Canesten/Gyno-daktarin/Apua!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nainen24
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nainen24

Vieras
Olen käyttänyt hiivasieneen kaksi Canestenin 500mg-emätinpuikkoa sekä Canestenin voidetta. Myös Bulgarian jogurtit on testattu. Hiiva jyrää yhä ja olo on epätoivoinen!! ); Olen kuullut suun kautta otettavasta hiivalääkkeestä, mutta raskaustoiveiden takia se ei tällä hetkellä sovi (kuukautiset alkaa+hormonihoidot yms.).

Tutkin apteekin verkkosivuja ja löysin jotain tietoa myös Gyno-daktarin- nimisestä hiivalääkkeestä, mitä on emätinpuikon sekä -voiteen muodossa. Onko kenelläkään kokemusta ko. lääkkeestä?!? Onko siitä ollut apua hiivaan?

Kuukautiset ovat alkamaisillaan, mutta olo on hiivan vuoksi kestämätön! Siksi ajattelin kokeilla tuota Gyno-daktariinia, kun Canestenkaan ei auttanut tähän sitkeään tulehdukseen. Heikentääkö kuukautiset hiivalääkkeen tehoa??

Auttakaa hyvät ihmiset, olo on aivan kamala! :/

Mielestäni Canesten on Gyno daktariinia parempi. Olen kokeillut jälkimmäistä kerran eikä toiminut. Kerran kävin hiivan vuoksi lääkärillä ja hän kirjoitti reseptin hiivaan (1 kerta-annos), sanoi, että voi ottaa jos apteekin "lääkkeet" ei auta. Voisi melkein olla parempi, että tosiaan ottaisit sen lääkärin määräämän kerta-annoksen kuin käytät apteekin tuotteita putkessa. Canestenin combi pakkauksessa on mukana myös voide, jota tulee levittää ulkoisiin sukupuolielimiin vielä noin kaksi viikkoa kapselihoidon jälkeen.

Jos olet käyttänyt jo kaksi noin vahvaa canestenia, pitäisi hoidon auttaa jos kyseessä todella on hiiva. Onko hiiva todettu testeissä? Jos ei niin kipin kapin lääkäriin, kyseessähän voi olla muukin tulehdus.

Lääkärissä on nyt käyty ja hiivahan se oli kyseessä. Lääkäri kertoi, että joskus hiiva voi jättää kutinaa jälkeensä, vaikka sitä ei enää olisikaan. Ja tiedoksi kaikille, että hiivan (ehkä vähän erikoisempia) oireita voi olla myös limakalvon valkeahko rypelöisyys, jota minulla oli. Reseptilääkkeet sain ja olo on jo helpompi, luojan kiitos, se oli yhtä tuskaa! (: Toivon, että näistä tiedoistani ja tilanteestani voisi joku muukin hyötyä! (:

Gyneltä saa hyvät reseptilääkkeet, mutta luin jostakin lehdestä että ruokavalion muutoksellakin pitäisi hiiva vähentyä?? Voiko pitää paikkaansa? Entäs onko mahdollista, että saa sen bumerangina poikakaverilta ja toisinpäin, koska jommalla kummalla tulee aina välillä oireita ja kai se on sitten toiselta tarttunut? Oikeen vitsaus sanon mää!

Itselläni on ollut useaan otteeseen kiusallinen vaiva. Eli hiiva iskee juuri viikkoa ennen kuin kuukautisten pitäisi alkaa. Lääkärin mukaan kyse on hormoonitoiminnasta, joka laukaisee vaivan. Minulla on ainakin auttanut Gyno-Daktarin paremmin kuin Canesten, mutta tietysti se on yksilöllistä. Muutaman kerran olen myös joutunut turvautumaan reseptillä saatavaan pilleriin joka on tehonnut samantien.

Yhteistyössä