Byrokratia on ihanaa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja metsänpeitto
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

metsänpeitto

Vieras
Mä en tiedä mitä mä elämälläni teen, jos tää paperinpyörittäminen tulee jossain vaiheessa vähenemään :laugh: :whistle:

Normaalikäytäntö on se, että alaikäisen lapsen sairaalapäivämaksuja menee maksimissaan 7 vuorokautta vuodessa. Meillä niitä on tänä vuonna tullut 10.

Ensin sairaalassa A kaksi yötä. Sitten sairaalassa B 2 yötä. Sitten sairaalassa C 4 yötä. Sitten sairaalassa A 2 yötä.

Kaikki sairaalat ovat eri sairaanhoitopiirien alueelle, joten meidän pitää toimittaa kullekin tieto jo maksetuista, muiden sairaanhoitopiirien laskuista.

Sairaalassa C olimme siis 4 yötä, ja tästä viikon kuluttua taas sairaalassa A. Sairaala A lähetti meille laskunsa noin 2 viikkoa käynnin jälkeen, maksoimme tämän laskun ajallaan. Sairaala C taas lähetti laskunsa meille 2 kuukautta käynnin jälkeen.

Ilmoitin sairaala C:lle maksaneeni tältä vuodelta jo 6 päivää sairaalahoitopäiviä, joten laskusta pitäisi vähentää 3 vuorokautta, ja laskuttaa neljän hoitopäivän sijaan yksi. Sairaala C pyytää tositteet, joiden lähettämisen jälkeen ottavat yhteyttä että sairaala A:ssa olimme viikkoa myöhemmin, joten meidän tulee maksaa sairaala C:lle kolme hoitopäivää, ja sairaala A tulee ottamaan meihin yhteyttä jossain vaiheessa palauttaakseen meille sairaala A:han maksetut 2 ylimääräistä hoitopäivämaksua eli 52 euroa.

Kätevää :kieh: :headwall:

Olisivat voineet lähettää ton laskunsa normaalilla aikataululla :whistle:

:hug: Jaksamista juu, meilläkin alkoi eilen oman sairaalan pot.tsto (!!!)selvittämään näitä maksuja. Sairaalavuorokaudethan umpeutui jo syntyessä, nyt sitten polipäiviä yhdistellään äidin kanssa.

Ai niin, nyt pitäis varmaan ajoissa laskea sekin että miten on ton maksukaton kanssa, kun mulla tulee synnyttäessä sairaalavuorokausia, ja niitähän sai toiselta yhdistää tuohon maksukattoon...

Jee, löytyhän sitä lisää paperinpyöritystä :xmas:

Yhteistyössä