiallisia ainoastaan ja vain kakkosrattaina...eli silloin, kun on autolla liikenteessä ja tarvitsee rattaita ns. hetkittäin ja ei halua niiden vievän autossa tilaa ja kaupassa/ kauppakeskuksissa haluaa päästä kepeästi liikkumaan eteenpäin.

AAH...tulipa taas vuodatettua ja toivottavasti joku edes tajus mitä tässä yritin sanoa. :eek: =)
 
Just ostettiin Carenan Sprint Lux Swivel matkarattaat ja tosissaan on hienot vehkeet. Maksoi 179 euroo.

Kunnollisen kokoset pyörät eli ihan varmasti pääsee liikenteeseen talvellaki. Vapaasti kääntyvät etupyörät jotka saa lukittua eikä lapsen jalat yllä renkaisiin (ongelma edellisten kanssa..). Mä oon itte kyllä tuohon istuma-asentoon tosi tyytyväinen, meillä on just tollanen pystyynvänkääjätyttö ja sille saa tuon selkänojan kyl ihan pystyasentoon. Turvakaaren saa säädettyä niin että se tulee hieman etuviistoon selkänojaa kohti niin ei tarvii sitäkään kohti jatkuvasti vängätä kun siitähän täytyy pitää kiinni kokoajan :D Ratasosan saa käännettyä joten voi lykkiä kummin päin haluaa. Viispistevaljaille on kahdet reiät joten voi siirtää kiinnitystä ylemmäs ku laps kasvaa. Tavarakorissa on reunassa loivennus että ostokset saa sinne suht inhimillisesti. Työntöaisan korkeutta saa säädettyä. Hintaan sisältyi myös jalkapeite.

Kaikenkaikkiaan oon tosi tyytyväinen. Edellisten kans oli vaikka minkälaista ja nää on nyt vähän aikaa ollu enkä oo kyl vielä keksiny mitää mitä noissa pitäs muuttaa. Vähänhän nuo oli kalliit mutta päätettii vähän enemmän sijottaa niihin, paljon ku tulee tytön kans liikuttua ulkosalla.
 
Meillä olis tollaset isopyöräiset gracot (cirrius) myytävänä, maksoivat uutena ton 179e ovat 2004 mallia. Jos jotain kiinnostaa laittaa spostia eli en ala yrittään tota kunnolla mutta täs olis hanne.1@luukku.com
 

Yhteistyössä