calmette rokotus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yks äityli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

yks äityli

Vieras
=) hei!osaako kukaan sanoa et voiko sitä calmette rokotusta enää saada lapselleen?olen kuullut ettei sitä olisi enää tarvetta pistää?itse haluaisin sen tulevalle lapselleni kun se syntyy koska kaikki kolme muutakin ovat sen saaneet?!niin miksi yksi jättää ilman ja kun ollaan EU:ssa niin rajat ovat auki ja venäjältä virtaa koko ajajn porukkaa etenkin tänne pohjoiseen kun meillä on uusivuosi ni heillä on vasta joulu... :\| ja tuttavaperhe jossa lapseni vierailee ovat venäläisiä,voiko heidän kauttaa saada taudin jota vastaan tämä calmette rokote on?olen valmis maksamaan jotta lapseni rokotetaan.miksi siis ei vain olisi laki joka sanois ettei ole pakko ottaa rokotetta mutta jos sen haluaa niin sen saa???onhan rotavirukseeb rokotekin ja siitä pitää maksaa??? :/

olen ymmärtänyt että kyseistä calmette rokotusta uudistettiin joitain vuosia sitten ja siitä on seurannut lapsille ongelmia .tulehduksia autismia ym .vakavia juttuja..siitä tuli tv.stä ohjelmakin.se oli osasyynä miksi tuli kiire lopettaa massarokotukset.enemmän haittaa kuin hyötyä.itse olin viimeisten joukossa kun vauva vielä rokotettiin.kukaan ei kertonut näistä ongelmista kuin vasta jälkeenpäin.en olisi missään nimessä antanut tätä ns. uudistettua versiota pistää.

Älä anna sitä, koska siinä on suurempi riski saada haittavaikutus kuin tuberkuloosi venäläisiltä tai muualta. Jos joku kenen kanssa asutte sairastaa tubia niin sitten voi antaa mutta vaikka naapuri sairastaa niin ei ole riskiä. Niin infektiolääkäri lastenklinikalla meille sanoi. Meidän poika sai vakavan haittavaikutuksen ja joutuu kärsimään siitä ehkä koko loppuelämän.

samaa mietin minä.mun kolme lasta sai automaattisesti rokotteen ja neloselle kyllä annan.aivan samaa mieltä olen-ihmiset liikkuu enempi ja näin ollen taudit liikkuu.me liikutaan myös-4krt vuodessa kauemapana ja 2-3krt tässä ruotsi-viro akselilla.ja kuinka paljon täällä hgissä tavataan ulkomaalaisia. haittojahan on ollut häviävän vähän siinä otannassa-eli jos haittoja ollut esim.autismia (joka ei ollut selvä syy-yhteys vaan epäily) niin 1000hlön otannassa sitä ei ollut edes yhdellä eli minustä vähemmän haittaa kun hyötyä.mielestäni rokotteen poiston todellinen syy on kustannus kysymys-mutta sitähän ei meille kerrota...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 22:19 anni33 kirjoitti:
samaa mietin minä.mun kolme lasta sai automaattisesti rokotteen ja neloselle kyllä annan.aivan samaa mieltä olen-ihmiset liikkuu enempi ja näin ollen taudit liikkuu.me liikutaan myös-4krt vuodessa kauemapana ja 2-3krt tässä ruotsi-viro akselilla.ja kuinka paljon täällä hgissä tavataan ulkomaalaisia. haittojahan on ollut häviävän vähän siinä otannassa-eli jos haittoja ollut esim.autismia (joka ei ollut selvä syy-yhteys vaan epäily) niin 1000hlön otannassa sitä ei ollut edes yhdellä eli minustä vähemmän haittaa kun hyötyä.mielestäni rokotteen poiston todellinen syy on kustannus kysymys-mutta sitähän ei meille kerrota...

No siihen on kuitenkin täysin selvät syyt miksi rokote poistettiin käytöstä. Minun poikani sai tubin ko rokotteesta. Täällä on myös kirjoittanut muita äitejä, joiden lapsille ko rokote on aiheuttanut luutulehduksen. Ja kun vähän etsit niin löydät yhden kuolemantapauksenkin :ashamed:
Mutta tietysti teet niin kuin parhaaksi katsot...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 22:19 anni33 kirjoitti:

Meille lääkärit sanoivat ja nyt puhun erikoislääkäreistä että haittojen takia poistivat sen. Haitat olivat enemmän kuin hyödyt calmette rokotteessa. En ole muita rokotteita vastaan, vain vastustan calmettea. Olemme kaikki muut rokotukset antaneet pojalle ihan normaalisti vaikka calmette rokotus aiheutti vakavan haitan. Eli todennäköistä on että saatte herkemmin haitan calmettesta kuin että lapsi sairastuu tubiin.

Minulle sanottiin neuvolassa poikaa odottaessa, että jos on esim sukulaisia tai muita tuttavia esim Venäjällä, niin se voidaan antaa. Eli kannattaa neuvolassa sanoa, että olette tekemisissä niiden kanssa, niin silloin sitä suositellaan. Ainakin täällä Etelä-Pohjanmaalla. =)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.05.2007 klo 16:40 eija33 kirjoitti:
mielenkiinnolla kysyn että mitä nämä haitat ovat joita lapsenne ovat sitten calmettesta saaneet?

Sai tuberkuloosin lonkkaan joka tuhos lonkkaniveltä. Molemmat jalat oli kipsissä monta kk ja söi 3 eri antibiottia (tubi lääkkeitä) puoli vuotta. Tiedän kaksi muita vakavaa tapausta meidän lähistöllä. Toisella kanssa vakava tulehdus jalassa ja toinen lapsi meinas kuolla. Hän sai vakavan tubin mahaan. Lääkärit eivät antaneet enää mitään toivoa, mutta viime tipassa saivat ulkomailta lääkäriapua. Ei ole vielä toipunut vaikka tapauksesta on 3 vuotta. Meidän lapsi tulee luultavasti kanssa kärsimään jonkun asteisesta vammasta jalassa loppuelämäänsä. Hoidot on vielä kesken.

Tuberkuloosia esiintyy tietyissä väestö- ja kansalaisryhmissä ja tietyissä maissa enemmän. Jos haluaa rokotteen, jos on tekemisissä tai matkustelee paljon esim. Venäjällä, rokote on hyvä ottaa. Tämä rokote ei kaikilta tubi-muodoilta suojaa.

calmette rokote muuttui muutama vuosi sitten, ja sen jälkeen esiinty märkäisiä tulehduksia pistoskohdan läheisissä imusolmukkeissa ja luutulehduksia myös. Näiden sivuvaikutusten myötä rokotteesta haluttiin luopua. Autismia rokote ei tee!!! Itsekin olen saanut rokotteen niin vastasyntyneenä kuin 12-vuotiaana.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2007 klo 10:30 eija33 kirjoitti:
haitat heti näkyviin vai vuosien päästä? mulla 10v,7v,3v ja 1v lapset...joudunko pelossa odottamaan jotain ikävää...

Noin vuoden iässä yleensä haitat ilmenee jossain muodossa voi mennä vähemmän aikaa(meillä 8 kk) tai enemmän. Tiedän tapauksen kuin tuli ilmi 3 vuotiaana (vakava luutulehdus jalassa). Ja oliko se 2004 tai 2003 jälkeen kuin vahtoivat rokotetta tanskalaiseen vähän vahvempaan niin haitat lisäntyi huimaasti. En osa paremmin perusteella tätä asiaa. Sanon vain oman kantani ja kaikki mitä me ollaan käyty läpi niin en todellakaan haluaisi että kukaan muu käy läpi saman. Poika on ollut reipas mutta kehitys myöhästyi kipsien takia. Esim 1- vuotis päivä vietettiin molemmat jalat navasta kantapäihin kipsattuna. Asumme pienellä paikkakunnalla n. 6000 asukasta ja täällä tiedän jo meidän lisäksi 2 muuta vakavaa tapausta. Ja muutama lievä. Niin ja autismia tämä rokote ei aiheuta! Calmette in aiheuttanut luutulehduksia, on ollut kuolemantapauksia, muistaakseni että 2 vauvaa oli kuollut tähän, ja sitten tubia on esintyynyt vähän joka puolella kehoa, kuten mahassa.

Autismiepäilyt eivät tosiaan liity Calmette-rokotteeseen, vaan toisaalta MPR-rokotteeseen ja toisaalta joidenkin rokotteiden säilöntäaineena käytettyyn elohopeayhdiste tiomersaaliin.

Calmette-rokotteen aiheuttamista haitoista lisää esim. allaolevissa osoitteissa.

http://www.rokotusinfo.fi/tekstit/calmette_aikajana_html

http://www.rokotusinfo.fi/tekstit/calmette_haitat_html

Historiasta ei ilmeisesti haluta oppia mitään, 1970-luvulla rokotteen vaihduttua oli reippaasti luutuberkuloosia rokotteen aiheuttamana, samoin 2000-luvulla rokotteen vaihduttua reippaasti luu- ja muuta rokotteen aiheuttamaa tuberkuloosia, vaikka esim. Hesarissa kirjoittanut farmaseutti-isoäiti nosti asian esille hyvissä ajoin jolloin rokote olisi voitu vetää pois ja torjua suurin osa haitoista.

Hirvittää ajatella, mitä tällainen huoleton ja välinpitämätön suhtautuminen lasten terveyteen ja rokotusten haittoihin voi aiheuttaa kun vielä puolta tusinaa uutta rokotetta ollaan tunkemassa käyttöön. Valitettavasti kuitenkin pienten piirien talous ja silmien sulkeminen ikäviltä asioilta näyttää ajavan koko ikäluokan terveyden edelle näissä rokotusasioissa.

Mulla kysyttiin neuvolassa kolmen kysymyksen sarja, jonka perusteella ei ollut tarvetta tuota rokotetta vauvalle antaa.
Eka oli muistaakseni, et oletko matkustamassa lapsen ekan puolen vuoden (vai vuoden?) aikana johonkin ei eu-maahan. Toka oli, et kuuluko perheeseen joku ei eu-alueelta kotoisin oleva. Kolmatta en ees muista.. :whistle:

Calmette rokotusta ei nykyään anneta kun riskiryhmille. Jokaisen lapsen kohdalla tilanne arvioidaan erikseen. Calmette rokotteesta ollaan luovuttu, sillä valmistajan ja valmisteen vaihtumisen jälkeen raportoitiin paljon haittavaikutuksia. Calmettea ei saa ilman perusteita. Voithan kuitenkin kysyä vielä sitten synnärillä kätilön/lääkärin mielipidettä kun vauveli on syntynyt.

Yhteistyössä