Carenan kaksosten kärryt

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jellona-78
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Jellona-78

Vieras
Nyt tarttisin apua.
Mulla on suunnitelmissa hankkia sisaruksille Carenan double svingit(?) Nyt kaipaisinkin teidän käyttäjien kokemuksia, niin hyviä kuin huonojakin. Tai jos joku muu on samantapainen Kärry mutta parempi. Lasten ikäero tulee olemaan noin vuosi ja 9 kuukautta. Eli vauva on syntymässä marraskuun alussa.

Nii ja mitä mieltä ootte et pärjääkö pehmeellä kantokopalla vai onko vaununkoppa parempi, kun nyt on kuitenkin talvi eessä.

Kiitos viitseliäille vastaajille!

Meillä oli sellaset, ja on parhaimmat tuplat mitä on ollu =)
Tykkäsin kovasti siitä, että vauvan kopan sai itseensä päin ja esikoisen sai naamamenosuuntaan päin.
Tavarakorit oli tilavat, siis ihan älyttömän vetävät. Ja se oli meille myös suuri kriteeri, autottomia kun ollaan.
Rattaat on myös kevyet. Paljon kevyemmät kuin esim meidän emmaljungan tuplat.
Isot pyörät, edessä kääntyvät (saa myös lukittua). Kulki hyvin lumessakin eteenpäin.
Tilavat istuinosat. Paljon tilavammat kuin muissa vierekkäin olevissa tuplissa. Myös kuomut on korkeat, mahtuu pidempikin lapsi istumaan kyytiin.
Rattaista en oikein löydä mitään moitittavaa. Halvat ja hintansa väärti =)

Ja ehdottomasti ottaisin vauvalle sen kopan, kuomussa ei ole mitään kurkistusluukka ja kyllä sitä vauvaa pitää nähdä koko ajan kun rattaita lykkii :D
Vaunukoppa on aika pieni (pituutta muistaakseni 70cm), mutta meillä on molemmat lapset menneet koppaan sinne 6kk ikään asti.

Suosittelen ehdottomasti näitä vaunuja.

Mä ostin noi double swingit käytettynä ja jarru oli löystynyt ihan pilalle,ei pitänyt pienessäkään alamäessä ja valui kävelyn aikana ärsyttävästi tökkimään. Ei siis pysynyt enää ylhäällä eikä alhaalla. Lisäksi etupyörien lukko oli käytössä kulunut niin ettei pyöriä saanut enää lukittua suoraan työntäessä vaan kesken matkan toinen pyöristä kääntyi aina poikittais ja aiheutti rattaiden tärinää. Yhdellä perheellä olleet nämä rattaat käytössä ja käytön laatua en toki tiedä mutta toiste en kyseisiä rattaita ostaisi,edes uutena.

Meilläkin oli / on nuo kärryt. Lapsilla ikäeroa 1v7kk
Oikeastaan voin vaan suositella,
- erilliset kuomut, meillä esikoinen ei halua istua kuomun alla ja vauva sen tarvii. Myöskää ei mahtunut kovinkaan moniin vierekkäin istuttaviin tupliin kuomun alle, vaikka ikää oli vasta se 1,5 kun kärryjä hankittiin.
- vauvan saa työntäjään päin. Isompi sisarus ei pääse niin pahasti tökkimään vauvaa.
- hyvät tavaratilat
- todella kevyet työntää ja kääntyvät kuin unelma
- eikä ne ees ole ihan mahdottoman isot, mahtuvat jokaisesta normiovesta sisään jne.
- menevät suht pieneen tilaan kasattuna
Eli hintaansa nähden todella hyvät.

Meillä oli sellaset, ja on parhaimmat tuplat mitä on ollu =)
Tykkäsin kovasti siitä, että vauvan kopan sai itseensä päin ja esikoisen sai naamamenosuuntaan päin.
Tavarakorit oli tilavat, siis ihan älyttömän vetävät. Ja se oli meille myös suuri kriteeri, autottomia kun ollaan.
Rattaat on myös kevyet. Paljon kevyemmät kuin esim meidän emmaljungan tuplat.
Isot pyörät, edessä kääntyvät (saa myös lukittua). Kulki hyvin lumessakin eteenpäin.
Tilavat istuinosat. Paljon tilavammat kuin muissa vierekkäin olevissa tuplissa. Myös kuomut on korkeat, mahtuu pidempikin lapsi istumaan kyytiin.
Rattaista en oikein löydä mitään moitittavaa. Halvat ja hintansa väärti =)

Ja ehdottomasti ottaisin vauvalle sen kopan, kuomussa ei ole mitään kurkistusluukka ja kyllä sitä vauvaa pitää nähdä koko ajan kun rattaita lykkii :D
Vaunukoppa on aika pieni (pituutta muistaakseni 70cm), mutta meillä on molemmat lapset menneet koppaan sinne 6kk ikään asti.

Suosittelen ehdottomasti näitä vaunuja.

Peesi. Meillä nämä myös ja ihan superbit!

Itse ostin pari viikkoa sitten käytettyinä (ja uuden veroisena) 180 eurolla ja siihen vaunukopan vauvalle alesta 30 eurolla. Laskettuaika joulkuussa ja ikäeroa lapsilla tulee olemaan 1v 7kk. netti vertailua tehneenä tulin siihen tulokseen, että nämä ovat meille sopivimmat... Jos olisi rahaa niin P&T vaunut olisivat olleet ihanat, mutta kun en halua sijoittaa vaunuihin niin paljoa.

[QUOTE="vieras";27116739]Itse ostin pari viikkoa sitten käytettyinä (ja uuden veroisena) 180 eurolla ja siihen vaunukopan vauvalle alesta 30 eurolla. Laskettuaika joulkuussa ja ikäeroa lapsilla tulee olemaan 1v 7kk. netti vertailua tehneenä tulin siihen tulokseen, että nämä ovat meille sopivimmat... Jos olisi rahaa niin P&T vaunut olisivat olleet ihanat, mutta kun en halua sijoittaa vaunuihin niin paljoa.[/QUOTE]

Ja hyvä niin, mun kuuleman mukaan kovinkaan moni lapsi ei niissä viihdy, koska se alempana istuva ei juuri näe mitään. Meillä lapset halunneet jo n. 3-4 kk eteenpäin tarkastella maailmaa. Tietty jos sattuu sellainen vauva joka vaan nukkuu rattaissa.

Mutta mä luulen ettei pelkkä pehmeä kantokoppa kyllä toimi, etenkään talvivauvalla. Se kuomu jää kuitenkin aika ylös, joten on aika avara sitten se vauvan paikka. Tuulee ja sataa kyllä varmaan sisään.
Parempi se koppa kun saa työntäjään päin, niin ei suoraan naamalle tuule ja siinä sitten oma se kuomu joka vähän paremmin suojaa.

[QUOTE="vieras";27116739]Itse ostin pari viikkoa sitten käytettyinä (ja uuden veroisena) 180 eurolla ja siihen vaunukopan vauvalle alesta 30 eurolla. Laskettuaika joulkuussa ja ikäeroa lapsilla tulee olemaan 1v 7kk. netti vertailua tehneenä tulin siihen tulokseen, että nämä ovat meille sopivimmat... Jos olisi rahaa niin P&T vaunut olisivat olleet ihanat, mutta kun en halua sijoittaa vaunuihin niin paljoa.[/QUOTE]

Mistä sä sait noin edulliseen sen kopan?

Yhteistyössä