bussissa vauvan kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja bussimatkaaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
ei tosta tulisi matkaa kuin puolisen tuntia. Lapsi vasta 4kk. Mietityttää lahinnä turvallisuus. Ei kai sitä oikein voi sylissäänkään/liinassa vaan pitää vai miten?

Uuno kun olen...

no jos siellä ei ole mitään missä voisi olla vaunuissa, niin mä olen yhden reissun eli aika oli n 25 min niin pidin sylissä, kyllä itseä hieman hirvitti, mutta ei ollut muutakaan mahdollisuutta.

Voi kun tietäisi. Nykyään kun lakikin velvoittaa istuinten käyttöön, mutta jos siinä bussissa sattuukin olemaan turvavyöt, niin ne on lannevöitä ja usein istuimet vaativat kiinnitykseen kolmepistevyöt. Kaukalon telakan saa lannevyöllä kiinni, mutta kuka jaksaa telakkaa kanniskella mukana, kun muutenkin reissussa tavaraa riittää :/ Eli vaihtoehdoiksi jää joko sylissä tai kaukalossa, joka ei ole kiinnitettynä. Paikallispusseissa toki vauva nukkuu vaunuissaan.

Miten muuten ihmiset uskaltaa matkustaa bussissa, lapset vaunuissa vaan. Kolaritilanteessa käy tosi huonosti. Ei ne kuskit mitään huipputaitavia ole. Kurvailevat miten sattuu.

nii-in kyllähän se ajatus vaan sylissä pitämisestä hirvittää, kun eihän sitä tulis mieleenkään henkilöautossa sillattiin kuljettaa...
Noo mut eiköhän tää tästä =)
Vooinhan mä vielä yrittää kinua joltain kaverilta autoa lainaan jos vaik onnistais...

Alkuperäinen kirjoittaja Blaaah:
Miten muuten ihmiset uskaltaa matkustaa bussissa, lapset vaunuissa vaan. Kolaritilanteessa käy tosi huonosti. Ei ne kuskit mitään huipputaitavia ole. Kurvailevat miten sattuu.

no joillakin se on vain pakko niillä julkisillä kulkea. Ja itse olen noista törttökuskeista tehnyt valituksen ko firmalle, eipä ole kyseistä kuskia näkynyt tuolla linjalla ainakaan enää.

Mutta kyl se itseään välillä tietty hirvittää, mutta kun itsellä ei ole ajokorttia niin pakko vain uskaltautua sinne.

Yhteistyössä