Carazette pillerien jälkeen kierron normalisoituminen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MOLLAKKA
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

MOLLAKKA

Jäsen
20.04.2007
94
0
6

En tiedä onko tämä oikea osasto tätä kysyä mutta kysyn kuitenkin. Kuinka kauan on mennyt teillä jotka olette noita carazette pillereitä syönyt ennen kuin kierto on normalisoitunut niiden lopettamisen jälkeen? Itse söin mini-pill pillereitä ensin 4 liuskaa ja vaihdoin sitten näihin carazetteihin pariksi kuukaudeksi. Nyt olen kuukauden ollut näitä syömättä ja on ollut 14 päivän kierto. Eli missä vaiheessa todella pääsee sitä vauvaa yrittämään, näin lyhyellä kierrolla kun ei ilmeisesti onnistu.

Söin Femoden-yhdistelmäpillereitä 12,5 vuotta ja vaihdoin ne Cerazetteen, joita söin 13 kk. Cerazeten aikana ei ollut ollenkaan kuukautisia, paitsi pariin otteeseen pientä tiputtelua, sen jälkeen kun olin unohtanut yhden pillerin yli 12 tunnilla. Lopetettuani pillerit meni 8 viikkoa ennenkuin tuli eka vuoto ja se oli tosi niukkaa, melkein olematonta tiputtelua, jota kesti kaikkiaan neljä päivää. Seuraava kierto olikin sitten 26 päivää ja sitä seuraava 24 päivää. Molemmissa vuoto oli suht normaalia, mutta kesti vain 2-3 päivää. Nyt eletään kiertopäivää 7/24-26 ja ovulaation pitäisi ajoittua suunnilleen maanantaille. Jännityksellä odotan, että tuleeko mitä tuntemuksia. Olen pitänyt aika tarkkaan kirjaa pillereiden lopetuksen jälkeen ja vaikuttaa siltä, että ainakin viime kierrossa tunsin ovulaation. En kyllä varmaan olisi sitä tunnistanut, ellen näin jälkikäteen pystyisi päiviä laskemalla toteamaan, että sehän se taisi olla. Tuskinpa tästä paljon apua on, mutta tulipahan kerrottua. Ei muuta kuin onnea yritykseen!

itse söin cerazetteja 2 vuotta, lopetin tammikuun alussa. mulla taisi alkaa menkat tammikuun lopulla ja olivat normaalit, sitten seuraava kierto venyi 43 päiväksi..kyllä meinasi hermot mennä. No sitten seuraavia menkkoja ei kuulunutkaan, ja sain jo lääkäriltä terolut-kuurin ja mistä yhden satsin vetelin, no eipä sittenkään kuulunut menkkoja, joten menin gynelle.
gyne ultras ja totes että oon raskaana. ei tullut mieleen tehdä testiä, kun vapun aikoihin multa otettiin verikoe, mikä näytti negaa.

pyydä gyneltä saada terolutia säännöllistyttymään kiertosi. kyllä ne menkat alkaa tasottumaan ja yritystä peliin.. :hug:

kannattaa varmasti kääntyä mielummin gynekologin puoleen kuin terveyskeskuksen. ne kumminkin tietää asiat paremmin ja saat paremmat ohjeet. tuskin terkkarilääkäri juurikaan tietää noista teroluteista.kokemuksesta nimittäin tiedän että omalääkäri viis veisas asiasta.ja pyydä samalla että kattoo ultralla, onko limakalvot ihan ok.

Juu, täällä näyttäisi kierto säännöllistyvän oikein mukavasti. Siihen malliin tuhruttelee, että jos vanhat merkit pitää paikkansa, niin viimeistään ylihuomenna menkat alkaa ihan kunnolla ja siinä tapauksessa kierto olis 25 päivää. Edelliset kun oli 26 ja 24, niin voikos paljon säännöllisempää olla. Oviskipuja en tällä kertaa huomannut, mutta poikkeuksellisen runsasta paksua kirkasta limaa kylläkin oletetun oviksen aikoihin. Kyllä on jännää tämä itsensä tarkkailu.. Miestä ei oikein tunnu jaksavan aihe kiinnostaa. Vähän vaan pelottaa, kun tuntuu nyt säännöllistyneen tuo kierto ihmeen hyvin, että jos tuleekin takapakkia ja menee vielä ihan sekasin, jää vaikka menkat kokonaan pois. Mutta ei pidä stressata, ei se ainakaan auta - päin vastoin.

Yhteistyössä