Byää

• Viestiketjun aloittaja MuM-82
  • Ensimmäinen viesti
MuM-82
Näin sitten kävi... Neuvolassa(kin) kehuin kuinka sitä maitoa tulee ja kohta 3kk ikäinen tyttö pärjää sillä hyvin... Nyt taas on syömässä melkein koko ajan ja välit vitisee... Siis en tarkoita että korvike olisi huono juttu, mutta jotenkin tuli sellainen ihme fiilis kun huomaa että se lapsi todellakin kasvaa eikä enää se riitä mitä mulla on tarjolla. Olen syönyt hyvin ja terveellisesti, ja juotuakin tulee paljon, varmaan nelisen litraa pelkkää vettä ja muut siihen päälle vielä. No, onneksi on noita korvikkeita ettei tartte nälässä olla, ja kohtahan sitä kiinteääkin saa antaa... Pahimmalta tuntuu huomata ettei se pieni olekaan enää niin pieni kuin sitä kuvitteli... Tuli pudotus maan pinnalle... Onneksi mies on herättelemässä, ja saa myös mun päähän ettei ole vakava asia... En siis tarkoita että olisin korvikeruokintaa vastaan tms., mutta kun meillä sitä ei ole tähän mennessä tarvittu... No, lopetaahan se lapsi sen tisittelyn joskus kokonaan, mutta silti... :'(

Lynx lynx
Mä jouduin aloittamaan korvikkeen samoihin aikoihin, vauva nyt 4kk ja ei suostu enää rintaa syömään ollenkaan. Itse olisin kyllä imettänyt pitempäänkin, mut ei niin ei...huusi heti rinnalle laitettuna ja ei huolinut rintaa sitten lopulta ollenkaan. Kovasti neuvolassakin kannuistivat yrittämään ja yrittämään vielä, mutta eihän lasta voi nälässä huudattaa.. :(

MuM-82
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.07.2005 klo 19:36 Lynx lynx kirjoitti:
Mä jouduin aloittamaan korvikkeen samoihin aikoihin, vauva nyt 4kk ja ei suostu enää rintaa syömään ollenkaan. Itse olisin kyllä imettänyt pitempäänkin, mut ei niin ei...huusi heti rinnalle laitettuna ja ei huolinut rintaa sitten lopulta ollenkaan. Kovasti neuvolassakin kannuistivat yrittämään ja yrittämään vielä, mutta eihän lasta voi nälässä huudattaa.. :(
Mulla taas neuvolassa ihmeteltiin että miten on näin kauan pärjännyt ilman lisää, ja näin siinä sitten kävi kun kehumaan meni... Ja onhan se totta että parempi antaa lisää kun ei sitä pientä nälässä voi pitää, sydän siinä särkyis... Suunnittelin, että annan sitten korviketta lisäksi tarvittaessa, kai siihen tottuu... Olisin kyllä halunnut täysimettää kauemmin, mutta parempi tämäkin kuin ei mitään....

Vauvallasi voi olla tiheän imun kausi, jolloin hän tiheällä syömisellään lisää maidon määrää rinnoissasi. Ja näitä kausia tulee vauvalla aika ajoin. ELi hän siis itse huolehtii siitä, että maitosi riittää jatkossakin.
Tiheän imetyksen pitäisi palauttaa syöntivälit ennalleen jonkin ajan päästä.

Yhteistyössä