Canesten hiivaan rv 9+1

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hiiiiiivvvaaaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hiiiiiivvvaaaa

Vieras
Voiko käyttää canesten emätinpuikkoja (ilman asetinta) tässä vaiheessa raskautta. Hiiva on selkeä, mutta apteekista sanoi, että voidetta voi käyttää, mutta puikkoja ei ennen kuin ensimmäinen kolmannes takana... Onko jollekin esim. lääkäri määrännyt noita puikkoja ennen ensimmäisen kolmanneksen täyttymistä? Vai käytänkö vain voidetta + esim. gefilus tuotteita/maitohappobakteeria??

Enpä osaa sanoa varmuudella sanoa. Jostakin tosiaan olen minäkin lukenut, että puikkoja saa käyttää vain ensimmäisen kolmanneksen jälkeen. Soita vaikka neuvolaan ja kysäise josko he osaisivat neuvoa.

Kärsin koko alkuraskauden ajan hiivatulehduksesta. Canestenin käytin ihan alkumetreillä, oli varmaan rv 7. Luotin siihen pakkausmerkintään, jossa sanottiin, että voi käyttää raskauden aikana. Oireet helpottui, mutta palasivat kohta uudestaan. Sitten mun neuvolalääkäri kirjoitti Pevaryl-nimisiä puikkoja jatkoon ja sitten tepsi. Aina satunnaisesti on ollut kutinoita sen jälkeenkin, mutta ruokavaliolla oon saanut oireet pysymään aisoissa. Eli yritän syödä mahd. vähän sokeria, paljon jugurttia ja gefilus-tuotteita ja lisäksi olen osatnut kaupasta hiivatonta ruisleipää ja yrittänyt mahd. vähän syödä mitään vehnästä tehtyä... Taisin muuten jossain vaiheessa vielä käyttää gyno-daktarin-puikkokuurin myös, mutta silloin oli jo rv 15.

Mulla kans hiiva vaivannu koko raskauden.
Canesten aiheutti kuumotusta,enkä tykännyt "olotilasta",joten otin luomukikan käyttöön ja se toimii.
Lääkeruiskulla n.5-10ml piimää tai luonnonjugurttia alapäähän...siis ihan emättimeen.Se valuu kyllä ikävästi pois aika heti,mutta rippeitä jää sinne,joka tasoittaa ph:ta ja rauhoittaa selvästi kutiamista.
Olen laittanut pikkarinsuojan,johon enimmät on valunut ja ensimmäisen wc käynnin jälkeen olen ottanut pois.Ei haise,vaikka luulisi.
Toisen latingin laitan yöksi.Eli kaks kertaa päivässä.
Muutaman päivän käytön jälkeen voi pitää "vapaata".Jatkaa taas sitten jos oireita tulee.
Itselläni on ollut pois reilun kk piimähoidolla.Taas uuden muutaman päivän piimäpäivän jälkeen oireet häviää.Joskus pidemmäksi aikaa joskus vaan viikoksi kahdeksi.

Ei maksa juuri mitään ja takuuvarmasti ei ole mitään haittaa,jos kokeilee.

Mulla oli raskausaikana 5 hiivatulehdusta, jotka hoidin kaikki gyno-daktarin puikoilla (3kpl kuuri). Jostain syystä mulle ei ole Canesten koskaan tehonnut. Apteekista kysyin neuvoa ja sanoivat, että noita voi huoletta käyttää.

Turvallisinta olisi kysyä suoraan teratologisen tietopalvelun puhelin-infosta, siellä on raskausajan lääkeasioihin paras ja ajan tasalla oleva asiantuntemus. Sieltä sain itse avun toiseen lääkeongelmaan.

Yhteistyössä