bumbosta..

Täältä löytyy
Meillä on Bumbo ja nyt 8kk vauva joka ei vielä itsekseen istu viihtyy siinä kyllä ihan hyvin. Ei tosin sen kauempaa kuin missään muuallakaan itsekseen istumassa, joten ei se mikään ihmeistuin ole :) Eikä toki oli tarkoituskaan lasta sellaisessa tuntikausia istuttaa, meillä viihtyy max 20 min.

Bumboahan sanotaan voitavan käyttää heti kun vauva kannattelee itse päätään, mutta en kyllä itse ihan niin pienelle hankkisi. Riippuu toki vauvan jäntevyydestä, mutta hlökohtaisesti odottelisin ainakin kyllä että selkälihakset kehittyvät niin että vauva kohottelee jo muutakin kuin vain päätään (rintaa, jalkoja). Meille hankittiin Bumbo vasta kun poika oli 6kk, mutta olisi varmaan viihtynyt siinä jo hieman aiemminkin.

Kuten siis sanottua, meillä ihan hyvä ostos - etenkin kun saatiin käytetty 25 eurolla, täyttä hintaa en olisi kyllä maksanut. Korvaa meillä sitterin, jossa vauva ei enää viihtynyt kun sitä ei saanut ihan pystyasentoon kunnolla.
 
Mun mielestä se on tarkoitettu just sen ikäiselle vauvalle, joka ei enää viihdy sitterissä vaan haluaa pystympään ja omalla kropallaan sen osoittaa. Esim. meidän esikoinen "punkesi" koko ajan pystyyn vatsalihastensa avulla ja sitterissä istuessaan ja hermostui tietenkin kun ei päässyt pystympään eikä kovin kauaa jaksanut lihaksillaan pysyä pystyssä. Ikähaarukkaa n. 4½ kuisesta alkaen... (?)

Bumbossa on sitten 10 kg:n painoraja, en tosin tiedä mihin se perustuu... Meillä se jäi aika nopeasti pieneksi sillä poika oli aika vanttera pullukka rakenteeltaan ja jalkakolot (reiden kohdalta) olivat tosi tiukat... :D

Mutta erinomainen tuoli mm. syöttämiseen (kun ei vielä itse osaa istua syöttötuolissa, pihalla istuskeluun (esim. minä haravoin samalla) ja muuten vaan istuskeluun esim. satuhetken aikana. Helpottaa arkea jos on sellainen lapsi joka vänkää pystyyn eikä jaksa olla kauaa missään lattialla...
 

Yhteistyössä